nie do końca wysprzęgla
2011-05-05 21:04:20 - Piotr Rezmer
Właśnie wróciłem dakarem do domu, podczas jazdy okazało się, że mimo iż
wciskam klamkę do końca, sprzęgło nie odłącza całkowicie. Przez to
ciężko mi wrzucić luz i inne niskie biegi. Linka widać że pracuje (rusza
się ten obrotowy element w bloku silnika).
Co może być przyczyną i jak ją wyeliminować? Dziś jeszcze było wszystko
w porządku.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-05 22:02:42 - Jarek
>Co może być przyczyną i jak ją wyeliminować? Dziś jeszcze było wszystko w
>porządku.
Podciągnąć trochę linkę przy klamce.
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 06:14:13 - zbigi
>
>> Co może być przyczyną i jak ją wyeliminować? Dziś jeszcze było
>> wszystko w porządku.
>
> Podciągnąć trochę linkę przy klamce.
I bieguniem kupowac zapasowa linke. :)
--
zbigi i stopka zastepcza
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 07:56:55 - Piotr Rezmer
> I bieguniem kupowac zapasowa linke. :)
A jest jakaś dobra technika jazdy bez sprawnej linki?
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 08:09:48 - Roman Niewiarowski
> A jest jakaś dobra technika jazdy bez sprawnej linki?
Nie zatrzymywac sie, jak sie zatrzymasz to przed wlaczeniem biegu
odepchnac sie noga (zeby motór ruszył), biegi wlaczac delikatnie
dopasowywujac obroty do predkosci.
pozdr
newrom
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 08:26:55 - blur
dyskusyjnych:iq02jc$kim$1@inews.gazeta.pl...
zbigi pisze:
> I bieguniem kupowac zapasowa linke. :)
> A jest jakaś dobra technika jazdy bez sprawnej linki?
poszukaj jakiś czas temu był dłuuuuuugi wątek na ten temat
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 21:35:20 - Piotr Rezmer
>> Podciągnąć trochę linkę przy klamce.
>
> I bieguniem kupowac zapasowa linke. :)
A tak w ogóle to strzał w 10. Rano zobaczyłem, że przy klamce mam raczej
choinkę z drutów niż linkę. Po nową zgodnie z sugestią wybieram się
jutro. BTW: nigdy nie traktowałem linki sprzęgła jako materiału
eksploatacyjnego, myślałem że są nieśmiertelne. To ponoć taka
przypadłość f650.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 21:45:32 - Kuczu
> zbigi pisze:
>>> Podciągnąć trochę linkę przy klamce.
>>
>> I bieguniem kupowac zapasowa linke. :)
>
> A tak w ogóle to strzał w 10. Rano zobaczyłem, że przy klamce mam raczej
> choinkę z drutów niż linkę. Po nową zgodnie z sugestią wybieram się
> jutro. BTW: nigdy nie traktowałem linki sprzęgła jako materiału
> eksploatacyjnego, myślałem że są nieśmiertelne. To ponoć taka
> przypadłość f650.
Zle myslales. Linki zuzywaja sie tak samo jak kazdy inny element
motocykla. Gdyby bylo inaczej to ciezko by bylo kupic taka ilosc
zamiennikow jaka jest na rynku.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 21:57:22 - Piotr Rezmer
> Zle myslales. Linki zuzywaja sie tak samo jak kazdy inny element
> motocykla. Gdyby bylo inaczej to ciezko by bylo kupic taka ilosc
> zamiennikow jaka jest na rynku.
A jak często zmieniałeś w swoim życiu linki sprzęgła? Ja do tej pory any
razu, na przejechanych coś koło 110 kkm.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 22:11:42 - Kuczu
> Kuczu pisze:
>
>> Zle myslales. Linki zuzywaja sie tak samo jak kazdy inny element
>> motocykla. Gdyby bylo inaczej to ciezko by bylo kupic taka ilosc
>> zamiennikow jaka jest na rynku.
>
> A jak często zmieniałeś w swoim życiu linki sprzęgła? Ja do tej pory any
> razu, na przejechanych coś koło 110 kkm.
>
W moich motocyklach ? To chyba ze 4 razy. W obcych drugie tyle.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 22:23:46 - Grzybol
wiadomości news:iq1jri$jqa$2@inews.gazeta.pl...
> Kuczu pisze:
>> Zle myslales. Linki zuzywaja sie tak samo jak kazdy inny element
>> motocykla. Gdyby bylo inaczej to ciezko by bylo kupic taka ilosc
>> zamiennikow jaka jest na rynku.
