Agencja GoldenSubmarine ma nową identyfikację wizualną
Agencja marketingowa GoldenSubmarine zmieniła po raz pierwszy w swojej historii logo. Pozostawiono w nim nazwę agencji, zachowano czarno-białą stylistykę oraz złoty sygnet. Autorem projektu jest Marcin Konopka.
Prace koncepcyjne i projektowe nad nową identyfikacją wizualną trwały blisko rok.
Poprzednie logo GoldenSubmarine (na grafice niżej) było znacznie bardziej dosłowne niż to obecnie obowiązujące. Wpisany w nie wizerunek łodzi podwodnej obrazował dynamikę i bezpośrednio odwoływał się do „submarine” - łodzi podwodnej w nazwie agencji. Zastosowano jednocześnie monochromatyczną estetykę (czarny wizerunek wpisany w białe koło bądź na odwrót). Pod tym stemplem umieszczono napis – nazwę agencji GoldenSubmarine, pisaną jednak w dwóch wersach, z wyboldowanym pierwszym członem nazwy. Wizerunek odnosił się do „Submarine”, czyli łodzi. Podkreślony zaś pogrubionym fontem człon „golden”, odwoływał się do jej złotego waloru (golden submarine = ang. złota łódź podwodna).
W nowym logo uwzględniono nazwę agencji, postawiono na uproszczoną grafikę, zredukowaną do symbolu oraz użyto złoty kolor, korespondujący z nazwą agencji. Element tekstowy pozostawiono jako integralną część logotypu, a jednocześnie - jako element ciągłości marki z dotychczasową linią graficzną. Tę część logotypu należy stosować jako równoważną z sygnetem. Samodzielne stosowanie sygnetu (peryskopu) ma być od tej reguły wyjątkiem. Zachowano czarno-białą stylistykę oraz postawiono na sygnet w złotej kolorystyce – nawiązując do nazwy firmy. Sygnet odnosi się do peryskopu jako emblematycznego elementu łodzi podwodnej.
Autorem koncepcji i projektu nowego logotypu jest Marcin Konopka, art director w GoldenSubmarine.
- Dotychczasowe logo towarzyszyło nam przez wiele lat, zdążyło się mocno zestarzeć. Nijak miało się do rzeczywistości i współczesnych wzorców. Dziś nie mam też wątpliwości, że zwyczajnie było nieczytelne. Decyzja o zmianie była dopiero pierwszym krokiem. Drugim, znacznie trudniejszym, było zaakceptowanie kierunku w którym powinniśmy z tą zmianą iść - wyjaśnia Grzegorz Krzemień, prezes i współtwórca GoldenSubmarine.
Z nowym logotypem koresponduje branding zastosowany w nowej siedzibie warszawskiego oddziału agencji GoldenSubmarine. Piktogramy umieszczone na białych ścianach posługują się kolorystyką czarną i złotą. Są to charakterystyczne, geometryczne wzory. - Założenie było takie, aby glify na drzwiach do poszczególnych pokoi znajdowały swoje rozwinięcie wewnątrz, na ścianach, w złotej postaci - wyjaśnia Gabriela Benesz-Strugińska, head of creative, która wspólnie ze Sławomirem Skowerskim, head of copywriting, pracowali nad tym konceptem.
Dołącz do dyskusji: Agencja GoldenSubmarine ma nową identyfikację wizualną