Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
2010-09-10 14:06:31 - marko1a
1:30 oleju mineralnego mixol z benzyną 86oktan. Dzisiaj już nie kupi nigdzie
takiej benzyny a i oleje można kupić sporo lepsze, syntetyczne lub
półsyntetyczne.
Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50 z dobrym
olejem półsyntetycznym co spowoduje mniejszą ilość nagaru w silniku i na
świecy. Świeca rzadziej będzie się mostkowała, a mniej nagaru w silniku to
mniejsze ryzyko samozapłonu.
Jak myślicie można rzeczywiście taką mieszankę stosować do starego silnika
niedawno po szlifie czy lepiej trzymać się tych 1:30. No co najwyżej na czas
dotarcia stosować 1:45.
Marek
Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
2010-09-10 15:46:37 - Magic
> Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50
Ja tam sie nie znam, ale tak własnie stosuję do TeSi, przy 1:30 stawiała
zasłonę dymną.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
FAQ: www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
2010-09-10 17:39:59 - Jackare
news:4c8a36ba$0$27043$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2010-09-10 14:06, marko1a pisze:
>
>> Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50
>
> Ja tam sie nie znam, ale tak własnie stosuję do TeSi, przy 1:30 stawiała
> zasłonę dymną.
>
To zależy od konstrukcji silnika.
1. Stare dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na mosiężnych panewkach o
luźnych tolerancjach pasowana - mieszanka 1: 20 do 1:25
2. Stare dwusuwy z lepszym pasowaniem korbowodu i lepszych jakościowo
materiałach niż w pkt 1 - mieszanka 1:30 do 1:33
3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych. Wykonanie z
dobrych materiałów - mieszanka 1:50
Nie dolewać oleju więcej niż zaleca producent - nie będzie się tworzył nagar
i dymienie będzie w normie - nawet na mixolu. Lepiej wlać ciut mniej oleju
niż ciut więcej.
--
Jackare
Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
2010-09-10 19:26:34 - Jacot
> 3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych.
Generalnie we wszystkich punktach chodzi o lozyskowanie sworznia
tlokowego w korbowodzie. Glownie.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
www.junak.riders.pl
www.stokrotka.ath.cx
Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
2010-09-13 11:43:01 - marko1a
news:i6djhf$h0o$1@node2.news.atman.pl...
> To zaleĹźy od konstrukcji silnika.
> 1. Stare dwusuwy z korbowodem ĹoĹźyskowanym na mosiÄĹźnych panewkach o
> luĹşnych tolerancjach pasowana - mieszanka 1: 20 do 1:25
> 2. Stare dwusuwy z lepszym pasowaniem korbowodu i lepszych jakoĹciowo
> materiaĹach niĹź w pkt 1 - mieszanka 1:30 do 1:33
> 3. Dwusuwy z korbowodem ĹoĹźyskowanym na ĹoĹźyskach igieĹkowych.
> Wykonanie z dobrych materiaĹĂłw - mieszanka 1:50
> Nie dolewaÄ oleju wiÄcej niĹź zaleca producent - nie bÄdzie siÄ
> tworzyĹ nagar i dymienie bÄdzie w normie - nawet na mixolu. Lepiej wlaÄ
> ciut mniej oleju niĹź ciut wiÄcej.
Jeżeli kupię nowy korbowód z łożyskiem igiełkowym zamiast panewkowego to nic
nie stoi na przeszkodzie przejść na 1:50?
Druga sprawa czy ta reguła jest bez względu na to czy mineralny czy
półsyntetyk? Wiadomo że wszyscy psioczą na mixol i zastanawiam się czy
zastąpić go dobrej jakości olejem o lepszych właściwościach smarnych i
niższej temperaturze spalania i dzięku temu może panewkom wystarczy nieco
mniej takiego dobrego oleju w paliwie?
Np. 1:40 napewno by było mniej kopcenia i mniej nagaru.
Marek
Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa
2010-09-13 23:22:45 - maverik
Użytkownik marko1a
news:4c8a1f4b$0$22808$65785112@news.neostrada.pl...
> Producent w starej instrukcji obsługi z czasów produkcji w latach 80'
> zaleca 1:30 oleju mineralnego mixol z benzyną 86oktan. Dzisiaj już nie
> kupi nigdzie takiej benzyny a i oleje można kupić sporo lepsze,
> syntetyczne lub półsyntetyczne.
> Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50 z dobrym
> olejem półsyntetycznym co spowoduje mniejszą ilość nagaru w silniku i na
> świecy. Świeca rzadziej będzie się mostkowała, a mniej nagaru w silniku to
> mniejsze ryzyko samozapłonu.
>
> Jak myślicie można rzeczywiście taką mieszankę stosować do starego silnika
> niedawno po szlifie czy lepiej trzymać się tych 1:30. No co najwyżej na
> czas dotarcia stosować 1:45.
Pamiętam że jeździłem na QuakerState czy jakoś tak, lałem wg zaleceń
producenta (to było raczej 1:50) i 251 zrobiła 55 kkm bez remontu.