> A jak często zmieniałeś w swoim życiu linki sprzęgła? Ja do tej pory any
> razu, na przejechanych coś koło 110 kkm.
Trza było mieć jawe albo cezete za starej komuny, wtedy byś zobaczył ile
razy linka sprzęgła szła się j...ć:-)
--
Grzybol
Re: nie do ko?ca wysprz?gla
2011-05-07 11:27:34 - Wojtek Sobociński
> U?ytkownik Piotr Rezmer
> wiadomo?ci news:iq1jri$jqa$2@inews.gazeta.pl...
>> Kuczu pisze:
>>> Zle myslales. Linki zuzywaja sie tak samo jak kazdy inny element
>>> motocykla. Gdyby bylo inaczej to ciezko by bylo kupic taka ilosc
>>> zamiennikow jaka jest na rynku.
>> A jak cz?sto zmienia?e? w swoim ?yciu linki sprz?g?a? Ja do tej pory any
>> razu, na przejechanych co? ko?o 110 kkm.
>
> Trza by?o mie? jawe albo cezete za starej komuny, wtedy by? zobaczy? ile
> razy linka sprz?g?a sz?a si? j...?:-)
>
Ja mialem Ogarka i m.in. nauczylem sie na nim jazdy z linka gazu
zapleciona na gwozdziu :D
--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki
XTZ 750 '91
Podkowa Leśna
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 23:33:47 - Jacot
>>A jak często zmieniałeś w swoim życiu linki sprzęgła? Ja do tej pory any
>razu, na przejechanych coś koło 110 kkm.
No bo linki moze sie i zuzywaja, w tych amerykanskich motocyklach co
to nazwy nie pamietam;)
Na skutek zuzycia to ona by sie mogla przetrzec ale motocykle tak
dlugo nie zyja albo zerwac od rozciagania ale motocykle tak dlugo jie
zyja. Przewaznie ona sie peka, na skutek przelamania drutow przy
koncowce a to z powodu zlej konstrukcji osadzenia koncowki w dzwigni
albo malej o nia dbalosci.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
www.junak.riders.pl
stokrotka.ath.cx
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 23:51:43 - Kuczu
> Piotr Rezmer
>
>>> A jak często zmieniałeś w swoim życiu linki sprzęgła? Ja do tej pory any
>> razu, na przejechanych coś koło 110 kkm.
>
> No bo linki moze sie i zuzywaja, w tych amerykanskich motocyklach co
> to nazwy nie pamietam;)
> Na skutek zuzycia to ona by sie mogla przetrzec ale motocykle tak
> dlugo nie zyja albo zerwac od rozciagania ale motocykle tak dlugo jie
> zyja. Przewaznie ona sie peka, na skutek przelamania drutow przy
> koncowce a to z powodu zlej konstrukcji osadzenia koncowki w dzwigni
> albo malej o nia dbalosci.
Akurat w amerykanskim motocyklu to wymienialem raz, i nie w moim. Reszta
w japonskich. Demoludow nie liczylem. O peknietych linkach gazu i
licznika nie wspominalem bo nie pytano. A tez mam ich na koncie sporo.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-07 08:51:57 - Piotr Kompa
> zyja. Przewaznie ona sie peka, na skutek przelamania drutow przy
> koncowce a to z powodu zlej konstrukcji osadzenia koncowki w dzwigni
> albo malej o nia dbalosci.
A jak należy dbać o linki? Poza napuszczeniem smarowidła w pancerz, coby
miały poślizg, nic mi do głowy nie przychodzi.
--
Pozdrawiam,
Kompan.
-Hi! - lied the politician.
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-07 09:12:17 - Tytus
*** Piotr Kompa
A jak należy dbać o linki? Poza napuszczeniem smarowidła w pancerz, coby
miały poślizg, nic mi do głowy nie przychodzi.
Wspolczesne sa samosmarujace wiec jedynie koncowki w uchwytach
--
Tytus
żółta motorynka
i malagutek
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-07 10:04:27 - Kuczu
> Siemka
>
> *** Piotr Kompa
> A jak należy dbać o linki? Poza napuszczeniem smarowidła w pancerz, coby
> miały poślizg, nic mi do głowy nie przychodzi.
