Podgrzewane menetki

Ekim Data ostatniej zmiany: 2010-10-20 15:40:07

Podgrzewane menetki

2010-10-18 10:03:32 - Ekim

Witam,

jako że moje moto już sprzedane przez jakiś czas zmuszon jestem
korzystać z uprzejmości rodziny i ujeżdżam Fazera 600 '99. Moto z
Anglii sprowadzone, ładnie doinwestowane ... między innymi w
podgrzewane manetki. No ale te manetki nie dają ciepła. Sprawdziłem
napięcie dochodzące do manetki. W pozycji Start ma 7V a w pozycji ON
ma 6V. Tyle że te wartości pozwalają na ledwie ocieplenie manetek na
postoju po kilku minutach. A jak jest u Was?

Pozdrówka, Ekim
w poszukiwaniu SV650 na wtrysku



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 10:28:35 - KJ Siła Słów

W dniu 2010-10-18 10:03, Ekim pisze:
> Witam,
> W pozycji Start ma 7V a w pozycji ON
> ma 6V.

Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w
takim razie powinny byc rownolegle do zasilania.

KJ




Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 10:37:30 - AZ

On 2010-10-18, KJ Siła Słów wrote:
>> Witam,
>> W pozycji Start ma 7V a w pozycji ON
>> ma 6V.
>
> Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w
> takim razie powinny byc rownolegle do zasilania.
>
Nie wiem jak sa te minetki podpinane, ale w moich Oxfordach jak mnie
sie jedna zepsula to druga grzala 2 razy mocniej.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 10:45:18 - amos

On 18 Paź, 10:37, AZ wrote:
> > Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w
> > takim razie powinny byc rownolegle do zasilania.
>
> Nie wiem jak sa te minetki podpinane, ale w moich Oxfordach jak mnie
> sie jedna zepsula to druga grzala 2 razy mocniej.
>
Szeregowo znaczy.

--
amos



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 10:51:23 - AZ

On 2010-10-18, amos wrote:
>>
>> Nie wiem jak sa te minetki podpinane, ale w moich Oxfordach jak mnie
>> sie jedna zepsula to druga grzala 2 razy mocniej.
>>
> Szeregowo znaczy.
>
Gdyby byly szeregowo to druga tez by nie grzala.

--
Artur
ZZR 1200



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 11:35:09 - amos

On 18 Paź, 10:51, AZ wrote:
> > Szeregowo znaczy.
>
> Gdyby byly szeregowo to druga tez by nie grzala.
>
Chyba, ze zepsula sie na zwarcie i rezystancja calego obwodu
zmniejszona jest o rezystancje padnietej manetki.
Mniejsza rezystancja -> wiekszy prad -> wieksze grzanie.

--
amos



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 11:39:56 - AZ

On 2010-10-18, amos wrote:
> Chyba, ze zepsula sie na zwarcie i rezystancja calego obwodu
> zmniejszona jest o rezystancje padnietej manetki.
> Mniejsza rezystancja -> wiekszy prad -> wieksze grzanie.
>
Jedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia) a druga grzeje
dwa razy mocniej, tzn. grzala bo juz zdemontowalem i testknie za
nimi :-(

Manetki sa wpinane rownolegle (z jednej pary +/- idacej od
centralki).

--
Artur
ZZR 1200



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 18:42:13 - amos

On 18 Paź, 11:39, AZ wrote:
> Jedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia)

To akurat kolega powinien latwo zdiagnozowac najprostrzym mulimetrem

> Manetki sa wpinane rownolegle (z jednej pary +/- idacej od
> centralki).

A to latwo przetestowac. Jako, ze mam jedno zlacze niemal na wierzchu,
moge jutro rano sprawdzic.

Jesli zmarzne w jedna reke, a druga poparze, Ekim wisi mi zgrzewke ;)

--
amos



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 18:55:52 - AZ

On 18 Paź, 18:42, amos wrote:
> > Jedna prawdopodobnie sie upalila (brak przejscia)
>
> To akurat kolega powinien latwo zdiagnozowac najprostrzym mulimetrem
>
Przeca napisałem, że prawdopodobnie się upaliła bo ponieważ nie ma
przejścia co sprawdziłem wyżej wspomnianym multimetrem :-)
> > Manetki sa wpinane rownolegle (z jednej pary +/- idacej od
> > centralki).
>
> A to latwo przetestowac. Jako, ze mam jedno zlacze niemal na wierzchu,
> moge jutro rano sprawdzic.
>
Testuj ;-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 22:23:23 - amos



AZ napisał(a):
> Testuj ;-)
Dokonalem doglebnej analizy schemetu podnego w innstrukcji I
przypomnialem sobie jak to wyglada na zywo. Potwierdzam AZ prawde gada
jest rownolegle.
Nie bede narazal kolegi na koszta ;)

--
amos





Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 13:14:46 - Ekim

On 18 Paź, 10:28, KJ Siła Słów wrote:
> Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w
> takim razie powinny byc rownolegle do zasilania.


