Wymiana napędu w DL650
2011-04-26 13:59:26 - The_EaGle
Chciałbym się zapytać praktyków. Skończyła mi się możliwość naciągania
łańcucha. Łańcuch na razie jest napięty OK ale pewnie w ciągu X km
będzie już luźny. Zębatki sa OK - przynajmniej ta duża...
I teraz czy jest sens już wymieniać napęd czy jeździć dalej i wymienić
jak łańcuch będzie już luźny?
Chodzi mi o znalezienie złotego środka w którym jest sens zrobienia
tego efektywnie bo skoro mogę jeszcze przejeździć z 2 tys km to tak
zrobię...
Z drugiej strony w połowie czerwca wybieram się na wycieczkę z 3tys km i
na pewno przed chce jechać z nowym napędem...
I teraz drugie pytanie czy występują duże różnice w przebiegach po
między napędami za 500 albo za 800zł? :) Po prostu czy warto to tych
300PLNów...
PS. Ostatnie moto sprzedałem przed wymianą napędu ;P przy 27tys km...
Pozdrawiam
Rafał
DL650
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-26 14:08:56 - Piotr Klimek
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Z cyklu - jak zrobić najlepiej? ;)
>
>
> Chciałbym się zapytać praktyków. Skończyła mi się możliwość naciągania
> łańcucha. Łańcuch na razie jest napięty OK ale pewnie w ciągu X km
> będzie już luźny. Zębatki sa OK - przynajmniej ta duża...
W DT spadl mi lancuch i wyrwal dziure w karterze, tez byl luzny i mialem
go zaraz wymieniac :/
To tyle w temacie czekania az sie skonczy regulacja.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-26 14:38:32 - KJ Siła Słów
> To tyle w temacie czekania az sie skonczy regulacja.
Zaraz tam tyle w temacie.
Ja na koncowce lancucha zrobilem Mediolan - 3,5 kkm, bo czym innym
tysiac joebarem po miescie a czym innym na hajłeju.
Ale w tym przypadku jesli juz sie skonczyla regulacja to watpie nawet
nie w 2 kkm ale chocby w 1.
Lancuch degraduje sie nieliniowo czyli im dluzszy tym szybciej sie
wyciaga :-)
KJ
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-26 14:49:35 - AZ
>
> Ja na koncowce lancucha zrobilem Mediolan - 3,5 kkm, bo czym innym
> tysiac joebarem po miescie a czym innym na hajłeju.
>
Ja jak na koncowce napedu wjechalem na hajlej i odkrecilem to uslyszalem
tylko trrrrrrrytrrrrrryt, do domu jakos wrocilem, najgorzej bylo ruszyc
w dwie osoby + bagaz. Pozniej wysypalem z pod pokrywy zdawczej zabki a
raczej resztki zabkow.
> Ale w tym przypadku jesli juz sie skonczyla regulacja to watpie nawet
> nie w 2 kkm ale chocby w 1.
Z moich doswiadczen to max. 500km, u mnie jak juz jest koncowka lancucha
to mozna naciagac i co 200km.
> Lancuch degraduje sie nieliniowo czyli im dluzszy tym szybciej sie
> wyciaga :-)
>
Sie zgadza, wrecz bym powiedzial ze geometrycznie. Ja przejezdzilem
prawie 40kkm bez ani jednego napinania lancucha, wczoraj napialem
pierwszy raz, za pare dni bede naciagal dalej, zostal mu miesiac zycia.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-26 15:00:03 - Piotr Klimek
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Z moich doswiadczen to max. 500km, u mnie jak juz jest koncowka lancucha
> to mozna naciagac i co 200km.
A ja kupilem do DT najtanszy bezoringowy RK celem sprawdzenia czy oplaca sie
kupowac drozsze i podciagam go o jeden zabek co 200km. Przewiduje, ze
wiecej niz 1500km na nim nie zrobie.
W SV mam super wypasiony DID i od 5kkm nie ruszalem regulacji.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-26 15:30:22 - AZ
>
> A ja kupilem do DT najtanszy bezoringowy RK celem sprawdzenia czy oplaca sie
> kupowac drozsze i podciagam go o jeden zabek co 200km. Przewiduje, ze
> wiecej niz 1500km na nim nie zrobie.
>
> W SV mam super wypasiony DID i od 5kkm nie ruszalem regulacji.
>
Ja tez mam tego najlepszego DID-a i regulacji nie tykalem przed 40kkm,
no po ok. 25kkm zmienilem przednia zebatke bo by zjadla lancuch.
--
Artur
ZZR 1200
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-27 09:14:47 - The_EaGle
> On 2011-04-26, Piotr Klimek
>>
>> A ja kupilem do DT najtanszy bezoringowy RK celem sprawdzenia czy oplaca sie
>> kupowac drozsze i podciagam go o jeden zabek co 200km. Przewiduje, ze
>> wiecej niz 1500km na nim nie zrobie.
>>
>> W SV mam super wypasiony DID i od 5kkm nie ruszalem regulacji.
>>
> Ja tez mam tego najlepszego DID-a i regulacji nie tykalem przed 40kkm,
> no po ok. 25kkm zmienilem przednia zebatke bo by zjadla lancuch.
>
Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sobą na końcówce łańcucha i
jeżeli nie lubię naciągać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
łańcuch... OK... wielkie dzięki.