>
> Wspolczesne sa samosmarujace wiec jedynie koncowki w uchwytach
>
Jesli wewnatrz pancerza ma poteflonowa rurke a w niej linke to tak. Ale
wiekszosc zamiennikow poteflonu nie ma i trzeba je smarowac raz na jakis
czas.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-07 10:33:56 - Leszek Karlik
>> zyja. Przewaznie ona sie peka, na skutek przelamania drutow przy
>> koncowce a to z powodu zlej konstrukcji osadzenia koncowki w dzwigni
>> albo malej o nia dbalosci.
>
> A jak należy dbać o linki? Poza napuszczeniem smarowidła w pancerz, coby
> miały poślizg, nic mi do głowy nie przychodzi.
Smarować końcówki w uchwytach, żeby się mogły swobodnie obracać. (Jak
nie mogą, to się w końcu urwą, a linki to zwykle się urywają przy baryłkach
bo tam jest słaby punkt)
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-07 13:59:28 - Piotr Kompa
>> A jak należy dbać o linki? Poza napuszczeniem smarowidła w pancerz,
>> coby miały poślizg, nic mi do głowy nie przychodzi.
>
> Smarować końcówki w uchwytach, żeby się mogły swobodnie obracać. (Jak
> nie mogą, to się w końcu urwą, a linki to zwykle się urywają przy baryłkach
> bo tam jest słaby punkt)
Właśnie, to chyba jakaś zmowa jest.
Będzie trzeba przesmarować na wszelki wypadek.
--
Pozdrawiam,
Kompan. CB 500
-Hi! - lied the politician.
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-07 16:32:47 - Piotr Rezmer
> Smarować końcówki w uchwytach, żeby się mogły swobodnie obracać.
Może być WD40, czy broń cię Panie Boże?
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-07 21:34:14 - Arni
> Leszek Karlik pisze:
>
>> Smarować końcówki w uchwytach, żeby się mogły swobodnie obracać.
> Może być WD40, czy broń cię Panie Boże?
Kiedy sie ludzie nauczą, że WD 40 to nie jest srodek do smarowania a
penetrator do rozruszania zapieczonych czesci? Koncówki w uchwytach
samruje sie smarem stałym
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-08 11:35:22 - Leszek Karlik
[...]
>>> Smarować końcówki w uchwytach, żeby się mogły swobodnie obracać.
>> Może być WD40, czy broń cię Panie Boże?
> Kiedy sie ludzie nauczą, że WD 40 to nie jest srodek do smarowania a
> penetrator do rozruszania zapieczonych czesci?
WD40 to taki uniwersalny środek, znaczy, ni pies ni wydra, dobry penetrator
to też nie jest, lepiej jakiś dedykowany penetrating oil. :-)
Tzn. technicznie WD40 to Water displacement i służy do usuwania wody i
zastępowania jej warstewką oleju, która zostaje po odparowaniu, więc
teoretycznie
trochę smaruje.
Ale nie, do smarowania końcówek w uchwytach się raczej nie nadaje. :-)
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-08 19:27:04 - Piotr Rezmer
> Ale nie, do smarowania końcówek w uchwytach się raczej nie nadaje. :-)
A co byłoby dobre, łatwo dostępne (masło, olej, mydło) i dostępne nie
tylko jako towar hi-tec, czyli np. w najbliższym nor-auto, larssonie,
intermotorsie, tesco?
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-08 19:51:22 - Arni
> Leszek Karlik pisze:
>
>> Ale nie, do smarowania końcówek w uchwytach się raczej nie nadaje. :-)
>
> A co byłoby dobre, łatwo dostępne (masło, olej, mydło) i dostępne nie
> tylko jako towar hi-tec, czyli np. w najbliższym nor-auto, larssonie,
> intermotorsie, tesco?
no nie przesadzaj, chyba wszystko co ma smar w nazwie i konsystnecje z
grubsza stałą
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC Jaszczomb
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-08 20:08:29 - Tytus
Piotr Rezmer
A co byłoby dobre, łatwo dostępne (masło, olej, mydło) i dostępne nie
> tylko jako towar hi-tec, czyli np. w najbliższym nor-auto, larssonie,
> intermotorsie, tesco?
Towot - zawny rowniez tawotem, smar LT n.p. 43 jak rowniez smar grafitowy.
