Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-23 21:29:06 - Sebastian Biały
zapytac o podobny problem:
Laguna 2.2dci. Podczas *lekkiego* skręcania w prawo słyszę wyraźnie
głośniejszą prace silnika. Zjawisko nie wystepuje na postoju a tylko
przy jeździe (nawet niezbyt szybko, np. 20km/h). Przypomina to jak gdyby
glosniejsze walenie w klawiaturze silnika nakładające sie na normalny
dzwięk.
Jedyne co mi przychodzi do glowy to że olej siłą odśrodkową przemieszcza
się pod pokrywą głowicy na lewo i klawiatura głośniej stuka. Silnik nie
wykazuje żadnych przejawów utraty mocy czy innych felerów. Po prostu
pojawia się glosniejszy dzwięk, znika po wyprostowaniu. Brak objawów nie
działania wspomagania, nic nie drga, dzwięk zsynchronizowany z
prędkością silnika, chyba występuje słabiej na niższych obrotach.
Oczywiście olej jest. Nowy czy stary stuka tak samo. Ciepły czy zimny
stuka tak samo. Wyraźniej głośniej przy skręcie w prawo. W lewo nie ;)
Czy to jakaś znana przypadlość, czy muszę jednak posłuchac gdzie to
stuka (ale w trakcie jazdy ... ;)?
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-23 21:38:19 - szufla
sz.
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-23 21:42:08 - Olek
> Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ?
>
> sz.
>
>
jak na zakręcie to może być łożysko - przegub charakterystycznie
terkocze (ale to już jego ostatnie chwile), łożysko szumi
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-24 00:41:55 - Stefan Szczygielski
> W dniu 2011-02-23 21:38, szufla pisze:
>> Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ?
> jak na zakręcie to może być łożysko - przegub charakterystycznie
> terkocze (ale to już jego ostatnie chwile), łożysko szumi
Ja jeszcze dołożę kolejną możliwość - u mnie dziwnorzężący odgłos
wydawała przy zakręcie ta osłona za tarczą hamulcową.
S.
Re: Silnik g?o?niej pracuje przy skr?caniu
2011-02-24 07:17:29 - Sebastian Biały
> Jestes pewny, ze to odglos od silnika a nie np. przegubu ?
Nie jestem pewny gdzie stuka. Przypomina to szybkie stukanie z
czestotliwością podobną do normalnych odglosów silnika. Dlatego szukam
przyczyny gdzies w silniku.
Swoją drogą, autoa na podnośniku ma lekki feler: mogę jednym i drugim
kołem przednim kręcić w rękach w granicach ok 1 stopnia jak gdyby
wyczuwając luz koła wzglądem skrzyni. Koło da się kręcić palcem do
wyczucia oporu. Nie wiem czy ten luz nie ma związku z tym stukaniem na
zakrętach.
Re: Silnik g3o?niej pracuje przy skrecaniu
2011-02-24 10:36:42 - szufla
Ciezko okreslic tak przez internet, ale jak dla mnie po tym co piszesz
szukal bym problemu w przegubach ew, gdzies w zawieszeniu.
Sprawdzales stan manszet na przegubach, czy nie sa cale w smarze, albo w
ogole rozerwane ?
sz.
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-23 21:42:18 - sth
> się pod pokrywą głowicy na lewo i klawiatura głośniej stuka.
rotfl :)
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-23 21:43:46 - Olek
>> Jedyne co mi przychodzi do glowy to że olej siłą odśrodkową
>> przemieszcza się pod pokrywą głowicy na lewo i klawiatura głośniej stuka.
>
> rotfl :)
tez się uśmiałem :)
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-24 07:20:24 - Sebastian Biały
>> Jedyne co mi przychodzi do glowy to że olej siłą odśrodkową
>> przemieszcza się pod pokrywą głowicy na lewo i klawiatura głośniej stuka.
> rotfl :)
No wiesz, w Lanosie glosniej gral silnik jak było mniej oleju (dużo
mniej ;) i o ile pamiętam miało przy szybkim skręcaniu dzwięk się wtedy
zmieniał.
Niestety mimo szukania nie znalazlem duższego odcinka jezdni na tyle
pochylonego żeby wykluczyć koła.
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-23 22:08:53 - PaweL
zakrętach odprowadzające na siłę olej z turbosprężarek do miski olejowej, bo
siła odśrodkowa jest większa niż siła grawitacji :D
Silnik 2.2 dCi nie ma klawiatury. Krzywki bezpośrednio naciskają szklanki
popychaczy.
Może masz uszkodzoną poduszkę zawieszenia silnika i ten przesuwa się na
zakręcie? Albo to przegub napędowy terkocze?
Paweł
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-24 00:25:01 - sth
Użytkownik PaweL
news:ik3t0t$u9t$1@usenet.news.interia.pl...
> Jak w Nissanie GT-R. :D Są w nim zastosowane pompki elektryczne, na
> zakrętach odprowadzające na siłę olej z turbosprężarek do miski olejowej,
> bo siła odśrodkowa jest większa niż siła grawitacji :D
olej doprowadzany jest do sprezarki pod cisnieniem, wiec to jakas bzdura o
ktorej piszesz. zrodlo prosze :)
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-23 22:31:43 - venioo
Jak nie krecisz kierownica to nic nie stuka?
--
venioo
GG:198909
allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-23 23:14:46 - G Nowak
>> Jak nie krecisz kierownica to nic nie stuka?
Raczej stukalby rowniez skrecajac na postoju, jadac z kolei nie ma jak
przylozyc ucha ;)
--
Pozdr
G
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-24 07:21:38 - Sebastian Biały
> Jak dla mnie to pompa wspomagania wymaga wymiany prawdopodobnie łożyska.
Jest prawie nowa po regeneracji.
> Jak nie krecisz kierownica to nic nie stuka?
Nic. Stukanie ma podoba czestotliwość jak praca silnika.
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-24 08:57:42 - Robson
> Jak dla mnie to pompa wspomagania wymaga wymiany prawdopodobnie łożyska.
> Jak nie krecisz kierownica to nic nie stuka?
>
Ja bym powiedzial, zeby najpierw sprawdzic ilosc plynu w spomaganiu, jak
bedzie go za malo to wtedy pompa przy skrecaniu strasznie rzezi.
R
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-24 17:29:02 - Sebastian Biały
> Ja bym powiedzial, zeby najpierw sprawdzic ilosc plynu w spomaganiu, jak
> bedzie go za malo to wtedy pompa przy skrecaniu strasznie rzezi.
Jest dokładnie tyle ile ma być i nie ubywa. Płyn wymieniony rok temu.
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-24 11:24:43 - Konrad L
a wlasciwie brak plynu do wspomagania, ktory wyciekal przez
nieszczelnosc przy maglownicy.
Tak duze opory byly ze przy skrecie rzucalo i drgalo calym silnikiem +
na kierownicy bylo czuc szarpanie.
Pozdr.
Re: Silnik głośniej pracuje przy skręcaniu
2011-02-24 17:30:24 - Sebastian Biały
> U mnie takie slyszalne/wyczuwalne rzężenie powodowala pompa wspomagania,
> a wlasciwie brak plynu do wspomagania, ktory wyciekal przez
> nieszczelnosc przy maglownicy.
> Tak duze opory byly ze przy skrecie rzucalo i drgalo calym silnikiem +
> na kierownicy bylo czuc szarpanie.
Nic nie szarpie. W ogóle nie ma objawów mechanicznych. Tylko muzyka
silnika sie zmienia.
Zgodnie z radą obejrze okolice przegubów natomiast wspomaganie raczej to
nie jest - mam tak od zawsze i wymiana pompy (która kiedyś faktycznie
padła) nic nie zmieniła.