[DC] Wypadek na Puławskiej

DoQ Data ostatniej zmiany: 2011-02-23 10:39:26

[DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-22 16:33:27 - DoQ

Witam,

www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
I znowu znienacka wyskoczył słup...



Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com



Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-22 19:19:19 - Artur Maśląg

W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
> Witam,
>
> www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
> I znowu znienacka wyskoczył słup...

www.zyciewarszawy.pl/artykul/284828,570509.html

Ci mieli więcej szczęścia - rozpirzyli się na słupie pod szpitalem.
Słup (latarnia) jaki widać nie trolejbusowy i do tego środek terenu
zabudowanego.

Jeszcze z niedzieli:
www.itvpiaseczno.pl/wypadki,1,1.3,1001
WYPADKI - Tragiczny wypadek za Głoskowem

Nie bij za mnie za 'jakość' tej strony.




Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-22 19:31:33 - DoQ

W dniu 2011-02-22 19:19, Artur Maśląg pisze:

> Ci mieli więcej szczęścia - rozpirzyli się na słupie pod szpitalem.
> Słup (latarnia) jaki widać nie trolejbusowy i do tego środek terenu
> zabudowanego.
> Jeszcze z niedzieli:
> www.itvpiaseczno.pl/wypadki,1,1.3,1001
> WYPADKI - Tragiczny wypadek za Głoskowem

Porąbało? Zima ich zaskoczyła czy co?

Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com



Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-22 19:04:03 - to

begin DoQ

>> Jeszcze z niedzieli:
>> www.itvpiaseczno.pl/wypadki,1,1.3,1001 WYPADKI - Tragiczny
>> wypadek za Głoskowem
>
> Porąbało? Zima ich zaskoczyła czy co?

Złomowate auta -- pewnie zużyte amortyzatory, kiepskie opony (w drugim
przypadku nawet widać, że letnie).

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-22 20:07:51 - Artur Maśląg

W dniu 2011-02-22 19:31, DoQ pisze:
(...)
> Porąbało? Zima ich zaskoczyła czy co?

Dla mnie to podzwonne coraz lepszych samochodów, braku stosownego
respektu przed warunkami, sytuacją na drodze i do tego jednak
błędów w szkoleniach kierowców. Znaczy ja zdaję sobie sprawę,
że przez parę dni było cieplej i lepiej, ale bez przesady.
Znów złapał mróz, spadło trochę śniegu, miejscami zrobiło
się dość ślisko (co czuć ładnie tą częścią ciała, gdzie plecy
kończą swą szlachetną nazwę), ale gdzieś są granice. Opony
zimowe trzymają tylko do pewnego momentu, absy-sresy też.
Postęp cywilizacyjno-techniczny jest nieunikniony (i nic do
niego nie mam - wolę zimowe klebery niż dokonałe D-124),
niemniej ludzi jednak trzeba uczyć rozsądku, jednocześnie
ich pilnując oraz pomagając na różne sposoby.
W zamian mamy reklamy, które wmawiają wszystkim, że zimowe
opony zapewniają bezpieczeństwo, policję która najchętniej
karze mandatami zamiast edukować i pomagać (a szkoda), a
państwo najchętniej by nas złupiło do spółki z ubezpieczycielami.
Do tego oczywiście nikt nie ponosi odpowiedzialności za nic
i same ubezpieczalnie nie pilnują przez siebie ubezpieczonych
i nie wypłacają stosownych ubezpieczeń poszkodowanym.

Jeszcze długa droga przez nami, a wypadki i tak będą, ponieważ
są nieuniknione.




Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-22 19:12:04 - to

begin Artur Maśląg

> Dla mnie to podzwonne coraz lepszych samochodów

Taaa... piętnastoletni lanos i złomowaty partner to rzeczywiście super
bryki.

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-22 22:13:45 - Kazimierz Uromski

On 22.02.2011 20:12, to wrote:
> begin Artur Maśląg
>
>> Dla mnie to podzwonne coraz lepszych samochodów
>
> Taaa... piętnastoletni lanos i złomowaty partner to rzeczywiście super
> bryki.

I tu racja i tu - z jednej strony nowe samochody u wielu kierowców
generują zbyt duże poczucie bezpieczeństwa. Z drugiej zaś niezależnie od
tego, czy to 25-letni rozpadający się poldolot czy nowy bezpieczny
samochód o nie największej mocy - głównym problemem jest kierowca, który
umie lub nie umie prowadzić bezpiecznie swojego samochodu.



Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-22 21:29:12 - to

begin Kazimierz Uromski

> I tu racja i tu - z jednej strony nowe samochody u wielu kierowców
> generują zbyt duże poczucie bezpieczeństwa. Z drugiej zaś niezależnie od
> tego, czy to 25-letni rozpadający się poldolot czy nowy bezpieczny
> samochód o nie największej mocy - głównym problemem jest kierowca, który
> umie lub nie umie prowadzić bezpiecznie swojego samochodu.

Teza o tym, jakoby lepsze auta zachęcały do brawurowej jazdy i w efekcie
obniżały bezpieczeństwo jazdy brzmi może inteligentnie, ale jest
całkowicie błędna. W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle samo
osób co w latach 70-tych, pomimo, że aut jest wielokrotnie więcej niż
wtedy.

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-23 09:04:08 - to

begin Adam Szewczak

> A mozna i jezdzic 2 letnim ktory sie ledwo drogi trzyma, z tym ile lat
> ma pojazd to ciezko jego stan wiazac.

Nie rozmawiamy o wyjątkach, tylko o regule.

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-23 10:03:50 - to

begin Adam Szewczak

> A co jest regula ?

Odpowiedź na to pytanie znajdziesz dwa posty wcześniej.

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-23 08:15:40 - Artur Maśląg

W dniu 2011-02-22 22:29, to pisze:
> begin Kazimierz Uromski
>
>> I tu racja i tu - z jednej strony nowe samochody u wielu kierowców
>> generują zbyt duże poczucie bezpieczeństwa. Z drugiej zaś niezależnie od
>> tego, czy to 25-letni rozpadający się poldolot czy nowy bezpieczny
>> samochód o nie największej mocy - głównym problemem jest kierowca, który
>> umie lub nie umie prowadzić bezpiecznie swojego samochodu.
>
> Teza o tym, jakoby lepsze auta zachęcały do brawurowej jazdy i w efekcie
> obniżały bezpieczeństwo jazdy brzmi może inteligentnie, ale jest
> całkowicie błędna.

Podważyłeś w tym momencie wynik szwedzkich badania prowadzonych przez
dziesięciolecia.

> W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle samo
> osób co w latach 70-tych, pomimo, że aut jest wielokrotnie więcej niż
> wtedy.

Zdaje się przegapiłeś co zrobiono w zakresie bezpieczeństwa, medycyny
itd. przez te lata.





Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-23 08:42:12 - to

begin Artur\(m\)

>> Teza o tym, jakoby lepsze auta zachęcały do brawurowej jazdy i w
>> efekcie obniżały bezpieczeństwo jazdy brzmi może inteligentnie, ale
>> jest całkowicie błędna. W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle
>> samo osób co w latach 70-tych, pomimo, że aut jest wielokrotnie więcej
>> niż wtedy.
>
> Chętnie zobaczyłbym podparcie tej tezy

To nie jest teza tylko fakt, poszukaj sobie statystyk.

> jakimiś badaniami

ROTFL.

--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway



Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-23 08:33:35 - Artur(m)


Użytkownik Artur Maśląg napisał w wiadomości
news:ik120i$blo$1@mx1.internetia.pl...
> policję która najchętniej
> karze mandatami zamiast edukować i pomagać (a szkoda), a

Ma zakładać szkólki? Czy jak?
Dostałem dwa mandaty za prędkość i z 10 pouczeń
jeżdżę mimo pouczeń, trochę szybciej niż pozwalają znaki.
A za czerwone dostałem pouczenie i nie jeżdżę.

Więc jak edukować ma policja???

Artur(m)




Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-23 16:59:55 - The_EaGle

W dniu 2011-02-22 19:19, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
>> Witam,
>>
>> www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
>> I znowu znienacka wyskoczył słup...
>
> www.zyciewarszawy.pl/artykul/284828,570509.html

> Ci mieli więcej szczęścia - rozpirzyli się na słupie pod szpitalem.
> Słup (latarnia) jaki widać nie trolejbusowy i do tego środek terenu
> zabudowanego.
>

I znowu na pewno to wina prędkości bo to BMW a wiec na 100% to wina
prędkości.
Wiadomo ze każde BMW zapierdala. Chciałbym zwrócić uwagę na to że to
auto uderzyło dachem w ten słup. Mieli masę szczęścia.


