dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-03 22:06:00 - Vir
miałem na wtrysku, więc bez kranika. Ostatni nabytek jednak ma gaźniki,
co idzie w parze z kranikiem. Odwykłem już nieco od tego wynalazku, więc
pytam:
dlaczego mam zakręcać kranik?
- czy dlatego, że rano będę miał zalane gaźniki?
- czy dlatego, że rano nie będę miał wachy w zbiorniku?
- czy po prostu dlatego, że tak trzeba?
nie chce mi się go zakręcać, bo:
- zapominam odkręcić jak ruszam i moto mi gaśnie
- nie mieści mi się łapa w rękawiczce w otworze na kranik
- bo kranik się zużywa i będzie ciekł (?)
--
Vir
Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i średnia srebrna cebula
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-03 22:26:40 - Kuczu
> dlaczego mam zakręcać kranik?
Bo tak kaze Ksiega.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-03 22:29:11 - masti
> dlaczego mam zakręcać kranik?
>
nie musisz. Tylko potem nie miej pretensji do nikogo.
--
BMW R1100GS '95
mst
-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija! T.Pratchett
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-03 22:34:14 - Grzybol
news:i39sr8$r22$1@news.onet.pl...
> dlaczego mam zakręcać kranik?
KAŻDY motocyklista to wie. Wie to nawet ten, który tylko jeździ motocyklem.
Ta bawarka to jakiś rower chyba jest?
--
Grzybol
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-03 22:46:39 - Kuczu
> Ta bawarka to jakiś rower chyba jest?
herbata z mlekiem tak sie nazywala gdy chodzilem do przedszkola. A teraz
to nie wiem, tak sie czasy pozmienialy...
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-03 22:45:49 - zarafiq
> Tak mnie jakoś do tej pory życie rozpieszczało, że dotychczasowe moto
> miałem na wtrysku, więc bez kranika. Ostatni nabytek jednak ma gaźniki,
> co idzie w parze z kranikiem. Odwykłem już nieco od tego wynalazku, więc
> pytam:
[...]
Trzy lata nie zakręcałem (Honda NT400 '89).
Efekt: ukradli mi moto :(
Innych przypadłości nie stwierdziłem.
Pozdrawiam,
zarafiq
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-03 23:12:38 - Mustafa
bo prawdziwni motużyści tak robią :)
> nie chce mi się go zakręcać, bo:
mnie też się nie chce i od 3 lat nie zakręcam
skutków ubocznych brak
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-03 23:12:42 - AZ
>
> dlaczego mam zakręcać kranik?
>
No popatrz, mam kranik i służy on tylko do:
- przełączania z/na rezerwe,
- zamknięcia w przypadku zdejmowania zbiornika lub dłuższego postoju.
Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
pchania...
W ogóle co to za moto?
--
Artur
ZZR 1200
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-03 23:21:06 - Kuczu
>> dlaczego mam zakręcać kranik?
>>
> No popatrz, mam kranik i służy on tylko do:
> - przełączania z/na rezerwe,
> - zamknięcia w przypadku zdejmowania zbiornika lub dłuższego postoju.
Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?
>
> Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
> i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
> na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
> pchania...
We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-03 23:40:12 - AZ
>
> Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?
>
Zgadza się, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedział co to za moto.
>
> > Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
> > i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
> > na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
> > pchania...
>
> We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
> przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.
>
Z ciekawości, jakie wspólczesne moto nie mają elektrycznej pompy?
Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaźników?
--
Artur
ZZR 1200
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-03 23:43:14 - Kuczu
>> Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?
>>
> Zgadza się, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedział co to za moto.
Widocznie nie moze sie zdecydowac.
>> We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
>> przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.
>>
> Z ciekawości, jakie wspólczesne moto nie mają elektrycznej pompy?
> Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaźników?
Zasadniczo masz racje.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 20:33:31 - Ivam
dyskusyjnych:1e463a7b-c959-4526-a6eb-32fe121ed09d@s9g2000yqd.googlegroups.com...
> Z ciekawości, jakie wspólczesne moto nie mają elektrycznej pompy?
> Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaźników?
A mnie ciekawi po co elektryczna pompa w przypadku gdy zbiornik jest wyzej
od gaznikow (np. fazer, bez pompy jezdzi jak z pompa, tylko nic nie cyka
przy odpalaniu).
