TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-25 10:37:02 - Henryk Kaszubski
brakuje, ale zainteresowania pozostaly. Pojazdzilem sportami, wczesniej
mialem dwa choppery. Niedawno przewinal sie nawet endurak ktory skutecznie
umilal weekendy, ale teraz chcialbym turyste. Ciagnie mnie troche do
pojezdzenia w PL i na niedalekie traski po Europie. Glownie sam, ale tez uda
mi sie czasem wyciagnac malzonke. Szukam uzywanego turystyka.
Biore pod rozwazenie:
- TDM 900
- DL 650
- DL 1000
Budzet - okolo 15-18 kzl
Wszystkie powyzsze w opisach bardzo chwala za.. w zasadzie wszystko.
DL podobno wygodniejszy - zwlaszcza z tylu, a to tez dla mnie wazne. TDM
podobno mniej awaryjny.
Czy jest tu ktos kto ma za soba doswiadczenie w jezdzie na przynajmniej 2 z
3 powyzszych przykladow i chcialby napisac kilka zdan?
Henryk
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-25 13:48:55 - Qlfon
Witam, miałem TDM 3VD, jeździłem tez 900 i dużym DL.
Wg. mnie na jazdę w pojedynkę TDM to lepsza opcja niż DL. Jazda jest
bardziej sportowa, lżej się tym jedzie no i wygląda lepiej. Ale to
kwestia gustu. TDM tez sprawia też wrażenie lepszego motocykla do miasta
chociaż środek ciężkości jest dosyć wysoko ale z kolei jest sporo
lżejsza niż DL.
Rzuć okiem tutaj:
www.advrider.com/forums/showthread.php?t=404064
i tutaj:
www.advrider.com/forums/showthread.php?t=604991
wygląda na to że jednak TDM:)
--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-26 17:34:04 - marvin
> - TDM 900
> - DL 650
> - DL 1000
> Czy jest tu ktos kto ma za soba doswiadczenie w jezdzie na przynajmniej 2
> z 3 powyzszych przykladow i chcialby napisac kilka zdan?
Tego warunku nie spelniam bo jezdzilem tylko TDM 900 (i to malo bo krotko
mam). Bym powiedzial ze jak chcesz na asfalt to TDM, ale jak bedziesz chcial
troche na szutry to DL ponoc lepszy.
ps. ogolnie po zrobieniu paru tysiecy TDM-ka jestem tym sprzetem zachwycony
:-)
Pozdrawiam
marvin
tdm900
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-26 20:06:53 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Henryk Kaszubski
news:jiaa2o$bmh$1@pippin.nask.net.pl...
> Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta.
(...)
> Biore pod rozwazenie:
> - TDM 900
> - DL 650
> - DL 1000
> Budzet - okolo 15-18 kzl
mialem Drag Stara 1100, VTX1800S i DL1000. Jeździlem dodatkowo kilkoma
innymi sprzętami.
Mimo, ze DL1000 w papierach waży stosunkowo mało, to wrażenie jakie sprawiał
było zupełnie inne. Podnosząc go z bocznej nóżki, albo przy próbie pchania
.... był naprawde ciężki.
ps. i pewnie teraz wielu sie ze mna nie zgodzi, ale subiektywne odczucie
ciężkości przy manewrach parkingowych było czasem nawet większe niż przy
VTX1800 (może dlatego, ze DL jest dużo wyższy)
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony
A4 B5, FJ1100
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-26 22:21:10 - Kuczu
> Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta. Dzieciaki angazuja i czasu
> brakuje, ale zainteresowania pozostaly. Pojazdzilem sportami, wczesniej
> mialem dwa choppery. Niedawno przewinal sie nawet endurak ktory skutecznie
> umilal weekendy, ale teraz chcialbym turyste. Ciagnie mnie troche do
> pojezdzenia w PL i na niedalekie traski po Europie. Glownie sam, ale tez uda
> mi sie czasem wyciagnac malzonke. Szukam uzywanego turystyka.