> Jeszcze z niedzieli:
> www.itvpiaseczno.pl/wypadki,1,1.3,1001
> WYPADKI - Tragiczny wypadek za Głoskowem

Tutaj jechał parner wiec to nie wina prędkości ale za to brak
umiejętności i znów dwa trupy... Pech...

Pozdrawiam
Rafał



Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-22 22:05:35 - Tomasz Pyra

W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
> Witam,
>
> www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
> I znowu znienacka wyskoczył słup...

U wielu kierowców, jeżeli droga ma więcej niż jeden pas ruchu do jazdy w
jedną stronę, oznacza to że jest to niemiecka autostrada bez
ograniczenia prędkości.

A to że są tam skrzyżowania, przejścia dla pieszych i tym podobne
atrakcje to już jakoś niewielu zauważa - w dodatku te pasy i
skrzyżowania na drogach wielopasowych są bardziej zdradliwe niż na
dwukierunkowej z jednym pasem w każdą stronę.




Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-23 17:08:35 - The_EaGle

W dniu 2011-02-22 22:05, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
>> Witam,
>>
>> www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
>> I znowu znienacka wyskoczył słup...
>
> U wielu kierowców, jeżeli droga ma więcej niż jeden pas ruchu do jazdy w
> jedną stronę, oznacza to że jest to niemiecka autostrada bez
> ograniczenia prędkości.
>
> A to że są tam skrzyżowania, przejścia dla pieszych i tym podobne
> atrakcje to już jakoś niewielu zauważa - w dodatku te pasy i
> skrzyżowania na drogach wielopasowych są bardziej zdradliwe niż na
> dwukierunkowej z jednym pasem w każdą stronę.
>

Dokładnie tak jest - tzn kierowca dostosowuje prędkość auta do wrażenia
prędkości. Dlatego wrażenie że jedziemy wolniej jest intensywniejsze na
szerokich drogach a wrażenie większej prędkości jest na drogach wąskich.
Dlatego kierowcy na szerokich wielopasmowych i pustych drogach jeżdżą
szybko a zwalniają kiedy jest wąsko. Chciałbym zauważyć że to powszechne
zjawisko występuje tak przed jak i za Odrą.

Tymczasem przekroczenie ulicy przez pieszego na 2-3pasmowej jezdni gdzie
odbywa się ruch i nie ma świateł to walka o życie. Dodatkowo dochodzi
większa prędkość samochodów.

Natomiast czy są bardziej zdradliwe to zależy od tego jak zarządca drogi
podejdzie do bezpieczeństwa. Wiele tych zdradliwych efektów można
wyeliminować.

Pozdrawiam
Rafał



Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-25 19:21:19 - Tomasz Pyra

W dniu 2011-02-23 17:08, The_EaGle pisze:
> W dniu 2011-02-22 22:05, Tomasz Pyra pisze:
>> W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
>>> Witam,
>>>
>>> www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-slupie,76466.html
>>> I znowu znienacka wyskoczył słup...
>>
>> U wielu kierowców, jeżeli droga ma więcej niż jeden pas ruchu do jazdy w
>> jedną stronę, oznacza to że jest to niemiecka autostrada bez
>> ograniczenia prędkości.
>>
>> A to że są tam skrzyżowania, przejścia dla pieszych i tym podobne
>> atrakcje to już jakoś niewielu zauważa - w dodatku te pasy i
>> skrzyżowania na drogach wielopasowych są bardziej zdradliwe niż na
>> dwukierunkowej z jednym pasem w każdą stronę.
>>
>
> Dokładnie tak jest - tzn kierowca dostosowuje prędkość auta do wrażenia
> prędkości. Dlatego wrażenie że jedziemy wolniej jest intensywniejsze na
> szerokich drogach a wrażenie większej prędkości jest na drogach wąskich.

Ja się z tym zgadzam.

Tak tylko ubolewam tylko nad tym, że ludzie jeżdżą właśnie wrażeniami,
przesądami, wiarą i miejskimi legendami, zamiast jeździć
korzystając bardziej z wyobraźni, wiedzy i umiejętności.

> Dlatego kierowcy na szerokich wielopasmowych i pustych drogach jeżdżą
> szybko a zwalniają kiedy jest wąsko. Chciałbym zauważyć że to powszechne
> zjawisko występuje tak przed jak i za Odrą.

Jakoś tam nie zauważyłem żeby w terenie zabudowanym, na drodze na której
są co kawałek skrzyżowania i przejścia dla pieszych, kierowcy
przełączali się w tryb autostrada tylko dlatego, że są dwa pasy i
bariera energochłonna między jezdniami.
A u nas jest to codzienność - i nie mówię tu konkretnie o Puławskiej, a
o jakiejkolwiek takiej drodze.

Dlatego tak dużo wypadków jest np. na gierkówce - bo są dwie jezdnie,
czyli u kierowców włącza się tryb autostrada, ale nie wyłącza się na
przejściach dla pieszych i skrzyżowaniach których tam pełno.
I ograniczenia tam wcale nie są tam bez sensu.

A niestety przeciętny kierowca sądzi że prędkość rozsądna to tak przy
której on jest jeszcze w stanie trafiać w czarne, a stan nawierzchni
pozwala nie urwać koła - zapominając jakoś o reszcie ruchu, zwłaszcza
tego który przecina jego kierunek jazdy, a który to ruch na drogach
wielopasowych lubi być zasłonięty do samego końca przez samochód na
pasie obok.
I dotyczy to zarówno jadących drogą z pierwszeństwem jak i tych którzy
ją przecinają.

> Natomiast czy są bardziej zdradliwe to zależy od tego jak zarządca drogi
> podejdzie do bezpieczeństwa. Wiele tych zdradliwych efektów można
> wyeliminować.

Można, tyle że powinna to też eliminować wyobraźnia kierowcy.
I nie na każdej drodze da się pieszych upychać w tunele, kładki itp.

Często kilka pasów i jezdnie jednokierunkowe ma droga w samym centrum
miasta, gdzie jest bardzo duży ruch i to różnego rodzaju (piesi, rowery,
samochody). Mimo to samochody pędzą często dużo szybciej niż na drodze
jednojezdniowej za miastem, wyprzedzanie przed przejściem czy
skrzyżowaniem, a nawet omijanie przepuszczających pieszych to rzecz
nagminna.





Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-22 23:33:44 - Adam Szewczak


Użytkownik to napisał w wiadomości
news:4d642aa8$0$2490$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Kazimierz Uromski
>
>> I tu racja i tu - z jednej strony nowe samochody u wielu kierowców
>> generują zbyt duże poczucie bezpieczeństwa. Z drugiej zaś niezależnie od
>> tego, czy to 25-letni rozpadający się poldolot czy nowy bezpieczny
>> samochód o nie największej mocy - głównym problemem jest kierowca, który
>> umie lub nie umie prowadzić bezpiecznie swojego samochodu.
>
> Teza o tym, jakoby lepsze auta zachęcały do brawurowej jazdy i w efekcie
> obniżały bezpieczeństwo jazdy brzmi może inteligentnie, ale jest
> całkowicie błędna. W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle samo
> osób co w latach 70-tych, pomimo, że aut jest wielokrotnie więcej niż
> wtedy.
>
> --

Mozna jezdzic i 25 letnim samochodem ktory jest calkowicie sprawnym
pojazdem.

A mozna i jezdzic 2 letnim ktory sie ledwo drogi trzyma, z tym ile lat ma
pojazd to ciezko jego stan wiazac.

A raczej jak kto dba o swoje wlasne bezpieczenstwo.

Nie wspominajac o umiejetnosciach, zdrowym rozsadku no i niestety zbiegiem
okolicznosci.

PZDr
Adam




Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-23 08:37:20 - Artur(m)


Użytkownik to napisał w wiadomości
news:4d642aa8$0$2490$65785112@news.neostrada.pl...

>
> Teza o tym, jakoby lepsze auta zachęcały do brawurowej jazdy i w efekcie
> obniżały bezpieczeństwo jazdy brzmi może inteligentnie, ale jest
> całkowicie błędna. W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle samo
> osób co w latach 70-tych, pomimo, że aut jest wielokrotnie więcej niż
> wtedy.

Chętnie zobaczyłbym podparcie tej tezy jakimiś badaniami




Re: [DC] Wypadek na Puławskiej

2011-02-23 10:39:26 - Adam Szewczak



Użytkownik to napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4d64cd88$0$2501$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Adam Szewczak
>
>> A mozna i jezdzic 2 letnim ktory sie ledwo drogi trzyma, z tym ile lat
>> ma pojazd to ciezko jego stan wiazac.
>
> Nie rozmawiamy o wyjątkach, tylko o regule.
>
> --

A co jest regula ?

Bo np dla mnie regula jest samochod ktory ma 5 lat i wszystko wybite bo byl
serwisowany przez pierwsze 2 lata na gwarancji.

PZDr
Adam




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS