wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 00:16:08 - bm
ślizga mi sprzęgło, chyba sprzęgło kończy żywot,
czy dam sobie rade z wymianą tarcz sprzęgłowych, czy do fachowców
odwieźć sprzęta ?
można prosić o jakieś porady, wskazówki, sugestie ? Jakieś specjalne
narzędzia trzeba mieć ?
Ile taka wymiana w serwisie może kosztować ?
Porozmawiajcie ze mną :)
bm
vt 1100 '88
Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 10:04:25 - juhass
> Witam,
> ślizga mi sprzęgło, chyba sprzęgło kończy żywot,
> czy dam sobie rade z wymianą tarcz sprzęgłowych, czy do fachowców
> odwieźć sprzęta ?
>
Powinieneś dać spokojnie radę, o ile nie boisz się kluczy i kiedyś coś
tam dłubałeś. Przerabiałem temat u siebie jakiś czas temu i poszło
całkiem gładko. Etapy u mnie:
1. Zdjęcie prawej owiewki (coś mi świta że u Ciebie nie będzie trzeba ;)
2. Spuszczenie oleju (można bez spuszczania, kładąc moto na lewy bok)
3. Odkręcenie dekla (duużo śrubek)
4. Odklejenie dekla od karteru
5. Odkręcenie śrub trzymających sprężyny i wyjęcie całości.
6. Wymiana co tam przewidujesz (u mnie sprężyny dociskowe, tarcze cierne
i przekładki metalowe)
7. Skręcenie całości jak wcześniej, nowa uszczelka pod dekiel.
8. Nie zapomnij wlać oleju o ile spuszczałeś. ;p
> można prosić o jakieś porady, wskazówki, sugestie ? Jakieś specjalne
> narzędzia trzeba mieć ?
> Ile taka wymiana w serwisie może kosztować ?
Sprawdź w manualu do Twojego moto czy wszystkie tarcze cierne są takie
same. U mnie jest 1 tarcza typu A i 8 tarcz typu B. Różnią się
wymiarami, gdyż ta pierwsza idzie na początek (dno kosza) i ma inną
średnicę ze względu na podkładki które tam występują. Przez to, że sam
najpierw rozebrałem i nie oglądając bezmyślnie składałem- robiłem to 2
razy gdyż po skręceniu kosza sprzęgłowego nie chciało toto działać.
Pewnie dla większości precli będzie to oczywiste- dla mnie- jako że
ostatnio grzebałem w sprzęgle jakieś 5-7 lat temu w Jawie, nie było.
--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia
Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 10:10:51 - Kamil Nowak 'Amil'
> 5. Odkręcenie śrub trzymających sprężyny i wyjęcie całości.
Chyba ze sprzeglo ma centralna srube, wtedy bez klucza pneumatycznego
nie da rady. Trza po prostu manuala do VT1100.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 10:16:07 - newrom@spamcom.com
> bez klucza pneumatycznego
udarowego. Moze byc elektryczny.
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 10:53:03 - bm
dziękuję :)
bm
Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 14:33:03 - moonraker
> o właśnie to chciałem przeczytać,
> dziękuję :)
>
> bm
>
Dodatkowo nowe tarcze przed założeniem należy moczyć/nasączyć w oleju co
najmniej (i tu słyszałem różne wartości od godziny do doby). Ja zwykle
wrzucam tarcze do oleju i zabieram się za rozbieranie moto i jak
przychodzi czas na zamontowanie nowych już są dostatecznie wymoczone.
--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
bikepics.com/members/moonraker/
Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 15:42:48 - Ivam
dyskusyjnych:i3osib$2rr$1@inews.gazeta.pl...
> Dodatkowo nowe tarcze przed założeniem należy moczyć/nasączyć w oleju co
> najmniej (i tu słyszałem różne wartości od godziny do doby).
Moj znajomy mechanik mowi, ze godzinka wystarczy (nigdy nie slyszal, zeby
klientowi nie pasowalo), ale sobie moczyl 2 doby;)
> Ja zwykle wrzucam tarcze do oleju i zabieram się za rozbieranie moto i jak
> przychodzi czas na zamontowanie nowych już są dostatecznie wymoczone.
Ja tak samo.
Od siebie dodam:
1) dobre klucze
2) oleju spuszczac nie trzeba jesli tylko maszyna mocno pochyla sie na kosie
(na 100% w Z750 i FZS 600 da rade, nie wiem jak u Ciebie)
3) przydalby sie klucz dynamometryczny
4) nie pomyl kolejnosci tarcz, bo mozesz sobie docisk rozwalic (jak ja u
siebie zrobilem) przy probie uruchomienia sprzegla
5) proponowalbym na poczatku poluzowac (calkowicie) linke sprzegla przy
klamce
I ogolnie to serwisowka by sie zdala, bo mozna o jakiejs drobniutenkiej
rzeczy zapomniec;)
--
pzdr:
Ivam
Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 16:03:40 - de Fresz
>> Dodatkowo nowe tarcze przed założeniem należy moczyć/nasączyć w oleju
>> co najmniej (i tu słyszałem różne wartości od godziny do doby).
