[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

Karol Y Data ostatniej zmiany: 2011-01-25 03:16:17

[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-23 12:32:43 - Karol Y

Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,
a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku -
www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs

A ten...no cóż, na dokładkę -
www.liveleak.com/view?i=9e7_1295713849 ;-)

--
Mateusz Bogusz



Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-23 11:39:30 - to

begin Karol Y

> Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,
> a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku -
> www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs

Z takim ładunkiem to nie dziwne... po za tym TIR-y nie mają raczej
letnich tylko całoroczne.

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 11:32:05 - Yans van Horn

On 2011-01-23 12:39, to wrote:
> begin Karol Y
>
>> Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,
>> a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku -
>> www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs
>
> Z takim ładunkiem to nie dziwne... po za tym TIR-y nie mają raczej
> letnich tylko całoroczne.

Musisz chyba rozwinąć co ma ładunek do tego jak wyglądał przejazd TIR'a ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik



Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 11:42:11 - Cavallino

Użytkownik Yans van Horn napisał w wiadomości
news:4d3d561a$0$2502$65785112@news.neostrada.pl...
> On 2011-01-23 12:39, to wrote:
>> begin Karol Y
>>
>>> Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,
>>> a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku -
>>> www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs
>>
>> Z takim ładunkiem to nie dziwne... po za tym TIR-y nie mają raczej
>> letnich tylko całoroczne.
>
> Musisz chyba rozwinąć co ma ładunek do tego jak wyglądał przejazd TIR'a ?

Zapewne chodzi o to, że mocno obciążony się mniej ślizga.




Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 12:29:45 - Kuba (aka cita)


Użytkownik Cavallino napisał w wiadomości
news:4d3d5782$0$2460$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik Yans van Horn napisał w wiadomości
> news:4d3d561a$0$2502$65785112@news.neostrada.pl...
>> On 2011-01-23 12:39, to wrote:
>>> begin Karol Y
>>>
>>>> Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,
>>>> a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku -
>>>> www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs
>>>
>>> Z takim ładunkiem to nie dziwne... po za tym TIR-y nie mają raczej
>>> letnich tylko całoroczne.
>>
>> Musisz chyba rozwinąć co ma ładunek do tego jak wyglądał przejazd TIR'a ?
>
> Zapewne chodzi o to, że mocno obciążony się mniej ślizga.
>

ale też jest bardziej bezwładny i zaryzykowałbym stwierdzenie, ze bardziej
przybywa bezwładności niż przyczepności.

Uważam, ze kierowca tira zrobił wiecej niż fizyka pozwalała


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka




Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 15:22:24 - Yans van Horn

On 2011-01-24 11:42, Cavallino wrote:
> Użytkownik Yans van Horn napisał w wiadomości
> news:4d3d561a$0$2502$65785112@news.neostrada.pl...
>> On 2011-01-23 12:39, to wrote:
>>> begin Karol Y
>>>
>>>> Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,
>>>> a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku -
>>>> www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs
>>>
>>> Z takim ładunkiem to nie dziwne... po za tym TIR-y nie mają raczej
>>> letnich tylko całoroczne.
>>
>> Musisz chyba rozwinąć co ma ładunek do tego jak wyglądał przejazd TIR'a ?
>
> Zapewne chodzi o to, że mocno obciążony się mniej ślizga.

Cięższy rozumiem staje się bardziej manewrowy ? Przyczepność opon na
śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika z dodatkowego
nacisku ?

Hmm.. może rajdówki powinni dociążać aby lepiej skręcały ? ;-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik



Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 15:54:52 - Krzysiek Kielczewski

On 2011-01-24, Yans van Horn wrote:

>>> Musisz chyba rozwinąć co ma ładunek do tego jak wyglądał przejazd TIR'a ?
>>
>> Zapewne chodzi o to, że mocno obciążony się mniej ślizga.
>
> Cięższy rozumiem staje się bardziej manewrowy ? Przyczepność opon na
> śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika z dodatkowego
> nacisku ?

Tak. Tam gdzie pusty TIR nie może ruszyć na śniegu pod górkę załadowany
jest w stanie ruszyć i jeszcze wyciągnąć tego zakopanego.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski



Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 16:59:33 - Yans van Horn

On 2011-01-24 15:54, Krzysiek Kielczewski wrote:
> On 2011-01-24, Yans van Horn wrote:
>
>>>> Musisz chyba rozwinąć co ma ładunek do tego jak wyglądał przejazd TIR'a ?
>>>
>>> Zapewne chodzi o to, że mocno obciążony się mniej ślizga.
>>
>> Cięższy rozumiem staje się bardziej manewrowy ? Przyczepność opon na
>> śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika z dodatkowego
>> nacisku ?
>
> Tak. Tam gdzie pusty TIR nie może ruszyć na śniegu pod górkę załadowany
> jest w stanie ruszyć i jeszcze wyciągnąć tego zakopanego.

Pusty zgoda. Ale częsciowo załadowany - zwłaszcza z rozkładem ładunku na
przód będzie ruszał jeszcze lepiej.

Natomiast ciekawi mnie fakt samego manewrowania. Mamy duży ładunek i
wysoko położony środek ciężkości - chyba wcale nie taki rewelacyjny uklad.

MZ gość miał bardzo dobrą reakcję, nie starał się hamować za wszelką
cenę, tylko stosunkowo precyzyjnie i ciasno ominął (prawie) przeszkodę.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik



Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 18:02:33 - Krzysiek Kielczewski

On 2011-01-24, Yans van Horn wrote:

>>> Cięższy rozumiem staje się bardziej manewrowy ? Przyczepność opon na
>>> śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika z dodatkowego
>>> nacisku ?
>>
>> Tak. Tam gdzie pusty TIR nie może ruszyć na śniegu pod górkę załadowany
>> jest w stanie ruszyć i jeszcze wyciągnąć tego zakopanego.
>
> Pusty zgoda. Ale częsciowo załadowany - zwłaszcza z rozkładem ładunku na
> przód będzie ruszał jeszcze lepiej.

