21 proc. Polaków korzysta z Internetu
Jak wynika z badania Interbus przeprowadzonego przez TNS OBOP w lipcu, sierpniu i wrześniu 2003 roku - 27% badanych zadeklarowało dostęp do Internetu, a 5% spośród tych, którzy nie posiadają takiego dostępu planuje go uzyskać na przestrzeni najbliższych 6 miesięcy. W tym okresie 21% badanych korzystało z Internetu raz w miesiącu lub częściej.
Dostęp do Internetu w ostatnim kwartale deklaruje aż 42% respondentów z największych miast (wielkość powyżej 500 000 mieszkańców), a tylko 16% mieszkańców wsi. Z badania wynika, że możliwość dostępu do Internetu nadal zależy od miejsca zamieszkania badanych.
Najczęściej wymienianymi spontanicznie przez internautów portalami i serwisami internetowymi w okresie od lipca do września były:
Po zaprezentowaniu badanym znaków graficznych (logo) poszczególnych portali i serwisów, najbardziej znanym okazało się logo Onetu (znajomość wspomagana na poziomie 95,8%), następnie Wirtualnej Polski (90,9%) i INTERII.PL(76,7%). Na dalszych pozycjach znalazły się portale: Gazety Wyborczej (63,5%), RMF FM (49%) i Ery (46,6%).
Z badania Interbus wynika także, że w omawianym okresie internauci najczęściej korzystali z portalu Onet (69,9% internautów deklaruje korzystanie w miesiącu poprzedzającym badanie), następnie z Wirtualnej Polski (65,1%), INTERII.PL (33,4%) i Gazety.pl (29,6%).
Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania Interbus zrealizowanego w miesiącach lipiec-sierpień 2003 roku przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. W sumie w trzech falach zrealizowano 3011 wywiadów.
Dołącz do dyskusji: 21 proc. Polaków korzysta z Internetu