hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 11:24:17 - Zyga
Wczoraj zmieniałem klocki z przodu i oczom mym ukazał się taki oto
nieciekawy obrazek:
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/df96e872be93380b.html
Co z tym zrobić?
1)Kupić zestaw naprawczy i naprawić. Koszt kompletu naprawczego 71zł w
larssonie. www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDQxMDQxNw==&bid=109855
Trudna ta regeneracja? Coś trzeba wiedzieć, jakieś nietypowe narzędzia
posiadać? Nigdy nie robiłem więc wolę spytać.
2) Kupić używany zacisk na allegro za 50-70zł. Pytanie w jakim on będzie
stanie.
Odpowietrzanie (nowy płyn) w obu przypadkach.
Przy okazji. Od początku mam tak:
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/76673ccc426de51e.html
Jak ten zacisk wygląda oryginalnie?
Moto to podobno nie moto, czyli gs500
pzdr
Zyga
Re: hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 12:02:57 - AZ
>
> Wczoraj zmieniałem klocki z przodu i oczom mym ukazał się taki oto
> nieciekawy obrazek:www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/df96e872be93380b.html
> Co z tym zrobić?
Piękny. Nie wepchnąłeś czasem przy poprzedniej zmianie brudnych
tłoczków w uszczelki?
> 1)Kupić zestaw naprawczy i naprawić. Koszt kompletu naprawczego 71zł w
> larssonie.www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDQxMDQxNw==&bid=109855
> Trudna ta regeneracja? Coś trzeba wiedzieć, jakieś nietypowe narzędzia
> posiadać? Nigdy nie robiłem więc wolę spytać.
Na początek wypompowujesz (równomiernie) tłoczki przy zdjętym zacisku
tak by dało się je w ogóle później wyjąć, odpinasz zacisk, wylewasz
płyn, wyjmujesz tłoczki, myjesz wszystko dokładnie, jeżeli w rowkach
uszczelek utleniło się alu to wyskrobujesz to, tłoczki czyścisz do
połysku, smarujesz nowe uszczelki badziewiem które jest w zestawie,
wkładasz tłoczki i to wszystko.
> 2) Kupić używany zacisk na allegro za 50-70zł. Pytanie w jakim on będzie
> stanie.
>
Tego nigdy nie wiadomo.
--
Artur
ZZR 1200
Re: hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 13:27:35 - Zyga
> Piękny. Nie wepchnąłeś czasem przy poprzedniej zmianie brudnych
> tłoczków w uszczelki?
Poprzednią zmianę robił serwis. Jak ja nie lubię serwisów :/
> Na początek [ciach] i to wszystko.
dzięki
pzdr
Zyga
Re: hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 14:05:19 - Tytus z fabryki
ZygaPoprzednią zmianę robił serwis. Jak ja nie lubię serwisów :/ Na
początek [ciach] i to wszystko.
dzięki
I zrob jak mowi AZ- koles jezdzi KHI i takie tematy ogarnia przed wysciem do
pracy :):):)
--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki
Re: hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 15:12:13 - AZ
>
> I zrob jak mowi AZ- koles jezdzi KHI i takie tematy ogarnia przed wysciem do
> pracy :):):)
>
No niestety nie mam takiej pracy jak Ty, że mogę cały dzień grzebać
sobie w moto ;-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 16:21:10 - Tytus z fabryki
*** AZ No niestety nie mam takiej pracy jak Ty, że mogę cały dzień grzebać
sobie w moto ;-)
Wlasnie dlatego napisalem ze drobne naprawy takie jak regeneracja hamulcow
wykonujesz przed wyjsciem do pracy, te powazniejsze po pracy ew w
weekendy...
--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki
Re: hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 14:21:13 - Zyga
> smarujesz nowe uszczelki badziewiem które jest w zestawie,
> wkładasz tłoczki i to wszystko.
czyli zestaw naprawczy to uszczelki i smar? Uszczelki uszczelniające i
przeciwkurzowe? A smar miedziowy? Smar mam, to może te uszczelki da się
dobrać w sklepie z oringami czy innym jakimś? Wyszłoby kikla pln a nie
ponad 70. Próbował ktoś?
pzdr
Zyga
Re: hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 15:05:56 - AZ
> W dniu 2010-07-14 12:02, AZ pisze:
>
> > smarujesz nowe uszczelki badziewiem które jest w zestawie,
> > wkładasz tłoczki i to wszystko.
>
> czyli zestaw naprawczy to uszczelki i smar? Uszczelki uszczelniające i
> przeciwkurzowe? A smar miedziowy? Smar mam,
Dokładnie tak, ale smar miedziowy to w inne miejsce. Tu idzie
syntetyczny odporny na wysokie temperatury i którego nie rusza chemia.
Miedziowym smarujesz prowadnice po którym chodzi klocek oraz styk
klocek-tłoczek.
> to może te uszczelki da się
> dobrać w sklepie z oringami czy innym jakimś? Wyszłoby kikla pln a nie
> ponad 70. Próbował ktoś?
>
Pewnie że tak. Proponuje liroj merlin lub kastorama i dzial
hydrauliczny a noz widelec w kranie idą takie same uszczelki.
A tak na serio to chcesz się kurwa zabić? Przez głupie 70 PLN? Te
uszczelniacze prawie się nie zużywają więc jak zrobisz to dobrze i nie
będziesz przy zmianie klocków wciskał brudnych tłoczków to będą
dłuuuugo jeździć.
--
Artur
ZZR 1200
Re: hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 15:26:23 - Zyga
> A tak na serio to chcesz się kurwa zabić? Przez głupie 70 PLN? Te
> uszczelniacze prawie się nie zużywają więc jak zrobisz to dobrze i nie
> będziesz przy zmianie klocków wciskał brudnych tłoczków to będą
> dłuuuugo jeździć.
Nie chcę się zabić. Jedynie wiem że często jest tak że możesz coś kupić
jedyne, dedykowane, super hiper do twojego moto a w rzeczywistości
jest to to samo co w sklepie obok, tyle że 10razy droższe. Ile zapłacisz
za łożysko do moto w sklepie moto a ile w sklepie z łożyskami za łożysko
o takich samych parametrach?
W przypadku zacisków widzę że tak nie jest. Spytałem, wiem, dziękuję.
Nie ma co bić piany.
pzdr
Zyga
Re: hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 15:11:30 - Tmek
> W dniu 2010-07-14 12:02, AZ pisze:
>> smarujesz nowe uszczelki badziewiem które jest w zestawie,
>> wkładasz tłoczki i to wszystko.
>
> czyli zestaw naprawczy to uszczelki i smar? Uszczelki uszczelniające i
> przeciwkurzowe? A smar miedziowy? Smar mam, to może te uszczelki da
> się dobrać w sklepie z oringami czy innym jakimś? Wyszłoby kikla pln
> a nie ponad 70. Próbował ktoś?
Nie da sie bo to nie sa oringi tylko uszczelki o kwadratowym przekroju.
Nie dziaduj przy hamulcach.
Tmek
Re: hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 20:29:51 - marider
>> 1)Kupić zestaw naprawczy i naprawić. Koszt kompletu naprawczego 71zł w
>> larssonie.www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDQxMDQxNw==&bid=109855
>> Trudna ta regeneracja? Coś trzeba wiedzieć, jakieś nietypowe narzędzia
>> posiadać? Nigdy nie robiłem więc wolę spytać.
> Na początek wypompowujesz (równomiernie) tłoczki przy zdjętym zacisku
> tak by dało się je w ogóle później wyjąć, odpinasz zacisk, wylewasz
> płyn, wyjmujesz tłoczki, myjesz wszystko dokładnie, jeżeli w rowkach
> uszczelek utleniło się alu to wyskrobujesz to, tłoczki czyścisz do
> połysku, smarujesz nowe uszczelki badziewiem które jest w zestawie,
> wkładasz tłoczki i to wszystko.
A jak tloczki wyjda/wypadna to nie siknie plynem i da sie je bez
problemu wlozyc z powrotem tak zeby tych uszczelniaczy nie
spieprzyc/przyciac? Sugestie i wskazowki mile widziane. Tymbardziej ze
nie robilem jeszcze takich rzeczy oprocz wymiany klockow ale ostatnio
sie nudze i czeka mnie wymiana pompy na Brembo, przewodow na Goodridge +
tarcz na wave'y to moze bym i zaciski porzadnie przeserwisowal i
nasmarowal (jesli cos sie zuzylo przez te 1500km od 0 ;) ).
Pzdr
PS: dzis se gniazdo zamontowalem i nawigacje podpialem ;]
--
marider
Wsciekla Rn20 + dodatki
Re: hamulec - zacisk - gs500
2010-07-14 21:07:56 - AZ
>
> A jak tloczki wyjda/wypadna to nie siknie plynem i da sie je bez
> problemu wlozyc z powrotem tak zeby tych uszczelniaczy nie
> spieprzyc/przyciac? Sugestie i wskazowki mile widziane. Tymbardziej ze
> nie robilem jeszcze takich rzeczy oprocz wymiany klockow ale ostatnio
> sie nudze i czeka mnie wymiana pompy na Brembo, przewodow na Goodridge +
> tarcz na wave'y to moze bym i zaciski porzadnie przeserwisowal i
> nasmarowal (jesli cos sie zuzylo przez te 1500km od 0 ;) ).
>
Nie no oczywiście, że płyn się wyleje ale tłoczki tak jak wyszły tak
wejdą i nic się nie przytnie. Ale jeżeli masz te 1500km to daruj sobie
rozbieranie tego bo po prostu nie ma najmniejszego sensu :-)
--
Artur
ZZR 1200