Tyle że ja tam mam podłączenie do instalacji (plus i minus), a potem
jest już osprzęt: centralka z pokrętłem z 3 pozycjami (off, start, ON)
a potem manetki.
Z wypowiedzi mniemam że do manetki powinno iść ponad 12V, Tak?
Może ktoś kto to montował podłączył się do instalacji w miejscu gdzie
jest 7V a nie pełne 12? Bede musiał to sprawdzić.

Pozdrawiam, Ekim
W poszukiwaniu SV650 na wtrysku



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 18:58:56 - greg


Ekim wrote in message
news:041311ee-1766-405a-97fe-a63254e5cf48@g18g2000yqk.googlegroups.com...
On 18 Paź, 10:28, KJ Siła Słów wrote:
> Dla mie to wyglada jakby manetki byly polaczone szeregowo a chyba w
> takim razie powinny byc rownolegle do zasilania.


Tyle że ja tam mam podłączenie do instalacji (plus i minus), a potem
jest już osprzęt: centralka z pokrętłem z 3 pozycjami (off, start, ON)
a potem manetki.
Z wypowiedzi mniemam że do manetki powinno iść ponad 12V, Tak?
Może ktoś kto to montował podłączył się do instalacji w miejscu gdzie
jest 7V a nie pełne 12? Bede musiał to sprawdzić.



Siema,

ta centralka najprawdopodobniej daje tak, że na ON są połączone szeregowo, a
na START równolegle

więc na start manetka powinna mieć 12 volt a na ON 6-7 właśnie bo odliczasz
spadek napięcia na tej drugiej

oczywiście może byc coś zepsute, źle podłączone itp itd

pozdro

greg




Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 11:11:36 - PawelK vel Pablo

Dnia 291 roku bieżącego, Ekim zeznał(a) jak następuje:

> Witam,
>
> jako że moje moto już sprzedane przez jakiś czas zmuszon jestem
> korzystać z uprzejmości rodziny i ujeżdżam Fazera 600 '99. Moto z
> Anglii sprowadzone, ładnie doinwestowane ... między innymi w
> podgrzewane manetki. No ale te manetki nie dają ciepła. Sprawdziłem
> napięcie dochodzące do manetki. W pozycji Start ma 7V a w pozycji ON
> ma 6V. Tyle że te wartości pozwalają na ledwie ocieplenie manetek na
> postoju po kilku minutach. A jak jest u Was?
>
> Pozdrówka, Ekim
> w poszukiwaniu SV650 na wtrysku

Mam nowe Daytony z Larssona ~300zł
Grzeją naprawdę wystarczająco dobrze, bez problemu można polatać późnym
wieczorem przy obecnej pogodzie.

Jedyny minus to odmrożone kciuki :-)

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 Poskramiacz
FZS600 Fazer '01 52kkm
Warszawa Gocław




Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 11:26:30 - falco

W dniu 2010-10-18 11:11, PawelK vel Pablo pisze:

> Mam nowe Daytony z Larssona ~300zł
> Grzeją naprawdę wystarczająco dobrze, bez problemu można polatać późnym
> wieczorem przy obecnej pogodzie.
>
> Jedyny minus to odmrożone kciuki :-)

Siema,

Oxfordy Sport też dają radę, choć mam ten sam problem z kciukami... ;)
Zauważyłem, że czasem samoistnie przełącza się poziom grzania na minimum
(tak jakby reset, po chwilowym wyłączeniu zasilania).

Nie doczytałem nigdzie w instrukcji, że takie zachowanie to norma, więc
się zastanawiam czy to wadliwa centralka czy forma zabezpieczenia przed
przegrzaniem (choć potrafi się przełączyć po krótkim grzaniu) albo
chwilowy spadek napięcia...?

Ktoś miał do czynienia z podobnymi objawami w Oxfordach Sport?