--
pzdr:
Ivam
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 20:40:58 - newrom@spamcom.com
>A mnie ciekawi po co elektryczna pompa w przypadku gdy zbiornik jest wyzej
>od gaznikow (np. fazer, bez pompy jezdzi jak z pompa, tylko nic nie cyka
>przy odpalaniu).
Omin pompe i sprawdz :)
w AT AFAIK nie da sie szybko jechac bez pompy (no i trzeba czesto
tankowac bo sporo zbiornika jest ponizej gaznikow).
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 20:49:17 - Ivam
dyskusyjnych:ovcj56dqqelmhu0kk5e7lj66vlpk9fska4@4ax.com...
> Omin pompe i sprawdz :)
Sprawdzalem.
> w AT AFAIK nie da sie szybko jechac bez pompy (no i trzeba czesto
> tankowac bo sporo zbiornika jest ponizej gaznikow).
U mnie ok. Padl kabelek od pompy (w trasie sie konektorek urwal), wiec
przepialem przewody bezposrednio i nie stwierdzilem roznicy.
--
pzdr:
Ivam
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 20:50:34 - newrom@spamcom.com
>U mnie ok. Padl kabelek od pompy (w trasie sie konektorek urwal), wiec
>przepialem przewody bezposrednio i nie stwierdzilem roznicy.
No to chyba nie podlaczales jej spowrotem, nie ? Po cholere wozic
zbedny element :)
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 21:12:01 - Ivam
dyskusyjnych:sidj5692skjdfb29ubrn72234caqhscl0g@4ax.com...
> No to chyba nie podlaczales jej spowrotem, nie ?
Podlaczylem.
> Po cholere wozic
> zbedny element :)
No wlasnie nie wiem - dlatego pytam.
--
pzdr:
Ivam
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 22:40:57 - newrom@spamcom.com
>Podlaczylem.
skoro nie widac roznicy to po co przeplacac ?
>No wlasnie nie wiem - dlatego pytam.
Jak pytasz jak twierdziles ze zauwazyles brak roznicy :)
Moze w biurze projketowym jamachachachachy w Xinxiang sie kartki
pomieszaly i wyszlo stad ta pompa ?
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 10:41:44 - de Fresz
>> Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
>> i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
>> na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
>> pchania...
>
> We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
> przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.
Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:13:10 - newrom@spamcom.com
wrote:
>Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
>zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
>2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?
No widzisz, a u mnie lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:23:00 - de Fresz
>> Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
>> zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
>> 2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?
>
> No widzisz, a u mnie lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
> zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)
No ale to nie był chyba objaw zdrowego motocykla, nie? Czyli
postawiłbym tezę, że jak nie cieknie z kranika i/lub gaźników, to można
dać se siana z zakręcaniem. Jak cieknie, to do czasu usunięcia usterki
zakręcać, a po usunięciu patrz pkt. pierwszy. Ale jeśli ktoś bardzo
lubi se pokręcić kranikiem, to wszak zakazu nie ma.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:44:34 - newrom@spamcom.com
wrote:
>No ale to nie był chyba objaw zdrowego motocykla, nie? Czyli
>postawiłbym tezę, że jak nie cieknie z kranika i/lub gaźników, to można
>dać se siana z zakręcaniem. Jak cieknie, to do czasu usunięcia usterki
>zakręcać, a po usunięciu patrz pkt. pierwszy. Ale jeśli ktoś bardzo
>lubi se pokręcić kranikiem, to wszak zakazu nie ma.
Zakreca sie na wszelki wypadek, znaczy jakby akurat w tym momencie
pocieklo to zeby sie zrobilo kuku.
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 12:01:33 - KLOSZ
Jest jeszcze jeden aspekt sprawy.... w swojej drugiej sevence mialem
niespodzianke taka mianowicie, ze poniewaz poprzedni wlasciciel nie
zakrecal kranika i tankowal zawsze przed osiagnieciem rezerwy, to jak
musialem zdjac zbiornik okazalo sie, ze kranika nie da sie ruszyc, bo
sie zastal na amen w pacierzu. Wiec od czasu do czasu warto pokrecic,
zeby sie nie zespawal.
Ale generalnie zgadzam sie z Sebastianem - jak jest dobrze to krecic po
kazdym zatrzymaniu nie trzeba. Na dluzsze postoje bym zakrecal (zima,
miesiac postoju w garazu itepeitede.), ot tak dla swietego spokoju.