Kupujesz puszke 1 kg i masz w sumie do konca zycia - zaden zawias Ci nie
podskoczy
(krocej jesli posiadasz KHI)
--
Tytus
żółta motorynka
i malagutek
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-09 08:28:57 - Kamil Nowak 'Amil'
> Kupujesz puszke 1 kg i masz w sumie do konca zycia
Jak sie czesto w garazu schylasz po klucz co ci upadnie, to szybciej
schodzi.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-09 20:31:30 - kristos
> Tytus napisał(a):
>> Kupujesz puszke 1 kg i masz w sumie do konca zycia
>
> Jak sie czesto w garazu schylasz po klucz co ci upadnie, to szybciej
> schodzi.
>
chyba, że klucz francuski, to się nie schylasz tylko wystawiasz.
te warsztatowe zawiłości...
--
kristos
885 & 998
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-09 10:20:41 - AZ
>
> Towot - zawny rowniez tawotem, smar LT n.p. 43 jak rowniez smar grafitowy.
> Kupujesz puszke 1 kg i masz w sumie do konca zycia - zaden zawias Ci nie
> podskoczy
> (krocej jesli posiadasz KHI)
>
Jesli posiadasz KHI to do tego dokupujesz smarownice i smarujesz
wszystko kalamitkami bez rozbierania polowy motocykla.
--
Artur
ZZR 1200
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 22:25:59 - Roman Niewiarowski
>BTW: nigdy nie traktowałem linki sprzęgła jako materiału
> eksploatacyjnego, myślałem że są nieśmiertelne.
myslalem podobnie o linkach gazu, tez sie mylilem :)
pozdr
newrom
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 22:30:53 - Monster
> myslalem podobnie o linkach gazu, tez sie mylilem :)
>
oo,to to,nawet w BMW udało mi się popsuć,pięć włosków ale pięknie się
zablokowała na obrotach:-)
W demoludach nie liczę ile poszło...
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 22:36:59 - Roman Niewiarowski
> oo,to to,nawet w BMW udało mi się popsuć,pięć włosków ale pięknie się
> zablokowała na obrotach:-)
A mnie pekla jak poganialem kunia i chyba za mocno maneta krecilem ;>
> W demoludach nie liczę ile poszło...
ale ja mam dzaponski motor (i to nie kawasaki!), a nie jakies demoludy
czy inne beemwe.
Powazniej to po prostu urywalem sporo linek (zwlaszcza gownianych od
konsora z linki z grubego drutu), ale linki gazu nigdy nie stracilem.
Przed wycieczka sprawdzilem czy gaz lekko pracuje i czy nic nie blokuje,
bylo git (kilka dni pozniej brzdek..) ! :)
pozdr
newrom
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 22:42:45 - AZ
>
> ale ja mam dzaponski motor (i to nie kawasaki!), a nie jakies demoludy
> czy inne beemwe.
>
Paczpan, a u mnie w Kawasaki nie ma linki sprzegla. Wot technika.
--
Artur
ZZR 1200
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 22:55:32 - Roman Niewiarowski
> a u mnie w Kawasaki
Niechze go ktos przytuli!
pozdr
newrom
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-09 08:30:23 - Kamil Nowak 'Amil'
> Paczpan, a u mnie w Kawasaki nie ma linki sprzegla.
A sprzeglo jakotakie masz?
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-09 19:26:55 - Monster
> AZ napisał(a):
>> Paczpan, a u mnie w Kawasaki nie ma linki sprzegla.
>
> A sprzeglo jakotakie masz?
>
tak,pas transmisyjny popuszcza
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-09 23:10:02 - AZ
>>> Paczpan, a u mnie w Kawasaki nie ma linki sprzegla.
>>
>> A sprzeglo jakotakie masz?
>>
> tak,pas transmisyjny popuszcza
>
Rzekl kierowca bakielitowozu ;-)
--
Artur
ZZR 1200
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-10 08:27:28 - Monster
> Rzekl kierowca bakielitowozu ;-)
>
Przepraszam,R się nie mieszczą w tej kategorii
ale w stopce mam również sprzęt z gównolitu:-)
aa,spowalniacze ma jeszcze z tektury z opiłkami:-P
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-06 22:43:33 - Monster
> ale ja mam dzaponski motor (i to nie kawasaki!), a nie jakies demoludy
> czy inne beemwe.
A to ja się nie znam bo miałem tylko jedną japonię i to Kawasaki:-)
z ciekawszych to urwałem linkę sprzęgła w VW transporterze,gruba jak
palec ale końcówka odpadła.
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
Re: nie do końca wysprzęgla
2011-05-07 00:22:05 - TaDzik
> ... urwałem linkę sprzęgła w VW transporterze
NTG !! :P
--
Pozdro
TaDzik
potwór nr 695