--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 11:32:18 - AZ

On 2010-10-18, falco wrote:
>
> Oxfordy Sport też dają radę, choć mam ten sam problem z kciukami... ;)
> Zauważyłem, że czasem samoistnie przełącza się poziom grzania na minimum
> (tak jakby reset, po chwilowym wyłączeniu zasilania).
>
> Nie doczytałem nigdzie w instrukcji, że takie zachowanie to norma, więc
> się zastanawiam czy to wadliwa centralka czy forma zabezpieczenia przed
> przegrzaniem (choć potrafi się przełączyć po krótkim grzaniu) albo
> chwilowy spadek napięcia...?
>
> Ktoś miał do czynienia z podobnymi objawami w Oxfordach Sport?
>
Sprawdz polaczenie tej wielopinowej wtyczki sterownika z centralka. Byc
moze masz ja gdzies kolo kierownicy i przy ruszaniu kierownica cos w niej
nie styka - u mnie tak bylo.

Szkoda ze to nie ma pamieci na ktorej pozycji bylo, mnie osobiscie wkurza
za kazdym razem ustawianie poziomu...

--
Artur
ZZR 1200



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-18 11:40:53 - falco

W dniu 2010-10-18 11:32, AZ pisze:

> Sprawdz polaczenie tej wielopinowej wtyczki sterownika z centralka. Byc
> moze masz ja gdzies kolo kierownicy i przy ruszaniu kierownica cos w niej
> nie styka - u mnie tak bylo.

Starałem się wszystko spiąć na sztywno, więc kable nie latają luzem,
itp., Rozłączanie/łączenie wtyczki nic nie pomagało, może pobawię się
miernikiem albo zareklamuje... ;)

> Szkoda ze to nie ma pamieci na ktorej pozycji bylo, mnie osobiscie wkurza
> za kazdym razem ustawianie poziomu...

Tak, to prawda jest to mocno wkurzające, zwłaszcza, że kontrolki mocy są
jednak dość słabo widoczne, zwłaszcza w świetle.




--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-19 10:40:32 - Szymon Machel


Użytkownik falco napisał w wiadomości


> Zauważyłem, że czasem samoistnie przełącza się poziom grzania na minimum
> (tak jakby reset, po chwilowym wyłączeniu zasilania).
>
> Nie doczytałem nigdzie w instrukcji, że takie zachowanie to norma, więc
> się zastanawiam czy to wadliwa centralka czy forma zabezpieczenia przed
> przegrzaniem (choć potrafi się przełączyć po krótkim grzaniu) albo
> chwilowy spadek napięcia...?
>
> Ktoś miał do czynienia z podobnymi objawami w Oxfordach Sport?

Założyłem ostatnio Oxfordy. Poinformowano mnie przy okazji, że mają
zabezpieczenie
przed pobieraniem mocy jak prad osłabnie, ponieważ dość dużo go biorą, aby
nie
wyczerpać akumulatora. I faktycznie, zauważ kiedy spada na minimum.
U mnie czasami tak się dzieje jak stanę i odejmę gaz (np. na skrzyżowaniu).

Szymon





Re: Podgrzewane menetki

2010-10-19 11:23:26 - falco

W dniu 2010-10-19 10:40, Szymon Machel pisze:

> I faktycznie, zauważę kiedy spada na minimum.
> U mnie czasami tak się dzieje jak stanę i odejmę gaz (np. na skrzyżowaniu).

Nie mierzyłem jeszcze miernikiem, ale rzeczywiście zaobserwowałem, że
gdy włączę grzanie, to minimalnie (pulsując) przygasa podświetlenie
zegarów. Tak, więc chyba trzeba będzie się do tego przyzwyczaić... :(


--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-19 11:26:33 - AZ

On 2010-10-19, falco wrote:
>> I faktycznie, zauważę kiedy spada na minimum.
>> U mnie czasami tak się dzieje jak stanę i odejmę gaz (np. na skrzyżowaniu).
>
> Nie mierzyłem jeszcze miernikiem, ale rzeczywiście zaobserwowałem, że
> gdy włączę grzanie, to minimalnie (pulsując) przygasa podświetlenie
> zegarów. Tak, więc chyba trzeba będzie się do tego przyzwyczaić... :(
>
A to pulsowanie nie masz czasem przy wlaczonym kierunkowskazie? To akurat
jest normalna rzecz, ladowanie przy obrotach biegu jalowego czesto jest
za biedne by pociagnac, oswietlenie, kierunkowskazy, manetki i troche
innych dupereli...

--
Artur
ZZR 1200



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-19 11:30:29 - falco

W dniu 2010-10-19 11:26, AZ pisze:

> A to pulsowanie nie masz czasem przy wlaczonym kierunkowskazie?

Nie, tylko przy grzaniu, które gdy wyłączam od razu niknie.

> To akurat
> jest normalna rzecz, ladowanie przy obrotach biegu jalowego czesto jest
> za biedne by pociagnac, oswietlenie, kierunkowskazy, manetki i troche
> innych dupereli...