> Biore pod rozwazenie:
> - TDM 900
> - DL 650
> - DL 1000
> Budzet - okolo 15-18 kzl
>
Bierz DL 1000. Kawal motocykla, no i co V2 to V2.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-27 00:12:01 - Henryk Kaszubski
Użytkownik Kuczu
news:jie7o7$bn4$1@inews.gazeta.pl...
> Bierz DL 1000. Kawal motocykla, no i co V2 to V2.
Nie moge sie doszukac czy oba DL od poczatku maja wtrysk, czy sa rowniez
wersje na gazniku/gaznikach?
Jesli tak, to od ktorego rocznika jest zmiana?
Henryk
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-03-05 23:30:26 - The_EaGle
> Użytkownik Kuczu
> news:jie7o7$bn4$1@inews.gazeta.pl...
>> Bierz DL 1000. Kawal motocykla, no i co V2 to V2.
>
>
> Nie moge sie doszukac czy oba DL od poczatku maja wtrysk, czy sa rowniez
> wersje na gazniku/gaznikach?
> Jesli tak, to od ktorego rocznika jest zmiana?
Wszystkie DLe mają wtrysk. 1000 są w zasadzie takie same od 2002 roku do
końca produkcji czyli do 2009 roku. Możesz nabyć nowsze Dle ale to są
modele z USA.
Pierwszy 650 od 2004 chyba do K6 = 2006 ma 1 świecę per jeden cylinder
po tym roku masz 2 świece na każdy cylinder i dwie zamiast jednej sondy
lambda.
Na pewno lepsze osiągi ma litr tyle że ten litr jest bardziej zawodny -
to silnik od starego TLa 1000, podczas gdy z 650tka dosłownie NIC się
nie dzieje. Druga sprawa to spalanie litr spala około 7 litrów na 100km
a 650tka bliżej 5l. Naturalnie mówię o średniej.
Pozdrawiam
Rafał
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-27 09:53:41 - Drzewo
Użytkownik Henryk Kaszubski
news:jiaa2o$bmh$1@pippin.nask.net.pl...
Znajomy ma TDMkę - rewelacyjne moto. Wątpie żeby DL 1000 potrafiła spalić
3,8L paliwka przy przelotowej 150 km/h.
Tutaj masz parę opinii na temat TDM 900
www.moto-opinie.info/index.php?action=show&id_produktu=111
--
Drzewo
www.moto-opinie.info
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-27 10:01:46 - AZ
> Użytkownik Henryk Kaszubski
> news:jiaa2o$bmh$1@pippin.nask.net.pl...
>
> Znajomy ma TDMkę - rewelacyjne moto. Wątpie żeby DL 1000 potrafiła spalić
> 3,8L paliwka przy przelotowej 150 km/h.
>
To przy 120 km/h pewnie potrafi zejść do 2,5l?
--
Artur
ZZR 1200
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-27 11:32:32 - Qlfon
> Użytkownik Henryk Kaszubski
> news:jiaa2o$bmh$1@pippin.nask.net.pl...
>
> Znajomy ma TDMkę - rewelacyjne moto. Wątpie żeby DL 1000 potrafiła spalić
> 3,8L paliwka przy przelotowej 150 km/h.
>
> Tutaj masz parę opinii na temat TDM 900
>
> www.moto-opinie.info/index.php?action=show&id_produktu=111
>
Nie żebym się czepiał, ale dosłownie parę (w sensie dwie):(
Ładnie to tak spamować grupę?
--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-28 11:40:33 - Drzewo
Użytkownik Qlfon
news:jifm5f$69b$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 2012-02-27 09:53, Drzewo pisze:
>> Użytkownik Henryk Kaszubski
>> news:jiaa2o$bmh$1@pippin.nask.net.pl...
> Nie żebym się czepiał, ale dosłownie parę (w sensie dwie):(
> Ładnie to tak spamować grupę?
OK. Postaram się dawać linka, jeśli będzie więcej opinii na dany temat :)
Napisałem tylko swoje zdanie i dałem linka do opinii ze swojego sewisu,
ponieważ akurat na temat TDM już są jakieś wpisy. Niedużo jest ich, ale może
akurat komuś się przyda.
--
Drzewo
www.moto-opinie.info
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-27 17:21:26 - Ivam
dyskusyjnych:4f4b448d$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...
> Znajomy ma TDMkę - rewelacyjne moto. Wątpie żeby DL 1000 potrafiła spalić
> 3,8L paliwka przy przelotowej 150 km/h.
Troche Ci sie musialo pomylic. Nie TDM tylko TDI. I nie 900 tylko 1900. I na
pewno nie przy przelotowej 150.
--
pzdr:
Ivam
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-28 11:42:22 - Drzewo
Użytkownik Ivam
news:jigaj5$lb2$1@mx1.internetia.pl...
> Troche Ci sie musialo pomylic. Nie TDM tylko TDI. I nie 900 tylko 1900. I
> na pewno nie przy przelotowej 150.
Nic mi się nie pomyliło. Faktycznie, średniej nie liczyłem idealnie, ale
było przeważnie coś ok. 150 i spalanie TDM naprawdę tyle wynosi. Nie musisz
mi wierzyć - zapytaj kogoś kto ma TDMa.
--
Drzewo
www.moto-opinie.info
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-28 16:20:53 - Ivam
dyskusyjnych:4f4caf83$0$1227$65785112@news.neostrada.pl...
> Nic mi się nie pomyliło. Faktycznie, średniej nie liczyłem idealnie, ale
> było przeważnie coś ok. 150 i spalanie TDM naprawdę tyle wynosi. Nie
> musisz mi wierzyć - zapytaj kogoś kto ma TDMa.
Chcialem kupic TDM. Powozilem sie nawet troche. Gadalem z wieloma
wlascicielami TDM. Spalanie kolo 5 przy przelotowej w okolicach 120-130. To
potwierdzalo wiele osob i moja jazda probna to mniej-wiecej potwierdzila.
W spalanie ponizej 4l/100km przy 150km/h nie uwierze.
Chcesz ciekawostke - moze NTG, ale zawsze. Peugeot 107 benzyna - opinie na
necie, ze auto potrafi spalic ponizej 4 - nawet 3,5l/100km (z silnikiem
benzynowym). Probowalem ecodrivingu - hamowanie silnikiem, delikatnie z
gazem, 90% czasu w trasie i do tego nigdy, przenigdy nie przekraczalem 2000
rpm. Spalanie - 5,2. Przy normalnej jezdzie troche ponizej 6. Auto mam od
nowosci sprawdzalem minimalne spalanie dwa razy - raz na dotarciu, drugi raz
po 30kkm. Wyniki identyczne.
Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.
--
pzdr:
Ivam
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-28 20:55:21 - Monster
> Chcesz ciekawostke - moze NTG, ale zawsze. Peugeot 107 benzyna - opinie
> na necie, ze auto potrafi spalic ponizej 4 - nawet 3,5l/100km (z
> silnikiem benzynowym). Probowalem ecodrivingu - hamowanie silnikiem,
> delikatnie z gazem, 90% czasu w trasie i do tego nigdy, przenigdy nie
> przekraczalem 2000 rpm. Spalanie - 5,2. Przy normalnej jezdzie troche
> ponizej 6. Auto mam od nowosci sprawdzalem minimalne spalanie dwa razy -
> raz na dotarciu, drugi raz po 30kkm. Wyniki identyczne.
>
> Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.
>
Każdy łoś pisze co wskazuje komp pokładowy,liczyć się nie chce lub nie
umie,stąd kwiatki-moja kolumbryna żłopie średnio 2l więcej niż się chwali.
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-28 22:42:08 - Ivam
dyskusyjnych:4f4d3128$0$1215$65785112@news.neostrada.pl...
> Każdy łoś pisze co wskazuje komp pokładowy,
Akurat 107 nie ma kompa nawet w opcji.
> liczyć się nie chce lub nie umie
Niekoniecznie. U mnie jest tak, ze jak przejade ~400km od tankowania do
tankowania, to pali znacznie mniej niz jak zrobie ~150km. Na tej samej
stacji, przy dojazdach do roboty potrafia wyjsc roznice rzedu 0,5-0,8 litra.
> moja kolumbryna żłopie średnio 2l więcej niż się chwali.
Strach sie bac - lancer siostry w/g kompa nie chce zejsc ponizej 10, a 13 to
taki standard... jesli jej komp tez oszukuje o 2 litry;)
--
pzdr:
Ivam
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-29 08:15:20 - Glub
> Każdy łoś pisze co wskazuje komp pokładowy,liczyć się nie chce lub
nie umie,stąd kwiatki-moja kolumbryna żłopie średnio 2l więcej niż
się chwali.
W mojej hulajnodze komputer zawyza spalanie.
Jak sie policzy to wtedy wychodzi ten kwiatek.
--
Glub
przero?ni?ta wrotka SW-T400
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-28 21:41:22 - Norbi
>
> Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.
>
Powiedzmy tak ze kumpla TDM-a spala od 3,6 - 6 l :)
Srednio pon 5 l
to sa dane sprawdzone w trasie przy roznych predkosciach..
Ogolnie bardzo oszczedne moto :)
Norbi
BLACK XX'03
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-28 22:39:25 - Ivam
dyskusyjnych:4f4d3bf2$0$26693$65785112@news.neostrada.pl...
> Powiedzmy tak ze kumpla TDM-a spala od 3,6 - 6 l :)
> Srednio pon 5 l
> to sa dane sprawdzone w trasie przy roznych predkosciach..
>
> Ogolnie bardzo oszczedne moto :)
Nie przecze, ze oszczedne, ale niech nikt nie wciska bajek, ze przy
przelotowej 150km/h pali ponizej 4/100. Swoja droga to 3,6 to naprawde dobry
wynik - mi fazerem udalo sie zejsc do 3,8 ale juz preclowalem na maksa.
Najwiecej w dwie osoby na autostradzie caly czas na czerwonym wciagnal mi
6,5.
--
pzdr:
Ivam
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-28 23:18:21 - Boniek
\
> Nie przecze, ze oszczedne, ale niech nikt nie wciska bajek, ze przy
> przelotowej 150km/h pali ponizej 4/100. Swoja droga to 3,6 to naprawde
> dobry wynik - mi fazerem udalo sie zejsc do 3,8 ale juz preclowalem na
> maksa. Najwiecej w dwie osoby na autostradzie caly czas na czerwonym
> wciagnal mi 6,5.
U mnie w TDM trzymając się w przedziale 140-160km/h z plecaczkiem, 3
załadowanymi po brzegi kuframi i tankbagiem wychodziło ok 7l/100km.
Na włoskich przełęczach schodziłem do 4,6/100, ale żeby 3,6? Nie wierzę.
Co do dystansu, można przejechać i 1000 spokojnie. Dupa nie odpadnie :)
--
Boniek
gg 644826
Yamaha TDM 900
www.bikepics.com/members/boniek/
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-03-01 10:10:35 - Lukas
Boniek napisał:
> U mnie w TDM trzymając się w przedziale 140-160km/h z plecaczkiem, 3
> załadowanymi po brzegi kuframi i tankbagiem wychodziło ok 7l/100km.
> Na włoskich przełęczach schodziłem do 4,6/100, ale żeby 3,6? Nie wierzę.
Za chwilkę rozpocznę czwarty sezon na TDM900 i musze potwierdzić to co
napisał Boniek!
Generalnie TDM pali mało ale bez przesady. Normalne latanie miasto + trasa
przy przelotowej do 120 -140 to jakieś minimum 5,5L do 7L, wszystko zależy
od manetki.
Trasa to inna bajka, mój na autostradzie solo - trasa 800 km, przelotowa
140-150km/h - spalanie 6L. Myślę, że to dobry wynik.
> Co do dystansu, można przejechać i 1000 spokojnie. Dupa nie odpadnie :)
>
Potwierdzam!
Jeszcze z zalet - TDM to bardzo wygodny motocykl, idealny na nasze
rozpierdolone drogi a do tego rewelacyjnie hamuje!
Pozdr
Lukas
TDM900
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-03-01 10:20:14 - Lukas
przypomniałem sobie jakie ma zalety DL... ma rewelacyjne Handbary, które
można bardzo szybko przerobic i idealnie pasują do TDM900 :)
Wiecej zalet nie znam!
Pozdr
Lukas
TDM900
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-29 10:37:16 - TaDzik
> Najwiecej w dwie osoby na autostradzie caly czas na czerwonym
Oja! Ja bym od Ciebie motora nie kupił! :P
Kacie Ty! :)
--
Pozdro
Tadzik
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-29 16:16:04 - Ivam
dyskusyjnych:4f4df1c4$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
> Oja! Ja bym od Ciebie motora nie kupił! :P
> Kacie Ty! :)
Specjalnie na ten wyjazd wlalem lepszy olej, dodalem ceramizer i dosypalem
pare magnetyzerow;)
--
pzdr:
Ivam
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-03-05 23:36:41 - The_EaGle
> Użytkownik Norbi napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:4f4d3bf2$0$26693$65785112@news.neostrada.pl...
>> Powiedzmy tak ze kumpla TDM-a spala od 3,6 - 6 l :)
>> Srednio pon 5 l
>> to sa dane sprawdzone w trasie przy roznych predkosciach..
>>
>> Ogolnie bardzo oszczedne moto :)
>
> Nie przecze, ze oszczedne, ale niech nikt nie wciska bajek, ze przy
> przelotowej 150km/h pali ponizej 4/100. Swoja droga to 3,6 to naprawde
> dobry wynik - mi fazerem udalo sie zejsc do 3,8 ale juz preclowalem na
> maksa. Najwiecej w dwie osoby na autostradzie caly czas na czerwonym
> wciagnal mi 6,5.
Jeszcze jest kwestia tego jak bardzo optymistyczny jest prędkościomierz.
Właśnie w DLu denerwuje mnie to najbardziej w tym moto. Co za skończony
debil tak skalibrował prędkościomierz że jadąc 100km/j jadę 91 a jadąc
120 jadę 108 km/h. Idąc dalej tym tropem i powiększającego sie błędu
przy 150 licznikowych będzie ze 125 realnych to wtedy faktycznie może i
4l na 100km/h będzie realne.
Pozdrawiam
Rafał
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-29 20:57:08 - marvin
> Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.
Brandzlujecie sie tym spalaniem jakby to mialo jakiekolwiek znaczenie.
marvin
tdm900
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-29 22:32:19 - Ivam
dyskusyjnych:jilvse$qec$1@mx1.internetia.pl...
> Brandzlujecie sie tym spalaniem jakby to mialo jakiekolwiek znaczenie.
Nie chodzi o spalanie, tylko o rozpowiadanie ewidentnych bzdur.
--
pzdr:
Ivam
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-03-01 08:48:58 - Norbi
> Uzytkownik Ivam napisal...
>
>> Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.
>
> Brandzlujecie sie tym spalaniem jakby to mialo jakiekolwiek znaczenie.
Jak jezdzisz wokol komina to nie ma
Inaczej jak masz do zrobienia trase na kilka tys km...
Norbi
BLACK XX'03
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-03-05 23:42:43 - The_EaGle
> Uzytkownik Ivam napisal...
>
>> Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.
>
> Brandzlujecie sie tym spalaniem jakby to mialo jakiekolwiek znaczenie.
Rozumiem że masz nieograniczone zasoby gotówki? Dla mnie jak jadę 5 czy
6 tys km podczas 2 tyg wyjazdu i płacę 1500zł za paliwo ma znaczenie czy
to będzie tyle czy 3000zł. Po za tym dojeżdżam do pracy na moto od marca
do listopad po 80-90km dziennie. W związku z tym za nie wydaną kasę na
wachę mogę zawsze coś sobie kupić.
Gdybym traktował moto jako zabawkę i do polatania z kumplami po ulicach
nocą to pewnie by mi wisiało ile to spala ale tak nie jest...
Pozdrawiam
Rafał
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-28 17:53:37 - Niby Nic
Zwiedziłem nim drogi Rosji i zachodnie autostrady. (ok 40 000 w sumie)
Wady.
- Nierówna praca silnika przy stałych niewielkich prędkościach
- dziura w okolicach 3500-3800 obrotów (akurat tu gdzie się najczęściej
jeździ)
- na 6 biegu można jechać od min 100 km/h inaczej nawala po łańcuchu
- strasznie czuły na nieszczelności lewego powietrza (trzeba wszystkie
opaski dokręcać dość często bo inaczej nawala w airoxa)
- słabe hamulce (raczej spowalniacze)
- przednie zawieszenie mogłoby być lepsze
- oryginalne opony do wywalania natychmiast
- szumiący kosz sprzęgłowy
- wycieki z popychacza sprzęgła
Zalety.
- Zajebiście, ale to zajebiście wygodny. Kanapa, ugięcie kolan, pozycja itd.
to rewelka
- Bardzo dobra ochrona przed wiatrem. Na akcesoryjnej szybie MRA można palić
fajkę przy 120km/h i to nie jest żart czy przechwałka, można ponarzekać na
słabą wentylację kasku, ale coś za coś
- Pakowność jest jego bardzo mocną stroną. Zabieram namiot, śpiwór, karimaty
materace, krzesełko, stolik ... ok nie będę pisał więcej bo pomyślicie że
ściemniam jakbym wszystko opisał co zabieram a do tego jeszcze trzy kufry
givi.
- Wygodna kanapa. Na raz np. trasa Petersburg - Suwałki przez Białoruś. Dupa
nie odpadła.
- Spalanie od 5 litrów przy jeździe w Rosji do 7 na autostradach. Podobno
można więcej spalić ale ja nie umiem :)
- Praktycznie się nie psuje (oprócz tego co powyżej, ale to robię między
wyprawami)
- Możliwość podoklejania do niego niezliczonych akcesorii i nie kosztują
tyle co do Beemki.
- Płynna i łatwo dostępna regulacja tylnego zawieszenia
- Bardzo dobre lampy
- Miękkie plastyki. Przy wywrotce rzadko pękają :)
- Silnik V2 :)
Łańcuch DID ok 25 tyś, opony Michelin Pilot Road ok 25 tyś, olej i filtr i
co tam trzeba w/g książki serwisowej.
Powiem jeszcze tyle, że ostatnio miałem okazję, a co ja tam piszę, miałem
zaszczyt prowadzić BMW GS 1200 i to w wersji Adventure przez kilkaset
kilometrów. No może trochę lepiej się prowadzi i lepiej hamuje ale za co
tyle kasy płacić? Może ja nie rozumiem tej marki :)
Howk
Jacek
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-29 11:24:54 - Kopyt pkopyt@usun.to wptotez.itopl
Użytkownik Niby Nic
Ja co prawda mam co innego, ale na tym samym piecu...
> - dziura w okolicach 3500-3800 obrotów (akurat tu gdzie się najczęściej
> jeździ)
Napisz cos wiecej -- w SV1000 mialem cos podobnego i zaradzilem m.in.
zmieniajac zaslepki do synchro przepustnic z oryginalow (juz nieco
sparcialych) na takie home-made. To rozwiazalo widoczna dziure, zaczal isc
lepiej na niskich obrotach. Jak czuc ten Twoj dolek w tym zakr. obrotow?
> - wycieki z popychacza sprzęgła
Oj tak -- Japonczyk nie wszystko umi zrobic dobrze. Uklad sprzegla z
nieoslonietym popychaczem przechodzacym obok zebatki zdawczej to chory
pomysl.
Pozdrawiam
Pawel
SVSZ i SC33'98
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-29 10:29:47 - AZ
>
> Napisz cos wiecej -- w SV1000 mialem cos podobnego i zaradzilem m.in.
> zmieniajac zaslepki do synchro przepustnic z oryginalow (juz nieco
> sparcialych) na takie home-made. To rozwiazalo widoczna dziure, zaczal isc
> lepiej na niskich obrotach. Jak czuc ten Twoj dolek w tym zakr. obrotow?
>
A to na gaźnikach? U mnie w KHI było to samo i ponoć to przez
zestrojenie gaźników żeby spełniało Euro2, podkładki OIDP 0.5 czy 0.8mm
pod iglice i dziura zniknęła a była coś w okolicach 4-4,5krpm, mocno
irytujące.
--
Artur
ZZR 1200
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-02-29 14:27:38 - Kopyt pkopyt@usun.to wptotez.itopl
Użytkownik AZ
> > Napisz cos wiecej -- w SV1000 mialem cos podobnego i zaradzilem m.in.
> > zmieniajac zaslepki do synchro przepustnic z oryginalow (juz nieco
> > sparcialych) na takie home-made. To rozwiazalo widoczna dziure, zaczal
isc
> > lepiej na niskich obrotach. Jak czuc ten Twoj dolek w tym zakr. obrotow?
> >
> U mnie w KHI było to samo i ponoć to przez
> zestrojenie gaźników żeby spełniało Euro2, podkładki OIDP 0.5 czy 0.8mm
> pod iglice i dziura zniknęła a była coś w okolicach 4-4,5krpm, mocno
> irytujące.
Nie, nie. Pisalem tu o tym kiedys. Nawet z Don Pedro sie ustawilem na jazde
jego TL-em, zeby sprawdzic czy to moze wszystkie duze V od Suzuki tak maja.
Przy 4krpm moj piec zaczynal dziwaczne wibracje jak by z ramy chcial wypasc,
a kopa nie bylo czuc. Dopiero powyzej 5k zaczynalo sie zycie. Hamownia nic
nie pokazala -- krzywe jak w ksiazce.
Okazalo sie, ze przez zaslepione cycki do synchro przepustnic bierze lewe
powietrze. To wystaczalo, zeby dla malych otwarc przepustnicy calosc
chodzila marnie (hamownia to przepustnice na full, czyli na krzywych nie
bylo widac). Zrobienie synchro i -- przede wszystkim -- zaslepienie tego
porzadnie poprawilo prace zauwazalnie. Dziura znikla. Zabralem tu glos, bo
byc moze ta dziura nadal jest tylko mniejsza. Nie zawadzi podrazyc, bo byc
moze cos jeszcze poprawie.
> A to na gaźnikach?
Tylko mala SV byla na poczatku gaznikowa OIDP. Wszystkie duze V (TLS, TLR no
i SV1K) od poczatku mialy wtrysk. Co nie znaczy , ze nie trzeba tego
synchronizowac.
Pawel
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-03-06 09:38:21 - Piotr Klimek
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> - wycieki z popychacza sprzęgła
>
> Oj tak -- Japonczyk nie wszystko umi zrobic dobrze. Uklad sprzegla z
> nieoslonietym popychaczem przechodzacym obok zebatki zdawczej to chory
> pomysl.
Akurat to robilem w swoim zima, moj mechanik wywiercil gdziestam dziurke
dzieki ktorej syf powinien wyplywac na dol nie zalegajac pod pokrywa i nie
niszczac popychacza.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/
Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
2012-03-06 00:06:50 - The_EaGle
> Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta. Dzieciaki angazuja i czasu
> brakuje, ale zainteresowania pozostaly. Pojazdzilem sportami, wczesniej
> mialem dwa choppery. Niedawno przewinal sie nawet endurak ktory skutecznie
> umilal weekendy, ale teraz chcialbym turyste. Ciagnie mnie troche do
> pojezdzenia w PL i na niedalekie traski po Europie. Glownie sam, ale tez uda
> mi sie czasem wyciagnac malzonke. Szukam uzywanego turystyka.
> Biore pod rozwazenie:
> - TDM 900
> - DL 650
> - DL 1000
> Budzet - okolo 15-18 kzl
> Wszystkie powyzsze w opisach bardzo chwala za.. w zasadzie wszystko.
> DL podobno wygodniejszy - zwlaszcza z tylu, a to tez dla mnie wazne. TDM
> podobno mniej awaryjny.
> Czy jest tu ktos kto ma za soba doswiadczenie w jezdzie na przynajmniej 2 z
> 3 powyzszych przykladow i chcialby napisac kilka zdan?
Rozważałem zakup TDM 900 i jeździłem nim testowo - ale wybrałem DL 650.
Czemu:
- DL ma 19 przednie koło i nadaje się do lekkiego terenu TDM to taki
versys zajebiście się prowadzi po asfalcie ale na szutrze czujesz że coś
jest nie teges...
- DL ma cholernie dobrą osłonę przed wiatrem co oznacza że podczas
dalekich wypadów nie męczysz się.
- DL całkiem dobrze spisuje się na krętych drogach - nie jest to TDM ale
naprawdę w Chorwacji po łukach szliśmy prawie na kolanach :)
- Dlem wybraliśmy się na wprost 100km przez lasy pola dróżki wg wskazań
GPS,a przez rewelacyjne starorzecze Pilicy po błotach i wodzie po pół
koła i dał radę bez żadnych problemów. Wręcz zjeżdżasz z drogi na leśne
ścieżki u zaczyna ci się robić banan na mordzie.
- masa części zamiennych - wyjebka w terenie to żaden problem - jedyna
rzecz która się może urwać to wystające kierunkowskazy - koszt to 60zł -
a wymiana samodzielna jest bardzo prosta.
- miejsce na dodatkowe pierdoły typu grzane manetki, gps, telefon, dwa
gniazda zapalniczek, handbary itp - to wszystko wygląda na nim dobrze.
- jazda po autostradzie do 140km/h licznikowych jest OK powyżej
zauważasz że motocykl się już męczy jazda non stop 180 powoduje zupełnie
nie proporcjonalne zużycie paliwa i zaczyna żłopać olej.
- 22l zbiornik paliwa to coś co jest ABSOLUTNYM asem w ręku właściciela
DLa - z zasięgiem 400km możesz znacznie szybciej dotrzeć na miejsce
przeznaczenia niż typowe 250-280km jak np w nowym transalpie.
- polecam do jazdy częściowo terenowej oponki michelin anakee2 - nie są
najlepsze w każdym środowisku ale sumarycznie sprawdzają się bardzo i są
przewidywalne - ważne aby się rozgrzały przy niskich temp jak teraz...
- spalanie - średnio podczas wyprawy jakieś 5l na 100km z bagażem i
często po górach.
minusy:
- prędkościomierz wskazujący sience fiction
- wskaźnik paliwa wskazuje przez 250km połowę baku a kolejnych 100
schodzi do rezerwy.
- moc 67KM jest za mała na autostrady optymalnie przydało by się ponad 80KM
- gabaryty do jazdy po mieście - czasem nie wciśniesz się jak nakedem po
między samochody
- latem przez szybę i handbary brak wentylacji ubrania
Pozdrawiam
Rafał