Zdrowko
KLOSZ - obecnie bez kranika
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 21:38:39 - blur
dyskusyjnych:4c593a7c$0$17096$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Jest jeszcze jeden aspekt sprawy.... w swojej drugiej sevence mialem
> niespodzianke taka mianowicie, ze poniewaz poprzedni wlasciciel nie
> zakrecal kranika i tankowal zawsze przed osiagnieciem rezerwy, to jak
> musialem zdjac zbiornik okazalo sie, ze kranika nie da sie ruszyc, bo sie
> zastal na amen w pacierzu. Wiec od czasu do czasu warto pokrecic, zeby sie
> nie zespawal.
>
> Ale generalnie zgadzam sie z Sebastianem - jak jest dobrze to krecic po
> kazdym zatrzymaniu nie trzeba. Na dluzsze postoje bym zakrecal (zima,
> miesiac postoju w garazu itepeitede.), ot tak dla swietego spokoju.
Dokładnie mam takie samo zdanie, też stwierdziłem że nie będę zakręcał
i nie zakręcałem, jadę sobie w mieście i kurna moto zaczyna się dławić,
no to kręcę i za cholerę nie mogę przekręcić na rezerwę, moto zgasło a
ja wyszedłem na buraka co mu sie moto psuje :)
pozdro
blur
to było w xt350 :)
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 08:18:38 - Vir
> W ogóle co to za moto?
CB 500
--
Vir
Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i średnia srebrna cebula
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:26:21 - zuzka600f
On 4 Sie, 08:18, Vir
> > W ogóle co to za moto?
>
> CB 500
>
> --
> Vir
> Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i średnia srebrna cebula
Chlopaku, odpowiedzial Ci kto w koncu, bo tak przejrzalem watek i
jakos nie znalazlem :( Moze troche Kuczu temat naswietlil.
Generalnie, nie pamietam, jaki kranik jest w CeBuli.
Jesli podcisnieniowy, to w zasadzie nie musisz zakrecac, bo zamyka go
za Ciebie brak podcisnienia, ale z dokladnoscia do tego, co pisal
Kuczu (zuzycie uszczelek itp.). Ktorys z moich poprzednich moto
(Cebra1000F albo zuzia gsxf nawet nie miala pozycji off na kraniku
podcisnieniowym. Jesli zakrecasz, to na wszelki (jaki, to dalej)
wypadek.
W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
Etce;) ).
Dlaczego zakrecac? Bo:
1. jak masz nieszczelny gaznik, moze wylac na zewnatrz - kwestia
bezpieczenstwa itepe.
2. jak masz nieszczelny zawor iglicowy, paliwo moze przesaczyc sie do
cylindra (-drow) i po sciankach dojsc do oleju, rozrzedzajac go
(utrata wlasciwosci smarnych). Sa co prawda teorie, ze paliwo jest
lotne i zaraz po zagrzaniu odparuje, ale wiecej slyszalem/czytalem o
szkodliwosci takiej mieszanki dla silnika.
Mam nadzieje, ze to jest ospowiedz na Twoje pytanie.
Pozdrawiam,
Tomek
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:31:03 - AZ
>
> W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
> w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
> popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
> Etce;) ).
>
No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:37:46 - zuzka600f
On 4 Sie, 11:31, AZ
>
> No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)
Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???
Vir zadal normalne pytanie, ma prawo do normalnej odpowiedzi IMO :)
Pozdrawiam :)
Tomek
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:39:45 - AZ
>
> Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
> jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???
>
Mojego Zygzaka nie widziales? :-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:42:19 - zuzka600f
On 4 Sie, 11:39, AZ
> On 2010-08-04, zuzka600f
>
> > Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
> > jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???
>
> Mojego Zygzaka nie widziales? :-)
>
A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
podcisnieniowka jest ;)
Pozdrawiam :)
Tomek
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:44:18 - AZ
>
> A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
> podcisnieniowka jest ;)
>
Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.
--
Artur
ZZR 1200
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:48:44 - zuzka600f
On 4 Sie, 11:44, AZ
> On 2010-08-04, zuzka600f
>
> > A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
> > podcisnieniowka jest ;)
>
> Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.
W Cebrze albo gsxf tez byl on/off/res, ale podcisnieniowy - na 'on'
mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.
Pozdrawiam :)
Tomek
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:52:40 - AZ
>
> W Cebrze albo gsxf tez byl on/off/res, ale podcisnieniowy - na 'on'
> mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
> sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.
>
Nie porownuj Hondy i Suzuki do Kawasaki to po pierwsze!
Gdzie tu jest podcisnienie? ;-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:59:44 - zuzka600f
On 4 Sie, 11:52, AZ
>
....
>
>
>
> Gdzie tu jest podcisnienie? ;-)
Nie bardzo mam jak zajrzec, ale ok. przyjmuje, ze w Kawie masz po
prostu hebel, ktory zamyka wyplyw ze zbiornika i juz.
Nie zmienia to jednak powodu, dla ktorego powinno sie kranik zakrecac,
wiec pozwole sobie ze swojej strony zakonczyc dyspute ;D
Pozdrawiam :)
Tomek
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 12:10:28 - Piotr Klimek
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> > A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
>> > podcisnieniowka jest ;)
>>
>> Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.
>
> W Cebrze albo gsxf tez byl on/off/res, ale podcisnieniowy - na 'on'
> mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
> sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.
W Suzuki RF600R tez byl zwykly kranik grawitacyjny i elektryczna pompa paliwa.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
bikepics.com/members/piko/
Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam zakr...
2010-08-04 12:48:12 - zuzka600f
On 4 Sie, 12:10, Piotr Klimek
>
> W Suzuki RF600R tez byl zwykly kranik grawitacyjny i elektryczna pompa paliwa.
>
Tak swoja droga, to ciekawy temat sie skroil przez przypadek...
Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
zewnetrzne?
Jesli zewnetrzne, to w sumie zwykly kranik zamykajacy wyplyw ma jak
najbardziej sens - przynajmniej dla serwisujacych. Nie mam tylko
pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.
W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
uzasadni montaz kranika.
Bedzie z tego megawatek? ;D Droga 'Tino' - do dziela :)
Pozdrawiam :)
Tomek
Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...
2010-08-04 12:56:25 - AZ
>
> Tak swoja droga, to ciekawy temat sie skroil przez przypadek...
>
> Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
> RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
> zewnetrzne?
Sa zewnetrzne a calosc idzie tak: kranik ON/RES/OFF, rurka, filterek, trojnik,
jedna pompa, druga pompa.
> Jesli zewnetrzne, to w sumie zwykly kranik zamykajacy wyplyw ma jak
> najbardziej sens - przynajmniej dla serwisujacych. Nie mam tylko
> pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
> po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.
Jak to po co jest RES? Zebym wiedzial kiedy zaczela sie rezerwa i nie
zorientowal sie o tym gdy w zbiorniku zostanie pol litra paliwa albo i nic.
Mi sie ostatnio zgubilo pokretelko wiec tylko przekrecilem na RES i patrze
czesciej na wskazowke od paliwa :-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...
2010-08-04 13:04:53 - zuzka600f
On 4 Sie, 12:56, AZ
> Sa zewnetrzne ,
No i wszystko jasne :) Kranik masz po to, zeby sie nie pochlapal
mechanik ;)
> a calosc idzie tak: kranik ON/RES/OFF, rurka, filterek, trojnik jedna pompa, druga pompa
A z ciekawosci - nie wiesz po co dwie pompy?
> Jak to po co jest RES? Zebym wiedzial kiedy zaczela sie rezerwa i nie
> zorientowal sie o tym gdy w zbiorniku zostanie pol litra paliwa albo i nic.
IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.
> Mi sie ostatnio zgubilo pokretelko wiec tylko przekrecilem na RES i patrze
> czesciej na wskazowke od paliwa :-)
No wlasnie - podlacz zaroweczke pod wskazowke - jak dotknie
ogranicznika niech sie zapala i bedziesz wiedzial wszystko ;D
Pozdrawiam :)
Tomek
Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...
2010-08-04 13:11:08 - AZ
>
> No i wszystko jasne :) Kranik masz po to, zeby sie nie pochlapal
> mechanik ;)
>
Otoz to, no i rezerwa.
>
> A z ciekawosci - nie wiesz po co dwie pompy?
>
Cholera wie, jedna zasila gazniki 1 i 2 a druga 3 i 4.
>
> IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
> prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
> smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
> rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.
>
Ale jaki wtrysk panie? Gazniki mam :-) No i nie wiem co sucha benzyna tam
za bardzo nasmaruje, poza tym ile one tak pracuja? Szczatkowa ilosc czasu
w porownaniu do pracy jaka wykonuja caly czas.
>
> No wlasnie - podlacz zaroweczke pod wskazowke - jak dotknie
> ogranicznika niech sie zapala i bedziesz wiedzial wszystko ;D
>
Wtedy to juz zostaje z liter paliwa, rezerwa jest jeszcze troche przed
koncem na wskazniku.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...
2010-08-04 13:32:07 - zuzka600f
On 4 Sie, 13:11, AZ
>
> Otoz to, no i rezerwa.
na to, to juz wymyslili lampke rezerwy ;)
> Ale jaki wtrysk panie? Gazniki mam :-) No i nie wiem co sucha benzyna tam
no dobra :) przyjalem :)
> za bardzo nasmaruje, poza tym ile one tak pracuja? Szczatkowa ilosc czasu
> w porownaniu do pracy jaka wykonuja caly czas.
wiesz, nie medrkowalbym, gdybym sobie w ten sposob nie zalatwil pompy
w samochodzie ;)
Zostalem wtedy 'uswiadomiony' w temacie smarowania pomp ;)
> Wtedy to juz zostaje z liter paliwa, rezerwa jest jeszcze troche przed
> koncem na wskazniku.
mialbys wieksza motywacje do oszczednej jazdy :-p
Pozdrawiam :)
Tomek
Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...
2010-08-04 13:30:09 - KJ Siła Słów
> IMHO w momencie, jak masz pompe i wtrysk, to najzasadniejsza jest po
> prostu lampka rezerwy szczegolnie, ze z tego, co wiem, pompy sa zwykle
> smarowane paliwem, ktore pompuja, wiec kazdorazowo, jak dochodzisz do
> rezerwy, pompa pracuje, powiedzmy, kiepsko smarowana.
ej, a nie chodzilo Ci o chlodzenie ?
Ale to chyba w autach pompy padaja od permamantnego jezdzenia na
rezerwie, w moto nie slyszalem.
KJ
Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...
2010-08-04 13:22:17 - Piotr Klimek
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
> RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
> zewnetrzne?
Tego to juz nie pamietam, ale raczej poza bakiem.
> W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
> uzasadni montaz kranika.
Zeby wiedziec kiedy jest rezerwa jesli nie masz wskaznika paliwa? Chociaz
w RF *chyba* byla lampka od rezerwy.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
bikepics.com/members/piko/
Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
2010-08-04 12:17:46 - Bartlomiej Kacprzak
Uzytkownik zuzka600f
news:91bb440d-4caa-4750-815f-e232ec0fdb15@i31g2000yqm.googlegroups.com...
>> Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.
>
> W Cebrze albo gsxf tez byl on/off/res, ale podcisnieniowy - na 'on'
> mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
> sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.
A jestes pewien ze tam jest pozycja OFF? a nie PRI?
Moj GSXF nie mial OFF tylko wlasnie PRI do przelewania gaznika.
pozdr
--
Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL
Re: dlaczego mam zakrecac kranik?
2010-08-04 12:30:15 - zuzka600f
On 4 Sie, 12:17, Bartlomiej Kacprzak
> Uzytkownik zuzka600f
>
> >> Jest zwykly kranik ON/OFF/RES, zadnego podcisnienia.
>
> > W Cebrze albo gsxf tez byl on/off/res, ale podcisnieniowy - na 'on'
> > mogles spokojnie zdjac bak i odpiac rurki. Nie wiem, ale nie chce mi
> > sie wierzyc, ze nie dali sterowania podcisnieniem.
>
> A jestes pewien ze tam jest pozycja OFF? a nie PRI?
> Moj GSXF nie mial OFF tylko wlasnie PRI do przelewania gaznika.
Bartek, Zuzie sprzedalem w 2000, a CBR w 2006. Wybacz, ale nie
pamietam, w ktorym z nich, jak bylo.