Tak, wiem, ale w tym przypadku pojawia się tylko przy minetkach. Do tego
jest tak mimimalne, że musiałem się mocno przyglądać (w nocy), żeby je
zauważyć...

Widać w Oxfordach jest bardzo czułe zabezpieczenie a w połączeniu z
mniej wydajną instalacją takie rzeczy się będą zdarzać.


--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-19 11:40:48 - AZ

On 2010-10-19, falco wrote:
>
> Nie, tylko przy grzaniu, które gdy wyłączam od razu niknie.
>
No bo producent tak pomyslal instalacje zeby bylo w porzadku przy oryginalnej
ilosc odbiornikow, minetki maja do 4A, wiec jest to ~50W. Nie jest to
powod do zmartwien.
>
> Tak, wiem, ale w tym przypadku pojawia się tylko przy minetkach. Do tego
> jest tak mimimalne, że musiałem się mocno przyglądać (w nocy), żeby je
> zauważyć...
>
To po co sie tym przejmujesz?
> Widać w Oxfordach jest bardzo czułe zabezpieczenie a w połączeniu z
> mniej wydajną instalacją takie rzeczy się będą zdarzać.
>
Oczysc klemy oraz zaciski na aku zeby sie swiecily, przesmaruj solidnie
pasta miedziana i skrec. Powinno byc lepiej :-)

--
Artur
ZZR 1200



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-19 11:55:24 - falco

W dniu 2010-10-19 11:40, AZ pisze:

> To po co sie tym przejmujesz?

Może się nie zrozumieliśmy, ja się tym nie przejmuję, wolę co jakiś czas
przełączyć tryb grzania niż mieć sfajczoną instalkę... ;) Trochę, to
upierdliwe, ale idzie się przyzwyczaić, zresztą w tej cenie nie ma co
wybrzydzać, bo grzeją naprawdę dobrze.

> Oczysc klemy oraz zaciski na aku zeby sie swiecily, przesmaruj solidnie
> pasta miedziana i skrec. Powinno byc lepiej :-)

To już wcześniej zrobiłem, łącznie ze zmianą bateryjki na markową. ;)



--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-19 18:42:15 - Marcin N


Użytkownik falco napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:i9jpuf$jgs$1@news.net.icm.edu.pl...
> W dniu 2010-10-19 11:40, AZ pisze:
>
>> To po co sie tym przejmujesz?
>
> Może się nie zrozumieliśmy, ja się tym nie przejmuję, wolę co jakiś czas
> przełączyć tryb grzania niż mieć sfajczoną instalkę... ;) Trochę, to
> upierdliwe, ale idzie się przyzwyczaić, zresztą w tej cenie nie ma co
> wybrzydzać, bo grzeją naprawdę dobrze.
>
>> Oczysc klemy oraz zaciski na aku zeby sie swiecily, przesmaruj solidnie
>> pasta miedziana i skrec. Powinno byc lepiej :-)
>
> To już wcześniej zrobiłem, łącznie ze zmianą bateryjki na markową. ;)

Też mam takie Oxfordy i także przełączają się na 30% po postojach. Wg mnie
to zabezpieczenie przed przegrzaniem.
Przy krótkim postoju nie przełączają się. Nawet przy wyłączeniu silnika -
dalej pozostają w poprzednio nastawionej pozycji. Odpada więc twierdzenie,
że to alternator zbyt mało wydajny.




Re: Podgrzewane menetki

2010-10-19 19:37:57 - AZ

On 19 Paź, 18:42, Marcin N wrote:
>
> Też mam takie Oxfordy i także przełączają się na 30% po postojach. Wg mnie
> to zabezpieczenie przed przegrzaniem.
> Przy krótkim postoju nie przełączają się. Nawet przy wyłączeniu silnika -
> dalej pozostają w poprzednio nastawionej pozycji. Odpada więc twierdzenie,
> że to alternator zbyt mało wydajny.
Aż o taką inteligencję tego sprzętu nie podejrzewajcie. Skąd by
sterownik miał wiedzieć jak mocno są nagrzane manetki?

--
Artur
ZZR 1200



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-20 08:27:02 - Kamil Nowak 'Amil'

AZ napisał(a):
> Aż o taką inteligencję tego sprzętu nie podejrzewajcie. Skąd by
> sterownik miał wiedzieć jak mocno są nagrzane manetki?

z mozgu kierowcy

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf



Re: Podgrzewane menetki

2010-10-20 15:40:07 - amos

On 20 Paź, 08:27, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
> > sterownik miał wiedzieć jak mocno są nagrzane manetki?
>
> z mozgu kierowcy
>
i odglosu szczekania zebow kierownika.

--
amos



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS