2 mln widzów „Komisarza Alexa”. TVP1 z reklam zarobiła 4,08 mln zł
Dziewiątą serię „Komisarza Alexa” śledziło średnio 1,98 mln widzów, o 500 tys. osób więcej niż „Strażaków” pokazywanych rok temu w tym paśmie. Serial zyskał również widzów względem ósmego sezonu pokazywanego jesienią ub.r. TVP1 w czasie jego emisji była liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 4,08 mln zł.
Średnia widownia dziewiątej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanego w soboty o godz. 20.25, w okresie od 4 marca do 20 maja br.) wyniosła 1,98 mln osób. Przełożyło się to na 13,35 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,91 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,71 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtuanemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 18 marca br. Oglądało go 2,70 mln osób.
Dla porównania, drugi sezon „Strażaków”, emitowany w tym paśmie wiosną ub.r., gromadził o 500 tys. widzów mniej - było to średnio 1,48 mln osób, co przekładało się na 9,99 proc. udziału w 4+ i 7,30 proc. w 16-49.
Z kolei ósma edycja „Komisarza Alexa” pokazywana jesienią ub.r. miała średnio 2,02 mln widzów, co przekładało się na odpowiednio na 13,11 proc. i 8,26 proc. udziału. Oznacza to, że serial względem poprzedniego sezonu zyskał 40 tys. widzów.
TVP1 w paśmie nadawania „Komisarza Alexa” była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP2, która emitowała wówczas „Kocham Cię, Polsko!”, a udział tej stacji wyniósł 13,33 proc. Dalej uplasowały się: TVN (filmy fabularne; 9,59 proc.) oraz Polsat (również filmy; 9,09 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka wypadła najsłabiej wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki.
Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Komisarza Alexa 8” wyniosły 4,08 mln zł. Poprzednia edycja zarobiła z reklam 4,67 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Telewizja Polska na razie nie podaje żadnych informacji dotyczących kontynuacji serialu.
„Komisarz Alex” oparty jest na niemiecko-austriackiej produkcji zatytułowanej „Komisarz Rex”, producentem wykonawczym polskiej wersji jest spółka Water Color Studio.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 8,81 proc.
Dołącz do dyskusji: 2 mln widzów „Komisarza Alexa”. TVP1 z reklam zarobiła 4,08 mln zł
ps. Ja raz widziałem jeden odcinek! Prawie cały! I nawet prawie ciekawy był... w sumie...