W jednym byly pozycje ON - podcisnieniowo otwierany powyzej rezerwy,
RES - jak ON, ale na rezerwie, PRI - wolny przeplyw, a w drugim ON i
RES jak w tym wczesniej i OFF - hebel zamykajacy wyplyw (niby do
zostawiania moto na zime itp.). Skoro w GSXF masz ON/RES/PRI, znaczy,
ze w CBR bylo z OFF :)
Ale dywagacje dlaczego w jednych sprzetach jest tak, a w innych
inaczej, to juz IMO inny temat, niz ten.
Pozdrawiam :)
Tomek
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:44:19 - KJ Siła Słów
> A jestes pewien, ze masz tam zwykly rygiel? Bo cos mi mowi, ze to
> podcisnieniowka jest ;)
Mnie sie mocno wydaje ze u mnie byl zwykly kranik a pare razy ten bak
zdejmowalem, ale to dawno temu bylo.
KJ
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 20:36:04 - Ivam
dyskusyjnych:i3bch1$qu3$2@node2.news.atman.pl...
> On 2010-08-04, zuzka600f
>>
>> Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
>> jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???
>>
> Mojego Zygzaka nie widziales? :-)
A ja moge pokazac fazera;)
I od razu odpowiadam - tam nie jest podcisnieniowka.
--
pzdr:
Ivam
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 11:42:03 - KJ Siła Słów
> Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
> jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???
ale jak to nie ?
Wiele moto ma (albo miało) pompe na prąd i oprócz tego kranik przy baku
- na przykład ZX10.
KJ
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-06 21:05:00 - Hinek
>
> Wiele moto ma (albo miało) pompe na prąd i oprócz tego kranik przy baku - na
> przykład ZX10.
>
>
Albo np. Honda Deauville itd, itp.
--
Hinek
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 14:08:45 - Leszek Karlik
[...]
> Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
> jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???
Honda NTV ma zwykly kranik i pompę. :-)
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-09-02 13:37:04 - Gravel
> Czesc :)
> 2. jak masz nieszczelny zawor iglicowy, paliwo moze przesaczyc sie do
> cylindra (-drow) i po sciankach dojsc do oleju, rozrzedzajac go
> (utrata wlasciwosci smarnych). Sa co prawda teorie, ze paliwo jest
> lotne i zaraz po zagrzaniu odparuje, ale wiecej slyszalem/czytalem o
> szkodliwosci takiej mieszanki dla silnika.
True, mialem taki case, wylalem ponad 5 litrow oleju a wczesniej moto
gaslo i plulo olejopaliwem po filtrze powietrza. W sumie nic dziwnego,
przez zime wyparowalo jakies 10l paliwa.
Nie radze wylaczac pompki podcisnienowej na dluzej.
Pozdr,
Gravel
Re: Pompa a kranik - czego tak? bylo: Re: dlaczego mam ...
2010-08-04 13:14:28 - newrom@spamcom.com
wrote:
> Czesc :)
6
>Nasunelo mi sie jedno pytanko po uwagach w temacie Zygzaka, AT, czy
>RF. Czy pompy w tych (Waszych) moto sa zabudowane w baku, czy
>zewnetrzne?
AT - pompa zew. W przeciwnym wypadku kranik jest przeciez bez sensu.
>pojecia, po chorobe w takim rozwiazaniu stosuje sie pozycje RES, no i
>po co to w ogole wystawiac na zewnatrz.
Np. nowsze AT nie maja kontrolki rezerwy.
>W przypadku pompy zabudowanej w zbiorniku, to konia z rzedem temu, co
>uzasadni montaz kranika.
Fajnie, oldskulowo wyglada!
Konia se zostaw, a rząd ukrzyzuj w moim imieniu.
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 02:09:42 - souti
> dlaczego mam zakręcać kranik?
>
> - czy dlatego, że rano będę miał zalane gaźniki?
> - czy dlatego, że rano nie będę miał wachy w zbiorniku?
> - czy po prostu dlatego, że tak trzeba?
IMHO najważniejsze jest tu zagrożenie p.poż. wynikające z wyciekającego
paliwa przez odpowietrzenie gaźnika w razie:
-zatopienia pływaków
-zablokowania się pływaków
-dostania się syfu do zaworu iglicowego.
Fakt, że zdarza sie raz na milion, ale...
--
souti
Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
2010-08-04 07:41:45 - newrom@spamcom.com
>dlaczego mam zakręcać kranik?
Na wszelki wypadek.
pzodr
newrom co nie zakreca bo ma skleroze :-)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html