Pozdrawiam
Rafał
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-27 10:10:07 - de Fresz
> Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sobą na końcówce łańcucha i
> jeżeli nie lubię naciągać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
> łańcuch... OK... wielkie dzięki.
Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łańcuchem - DID VX2 lub VM,
droższe IMHO nie mają sensu.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-27 10:45:33 - Piotr Klimek
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sobą na końcówce łańcucha i
>> jeżeli nie lubię naciągać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
>> łańcuch... OK... wielkie dzięki.
>
> Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łańcuchem - DID VX2 lub VM,
> droższe IMHO nie mają sensu.
DL ma spory moment obrotowy, wiec niekoniecznie odpowiedni bedzie dla
niego lancuch zakladany z powodzeniem w innych motocyklach klasy 600.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-27 10:54:46 - de Fresz
>>> Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sobą na końcówce łańcucha i
>>> jeżeli nie lubię naciągać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
>>> łańcuch... OK... wielkie dzięki.
>>
>> Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łańcuchem - DID VX2 lub VM,
>> droższe IMHO nie mają sensu.
>
> DL ma spory moment obrotowy, wiec niekoniecznie odpowiedni bedzie dla
> niego lancuch zakladany z powodzeniem w innych motocyklach klasy 600.
Wyżej wspomniane łańcuchy to nie popierdułki za stówkę, tylko całkiem
porządne X-ringi. Ale jak komuś zbywa na kasie, to może sobie założyć i
super-duper-rejsingowe VM2/ZVMX. A że różnice w przebiegu będą raczej
nikłe, to już taki szkopuł, za to +5 pkt. do lansu, zwłaszcza przy
złotym ;-)
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-27 11:22:01 - Piotr Klimek
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>>> Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sobą na końcówce łańcucha i
>>>> jeżeli nie lubię naciągać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
>>>> łańcuch... OK... wielkie dzięki.
>>>
>>> Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łańcuchem - DID VX2 lub VM,
>>> droższe IMHO nie mają sensu.
>>
>> DL ma spory moment obrotowy, wiec niekoniecznie odpowiedni bedzie dla
>> niego lancuch zakladany z powodzeniem w innych motocyklach klasy 600.
>
> Wyżej wspomniane łańcuchy to nie popierdułki za stówkę, tylko całkiem
> porządne X-ringi. Ale jak komuś zbywa na kasie, to może sobie założyć i
> super-duper-rejsingowe VM2/ZVMX. A że różnice w przebiegu będą raczej
> nikłe, to już taki szkopuł, za to +5 pkt. do lansu, zwłaszcza przy
> złotym ;-)
Tak sie tylko podzielilem swoim przemysleniem, zeby Rafal mial sie nad
czym zastanawiac :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
bikepics.com/members/piko/
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-27 14:07:29 - The_EaGle
>>>>> Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sobą na końcówce łańcucha i
>>>>> jeżeli nie lubię naciągać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
>>>>> łańcuch... OK... wielkie dzięki.
>>>>
>>>> Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łańcuchem - DID VX2 lub VM,
>>>> droższe IMHO nie mają sensu.
>>>
>>> DL ma spory moment obrotowy, wiec niekoniecznie odpowiedni bedzie dla
>>> niego lancuch zakladany z powodzeniem w innych motocyklach klasy 600.
>>
>> Wyżej wspomniane łańcuchy to nie popierdułki za stówkę, tylko całkiem
>> porządne X-ringi. Ale jak komuś zbywa na kasie, to może sobie założyć i
>> super-duper-rejsingowe VM2/ZVMX. A że różnice w przebiegu będą raczej
>> nikłe, to już taki szkopuł, za to +5 pkt. do lansu, zwłaszcza przy
>> złotym ;-)
>
> Tak sie tylko podzielilem swoim przemysleniem, zeby Rafal mial sie nad
> czym zastanawiac :)
No i się zastanowiłem, jutro jestem umówiony na wymianę napędu :P DID
VM... A tak swoją drogą to ciekawostka - DLe do 06 roku mają krótszy
rozstaw osi od tych od 07 roku wiec i łańcuch jest różny...
Natomiast nie rozumiem czym rózni się napęd pod wersje ABS od tej bez
ABS? Co ma piernik do wiatraka?
Pozdrawiam
Rafał
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-27 14:29:02 - de Fresz
> Natomiast nie rozumiem czym rózni się napęd pod wersje ABS od tej bez
> ABS? Co ma piernik do wiatraka?
Przypuszczam, że tylna zębatka może się różnić z racji inaczej
rozwiązanych dystansów tylnego koła.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-27 16:51:33 - Kuczu
> Dnia (Wed, 27 Apr 2011 10:10:07 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>>> Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sobą na końcówce łańcucha i
>>> jeżeli nie lubię naciągać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
>>> łańcuch... OK... wielkie dzięki.
>>
>> Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łańcuchem - DID VX2 lub VM,
>> droższe IMHO nie mają sensu.
>
> DL ma spory moment obrotowy,
To ile on ma tych njutonuf ? 60 ? i do tego 67 KM. Szalu nie ma :)
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Re: Wymiana napędu w DL650
2011-04-27 16:54:37 - KJ Siła Słów
>
> To ile on ma tych njutonuf ? 60 ? i do tego 67 KM. Szalu nie ma :)
Niutony z V-ki licza sie podwojnie!
KJ