>
> Moj znajomy mechanik mowi, ze godzinka wystarczy (nigdy nie slyszal,
> zeby klientowi nie pasowalo), ale sobie moczyl 2 doby;)
Jak dotąd w żadnej z serwisówek do moich motocykli nie widziałem
prikazu żeby _moczyć_ nowe tarcze w oleju. Serwisówki stwierdzają
tylko, żeby nasmarować je olejem. Dosłownie leci to tak, w zależności
od serwsówki:
Thoroughly oil all clutch discs before mounting.;
lubricate the new discs with engine oil then assemble the new discs;
apply a coating of oil to their surfaces to prevent seizure.
Na ile rozumiem chodzi o to, żeby nowe tarcze się ze sobą nie zatarły
na początku, bo później i tak same się w oleju wymoczą (nie dotyczy
większości Bum, MG i dużej części Stukati).
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 16:31:51 - moonraker
> On 2010-08-09 15:42:48 +0200, Ivam
> said:
>
>>> Dodatkowo nowe tarcze przed założeniem należy moczyć/nasączyć w oleju
>>> co najmniej (i tu słyszałem różne wartości od godziny do doby).
>>
>> Moj znajomy mechanik mowi, ze godzinka wystarczy (nigdy nie slyszal,
>> zeby klientowi nie pasowalo), ale sobie moczyl 2 doby;)
>
> Jak dotąd w żadnej z serwisówek do moich motocykli nie widziałem prikazu
> żeby _moczyć_ nowe tarcze w oleju. Serwisówki stwierdzają tylko, żeby
> nasmarować je olejem. Dosłownie leci to tak, w zależności od serwsówki:
> Thoroughly oil all clutch discs before mounting.;
> lubricate the new discs with engine oil then assemble the new discs;
> apply a coating of oil to their surfaces to prevent seizure.
>
> Na ile rozumiem chodzi o to, żeby nowe tarcze się ze sobą nie zatarły na
> początku, bo później i tak same się w oleju wymoczą (nie dotyczy
> większości Bum, MG i dużej części Stukati).
>
Smarować? Znaczy pędzelkiem? Fujj prościej wrzucić do oleju :)
--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
bikepics.com/members/moonraker/
Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 16:35:40 - de Fresz
>> Jak dotąd w żadnej z serwisówek do moich motocykli nie w
> idziałem prikazu
>> żeby _moczyć_ nowe tarcze w oleju. Serwisówki stwierdzaj
> ą tylko, żeby
>> nasmarowaÄ je olejem. Dos?ownie leci to tak, w zale??no?
> ci od serws??wki:
>> Thoroughly oil all clutch discs before mounting.;
>> lubricate the new discs with engine oil then assemble the new discs;
>> apply a coating of oil to their surfaces to prevent seizure.
>>
>> Na ile rozumiem chodzi o to, żeby nowe tarcze się ze sobą
> nie zatarły na
>> poczÄ tku, bo p????niej i tak same siÄ w oleju wymoczÄ (nie dotyczy
>> większości Bum, MG i dużej części Stukati).
>
> Smarować? Znaczy pędzelkiem? Fujj prościej wrzucić do oleju :)
Wrzucić - owszem. Ale żeby tam trzymać do najbliższej pełni czy innego
nowiu? Bessensu.
PS. Niezła sieczka w cytacie.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 16:51:54 - moonraker
Smarować? Znaczy pędzelkiem? Fujj prościej wrzucić do oleju :)
>
> Wrzucić - owszem. Ale żeby tam trzymać do najbliższej pełni czy innego
> nowiu? Bessensu.
>
> PS. Niezła sieczka w cytacie.
Tak jak pisałem ja wrzucam do oleju na czas rozkręcania moto, czasami to
pół godziny, czasami 2 godziny. Nigdy nie czekałem konkretnie x godzin.
Raz nawet zdarzyło mi się zostawić tarcze w oleju na noc ale tylko
dlatego że zrobiło się późno i nie chciało mi się już składać silnika do
kupy. Co nie zmienia faktu że za każdym razem sprzęgło działało prawidłowo.
--
Pozdrawiam
moonraker
Stara CZ i DRZ
bikepics.com/members/moonraker/
Re: wymiana tarcz sprzęgłowych w VT 1100...
2010-08-09 17:38:10 - Ivam
dyskusyjnych:i3p1rs$kod$1@inews.gazeta.pl...
> Jak dotąd w żadnej z serwisówek do moich motocykli nie widziałem prikazu
> żeby _moczyć_ nowe tarcze w oleju.
Ja tez:) Napisalem tylko zdanie mojego znajomego;)
--
pzdr:
Ivam