A to nie wiem, jakiegoś kierowcę TIRa podpytaj.

> Natomiast ciekawi mnie fakt samego manewrowania. Mamy duży ładunek i
> wysoko położony środek ciężkości - chyba wcale nie taki rewelacyjny uklad.
>
> MZ gość miał bardzo dobrą reakcję, nie starał się hamować za wszelką
> cenę, tylko stosunkowo precyzyjnie i ciasno ominął (prawie) przeszkodę.

W powyższym przypadku to koleś na 90% był mocno przeładowany...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski



Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 16:49:01 - Cavallino

Użytkownik Yans van Horn napisał w wiadomości news:

>Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika
>z dodatkowego nacisku ?

Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie puste
tiry.




Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 17:02:54 - Yans van Horn

On 2011-01-24 16:49, Cavallino wrote:
> Użytkownik Yans van Horn napisał w wiadomości news:
>
>> Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile
>> wynika z dodatkowego nacisku ?
>
> Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie
> puste tiry.

To samo powiedział mój kolega, kierowca podobnych zestawów.

Ciekaw natomiast jak z sytuacjami pośrednimi: załadowany w połowie,
ładunek w postaci np. stali (niski środek ciężkości).

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik



Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 20:02:02 - Karolek

W dniu 2011-01-24 17:02, Yans van Horn pisze:
> On 2011-01-24 16:49, Cavallino wrote:
>> Użytkownik Yans van Horn napisał w wiadomości news:
>>
>>> Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile
>>> wynika z dodatkowego nacisku ?
>>
>> Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie
>> puste tiry.
>
> To samo powiedział mój kolega, kierowca podobnych zestawów.
>
> Ciekaw natomiast jak z sytuacjami pośrednimi: załadowany w połowie,
> ładunek w postaci np. stali (niski środek ciężkości).
>

Moze czas zajrzec do podrecznikow fizyki z podstawowki?

--
Karolek



Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 21:44:28 - Yans van Horn

On 2011-01-24 20:02, Karolek wrote:
> W dniu 2011-01-24 17:02, Yans van Horn pisze:
>> On 2011-01-24 16:49, Cavallino wrote:
>>> Użytkownik Yans van Horn napisał w wiadomości news:
>>>
>>>> Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile
>>>> wynika z dodatkowego nacisku ?
>>>
>>> Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie
>>> puste tiry.
>>
>> To samo powiedział mój kolega, kierowca podobnych zestawów.
>>
>> Ciekaw natomiast jak z sytuacjami pośrednimi: załadowany w połowie,
>> ładunek w postaci np. stali (niski środek ciężkości).
>
> Moze czas zajrzec do podrecznikow fizyki z podstawowki?

Widzisz, świat nie kończy się na banalnym i idealnym świecie
podstawówki, gdzie tarcie jest liniową funkcją nacisku itp... A może
uważasz, że będą tam charakterystyki zawieszenia ?
A może odpowiedź jak zmieniła się trakcja kół podczas dynamicznej zmiany
obciążenia w czasie tego manewru? Czy lepsze jest dodatkowe obciążenie
zewnętrznych kół (wysoko punkt środka cieżkości i duże dynamiczne
obciążenie) czy odwrotnie (nisko i mała zmiana) w kontekście jazdy po
odmianach śniegu...

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik



Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 20:18:42 - J.F.

On Mon, 24 Jan 2011 16:49:01 +0100, Cavallino wrote:
>Użytkownik Yans van Horn napisał w wiadomości news:
>>Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika
>>z dodatkowego nacisku ?
>
>Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie puste
>tiry.

Ze ciezarowki radza sobie lepiej niz osobowki to czasem widac
[najlepiej w plugopiaskarkach :-)] ale zeby az tak ?

Ciagnik swoje wazy, pusta naczepa chyba sporo polepsza wspolczynnik
trakcji zestawu ?

J.




Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-24 20:57:20 - Cavallino

Użytkownik J.F. napisał w wiadomości news:

>>>Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile
>>>wynika
>>>z dodatkowego nacisku ?
>>
>>Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie
>>puste
>>tiry.
>
> Ze ciezarowki radza sobie lepiej niz osobowki to czasem widac
> [najlepiej w plugopiaskarkach :-)] ale zeby az tak ?

Aż tak.
Mówi że nigdy nie miał kłopotu z załadowanym.
Łańcuchy trzyma tylko na wypadek gdy będzie musiał jechać pustym.




Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po sznurku

2011-01-25 03:16:17 - Massai

Cavallino wrote:

> Użytkownik J.F. napisał w wiadomości
> news:
>
> > > > Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej
> > > > tyle ile wynika z dodatkowego nacisku ?
> > >
> > > Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają
> > > głównie puste tiry.
> >
> > Ze ciezarowki radza sobie lepiej niz osobowki to czasem widac
> > [najlepiej w plugopiaskarkach :-)] ale zeby az tak ?
>
> Aż tak.
> Mówi że nigdy nie miał kłopotu z załadowanym.
> Łańcuchy trzyma tylko na wypadek gdy będzie musiał jechać pustym.

To chyba zrozumiałe, jak się popatrzy które kółka ma napędzane ciągnik.

Jak pusta naczepa to i nacisk mały na siodło które jest akurat nad osią
napędową. Coś jak te nieszczęsne mercedesy osobowe co pod górkę nie
mogą podjechać.

--
Pozdro
Massai



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS