[tech] Rozrząd i luzy zaworowe
2011-03-08 12:55:41 - wsk125
Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
płytkach.
Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
Niby wszystko OK, ale...
Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i
lekko naciskają na zawory?
Tak powinno być?
Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki prostopadle do
płaszczyzny płytek zaworowych... ????
I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.
Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP
wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki
zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
Pomiar luzów zaworowych wykonałem ustawiając krzywki prostopadle do
płaszczyzny płytki zaworowej, czopem do góry.
Czy prawidłowo?
A może mam przesunięte koła pasowe na wałkach?
pozdrawiam,
---
Marcin
TT900
Wrocław
Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
2011-03-08 14:32:13 - Michał V-R
> Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
> płytkach.
>
> Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
niepotrzebnie
>
> Niby wszystko OK, ale...
>
> Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i
> lekko naciskają na zawory?
>
> Tak powinno być?
nie
>
> Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
> zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki prostopadle do
> płaszczyzny płytek zaworowych... ????
>
>
> I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.
>
> Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP
> wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki
> zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
>
> Pomiar luzów zaworowych wykonałem ustawiając krzywki prostopadle do
> płaszczyzny płytki zaworowej, czopem do góry.
>
> Czy prawidłowo?
ustawiaj jak krzywki sa pionowo w gore ustawione i nie zwaracaj uwagi na
znaki, no chyba, ze lancuch bedziesz wymienial. Krzywka stoi pionowo w
gorze i masz pewnosc, ze luz bedzie prawidlowo zmierzony(czubek krzywki
w gorze)
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
----------------------------------------
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
----------------------------------------
Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
2011-03-08 18:50:35 - Gr4N4c1K
> W dniu 2011-03-08 16:25, wsk125 pisze:
>
>> Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
>> płytkach.
>>
>> Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
> niepotrzebnie
>>
>> Niby wszystko OK, ale...
>>
>> Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i
>> lekko naciskają na zawory?
>>
>> Tak powinno być?
>
> nie
>>
>> Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
>> zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki prostopadle do
>> płaszczyzny płytek zaworowych... ????
>>
>>
>> I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.
>>
>> Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP
>> wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki
>> zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
>>
>> Pomiar luzów zaworowych wykonałem ustawiając krzywki prostopadle do
>> płaszczyzny płytki zaworowej, czopem do góry.
>>
>> Czy prawidłowo?
>
>
> ustawiaj jak krzywki sa pionowo w gore ustawione i nie zwaracaj uwagi na
> znaki, no chyba, ze lancuch bedziesz wymienial. Krzywka stoi pionowo w
> gorze i masz pewnosc, ze luz bedzie prawidlowo zmierzony(czubek krzywki
> w gorze)
>
ze tak powiem g.prawda... tak to mu mogą wyjść jakieś himbalajskie luzy...
kolega dobrze ustawia na znaki tylko muszą krzywki być od siebie.... z
tej pozycji wystarczy zrobić pełen obrót wałem...
btw: tłok masz dwa razy w gmp: raz na suwie pracy gdzie wałki mają
skierowane krzywki od siebie i drugi jak sa do siebie i to jest koniec
suwu wydechu a zaczyna sie ssanie...
pozdrawiam
Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
2011-03-09 10:59:09 - Hinek
Użytkownik wsk125
>
> Czy nie powinno być tak, że w GMP komora spalania powinna być szczelna, a więc
> zawory zamknięte (krzywki w górze - wtedy jest luz pomiędzy krzywką a płytką
> zaworową - a więc zawór zamknięty)
>
>
No to przeciez jest oczywiste. Co drugi obrot walu w GMP oba
zawory sa zamkniete. Jesli jest inaczej - rozrzad jest zle zlozony.
Pozdr
--
Hinek
Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
2011-03-08 15:37:46 - Hinek
Użytkownik wsk125
>
> Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP wałki
> skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki zaworowe. W taki
> przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
>
>
To ma być w GMP kiedy nastepuje zaplon. Wtedy ustawiaj luzy.
Ty mierzysz natomiast w GMP miedzy wydechem a ssaniem - wtedy
wystepuje t.zw. przekrycie zaworow.
Pozdr
--
Hinek
Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
2011-03-08 16:18:06 - JK
wiadomości news:il55ft$tsi$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
> płytkach.
> Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
> Niby wszystko OK, ale...
> Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i lekko
> naciskają na zawory?
> Tak powinno być?
> Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
> zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki prostopadle do płaszczyzny
> płytek zaworowych... ????
> I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.
> Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP wałki
> skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki zaworowe. W
> taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
============================
Może w takim razie mała podpowiedź:
1 cykl = 2 obroty wału.
Pzdr - JK.