[tech] rozrząd - silnik 3-cylidry

wsk125 Data ostatniej zmiany: 2010-08-18 23:30:27

[tech] rozrząd - silnik 3-cylidry

2010-08-18 21:34:59 - wsk125

Witam,

Dziś znów pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim
położeniu powinien znajdować się tłok i zawory w trakcie mijania znaczników
T z czujnikiem?

Przypuszczam, że T1,T2,T3 to znaczniki odnoszące się do tłoka, odpowiednio
1,2,3.

Jeśli tak, to (przykładowo) - znacznik T1 mija się z czujnikiem - w jakim
suwie pracy powinien znajdować się tłok i zawory cylindra 1?

Z góry dzięki!

--
marcin
Triumph Trophy 900
wroc






Re: [tech] rozrząd - silnik 3-cylidry

2010-08-18 21:59:20 - Kuczu

W dniu 2010-08-18 21:34, wsk125 pisze:
> Witam,
>
> Dziś znów pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim
> położeniu powinien znajdować się tłok i zawory w trakcie mijania znaczników
> T z czujnikiem?
>
> Przypuszczam, że T1,T2,T3 to znaczniki odnoszące się do tłoka, odpowiednio
> 1,2,3.
>
> Jeśli tak, to (przykładowo) - znacznik T1 mija się z czujnikiem - w jakim
> suwie pracy powinien znajdować się tłok i zawory cylindra 1?

Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy
zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)

A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem
wydechu.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Re: [tech] rozrząd - silnik 3-cylidry

2010-08-18 23:10:39 - wsk125

> Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy
> zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)
>
> A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem
> wydechu.
>
> --
> Kuczu
>

OK, dziękuję! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny być w jakiś
szczególny sposób ustawione względem siebie? (np.: / \ , \ /, - - ).

Rozumiem, że skoro wystający cycek umieszczony jest na wale tuż przed
kreską T1 (T2,T3) oznaczającą GMP, to właśnie po to aby zapłon nastąpił po
przejściu cycka przez czujnik - w chwilę przed ustawieniem tłoka w GMP.

Na wale oprócz wystających cycków przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik A
(pomiędzy dwoma cyckami) i F- tuż przy cycku T1. Co to za znaczniki?

Dziękuję!

--
marcin
Triumph Trophy 900
wroc






Re: [tech] rozrząd - silnik 3-cylidry

2010-08-18 23:30:27 - Kuczu

W dniu 2010-08-18 23:10, wsk125 pisze:

> OK, dziękuję! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny być w jakiś
> szczególny sposób ustawione względem siebie? (np.: / \ , \ /, - - ).

A to zalezy w jakies fazie cyklu jest akurat silnik. Walek rozrzadu
obraca sie dwa razy wolniej niz wal korbowy. Generalnie jest tak ze
kreski (strzalki) na koncu walkow powinny sie wtedy pokrywac z gorna
plaszczyzna glowicy. Przy rozrzadach DOHC na ogol wybija sie strzalki,
wlasnie po to a by przypadkiem nie obrocic walkow wzgledem siebie. Ale
nawet bez strzalek jest to dosyc proste do ustawienia.

>
> Rozumiem, że skoro wystający cycek umieszczony jest na wale tuż przed
> kreską T1 (T2,T3) oznaczającą GMP, to właśnie po to aby zapłon nastąpił po
> przejściu cycka przez czujnik - w chwilę przed ustawieniem tłoka w GMP.

tak

>
> Na wale oprócz wystających cycków przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik A
> (pomiędzy dwoma cyckami) i F- tuż przy cycku T1. Co to za znaczniki?

Nie mam pojecia co akurat angole sobie tak pooznaczali. Serwisowka sie
klania.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS