Wpadka Dustera
2011-02-24 19:27:56 - Cavallino
Tylko 3 gwiazdki w teście NCAP.
To chyba nie jest normalne wśród współczesnych SUV-ów?
Re: Wpadka Dustera
2011-02-24 19:51:18 - Michał
> moto.pl/
MotoPL/1,88571,9160963,Trzy_gwiazdki_Dustera_w_Euro_NCAP,,ga.htm
> l
>
> Tylko 3 gwiazdki w teście NCAP.
> To chyba nie jest normalne wśród współczesnych SUV-ów?
>
ojtam... to przecież prawie tyle co dobre auto z początków 90' ;))
(jakieś Merc S W140 -91', Renault Safrane-92' czy Volvo 850 -91').
poza tym Audi Q7 ma 4 - więc tylko ma jedną mniej ;) a jaka cena! ;)
pozdrawiam!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Wpadka Dustera
2011-02-28 12:51:59 - Filip KK
nazwie q7? Hyundai ix20 ma 5 gwiazdek. :D
Re: Wpadka Dustera
2011-02-24 21:39:52 - to
> moto.pl/
MotoPL/1,88571,9160963,Trzy_gwiazdki_Dustera_w_Euro_NCAP,,ga.html
>
> Tylko 3 gwiazdki w teście NCAP.
> To chyba nie jest normalne wśród współczesnych SUV-ów?
Ale zobacz na czym on traci:
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 28%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 29%
Czyli sama konstrukcja jest ok.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-24 23:55:57 - Cavallino
news:4d66d028$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>> moto.pl/
> MotoPL/1,88571,9160963,Trzy_gwiazdki_Dustera_w_Euro_NCAP,,ga.html
>>
>> Tylko 3 gwiazdki w teście NCAP.
>> To chyba nie jest normalne wśród współczesnych SUV-ów?
>
> Ale zobacz na czym on traci:
>
> - bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 28%
> - ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 29%
>
> Czyli sama konstrukcja jest ok.
Też nie jest ok - testowany razem z nim bezpośredni konkurent w klasie (ASX)
bije go na głowę pod każdym względem.
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 02:20:48 - to
> Też nie jest ok - testowany razem z nim bezpośredni konkurent w klasie
> (ASX) bije go na głowę pod każdym względem.
ASX to bezpośredni konkurent Dustera? Co Wy tam palicie, Cavallino?
Najtańszy ASX jest prawie 2x droższy od najtańszego Dustera.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 17:26:07 - to
> Jak każdy SUV praktycznie.
> Co nie znaczy, że Duster figuruje w innej klasie samochodów niż
> kompaktowe SUV-y.
Są jeszcze inne kryteria oprócz rozmiarów. Duster to typowe auto low
costowe. Możesz go sobie z Tatą porównać.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 17:39:10 - to
> JESZCZE inne to nie znaczy że rozmiary nagle się przestają liczyć. Wręcz
> przeciwnie - to właśnie rozmiary decydują o klasyfikacji samochodów.
To sobie porównuj Audi A1 i Tata Indica Vista, ale sensu nie ma to
żadnego...
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 17:47:31 - to
> A je też dzieli różnica 20% ceny?
> Bo jakoś samar twierdzi, że od 100 do prawie 300%.
>
> Nie uważasz, że to jednak drastycznie inne liczby?
Ale tu nie tylko chodzi o cenę, tylko ogólnie o przeznaczenie. Duster to
auto generalnie tanie, więc dodatki komfortowe są drogie, bo mało kto
je zamawia. W efekcie jeśli go jakoś ekstremalnie doposażysz to już wcale
tani nie będzie, ale to nie znaczy, że to klasa ASX-a.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-26 11:06:36 - to
>> Ale tu nie tylko chodzi o cenę, tylko ogólnie o przeznaczenie.
>
> Przeznaczenie wszystkich kompkatowych suv-ów jest takie same.
Nie, nie jest.
> Sugerujesz że Duster za 72 tys i ASX za 87 (a takie mnie interesują) to
> są auta innej klasy?
> To znaczy który należy do innej i jakiej, bo jakoś nie czaję?
Oczywiście, że są to auta innej klasy. Już samo to, że do Dustera musisz
dokupić wszystko co się da, żeby uzyskać poziom wyposażenia podobny jak w
seryjnym ASX nie daje Ci do myślenia?
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-28 16:22:17 - to
> Wychodzi, że Duster jest bez sensu, dla każdego kto chce normalnego
> auta.
Dokładnie, bo to auto dla kogoś, kto potrzebuje stosunkowo solidnego
pojazdu do jazdy po kiepskich drogach, a cała reszta po za ceną jest mu
obojętna. Dlatego właśnie to inna klasa niż ASX i porównywanie tych dwóch
aut nie ma sensu.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-03-01 20:09:59 - to
>> Dokładnie, bo to auto dla kogoś, kto potrzebuje stosunkowo solidnego
>> pojazdu do jazdy po kiepskich drogach,
>
> To kupi Ładę Nivę, albo Dacię Sandero Stepway.
Sandero? Gorzej Ci? ;)
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-03-03 16:45:38 - to
> Jak już łaskawie olałeś to, że low-cost Duster w wersjach które mają
> sens (czyli lepszych niż ta za 39 tys) kosztuje niewiele mniej niż
> normalne auto, cały czas potężnie mu ustępując, to teraz tych wersji nie
> wywołuj z lasu.
Ciekawe co jeszcze wymyślisz żeby zaprzeczyć oczywistemu. ;) W
rzeczywistości Dusterowi bliżej do Pandy 4x4 niż do ASX-a.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 17:53:02 - to
> Zrównując wyposażenie (czyli
> praktycznie Duster musiałby być w najbogatszej wersji, żeby był sens
> jego zakupu) różnica w cenie to 87 tys vs 72 tys, więc już różnica jest
> daleko mniejsza niż sobie założyłeś z wersji podstawowej.
Duster dCi 4x4 w wersji laureate kosztuje 65 700
ASX DID 4x4 w wersji invite kosztuje 87 340
Nawet w tak niekorzystnym porównaniu (najbogatsza wersja jest zwykle
nieproporcjonalnie droga) widać, ze to zupełnie inna klasa.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-26 11:07:02 - to
> Cały czas mało, musi mieć wszystko co wymyślono (no może oprócz skóry),
> żeby jego zakup był do zaakceptowania.
> ASX ma to wszystko w std.
Bo to auta innej klasy. :-)
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-26 16:13:49 - to
> Mylisz pojęcie klasy, ze standardem wyposażenia.
Nie mylę.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-28 16:20:23 - to
>> Nie mylę.
>
> Mylisz.
Obaj nie ogarniacie, ze pojecie klasy jest wielowymiarowy. Na jednej osi
masz wielkość, na drugiej powiedzmy jakość, na trzeciej powiedzmy
przeznaczenie.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-28 18:50:32 - to
> Nie jest.
> Klasy pojazdów są dość ściśle określone. A to że ich nie znasz, nie
> oznacza że jest inaczej.
LOL. A kto je zdefiniował? Redaktor Auto Świata?
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-28 19:30:51 - to
>>> Nie jest.
>>> Klasy pojazdów są dość ściśle określone. A to że ich nie znasz, nie
>>> oznacza że jest inaczej.
>>
>> LOL. A kto je zdefiniował? Redaktor Auto Świata?
>
> Istotne nie jest kto tylko czy.
LOL. Przechodzisz sam siebie.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 13:04:02 - Pan Piskorz
> testowany razem z nim bezpośredni konkurent w klasie (ASX)
Jaki to konkurent?
Kosztuje znacznie, znacznie więcej.
P.
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 13:11:07 - Cavallino
news:ik85ri$omr$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-02-24 23:55, Cavallino pisze:
>> testowany razem z nim bezpośredni konkurent w klasie (ASX)
>
> Jaki to konkurent?
> Kosztuje znacznie, znacznie więcej.
Na papierze.
W realu już różnice nie są tak duże.
Zapewniam Cię, że nie chciałbyś jeździć Dusterem za 40 000, widziałem jak on
wygląda w praktyce i dawno nie było mi dane zobaczyć bardziej paskudnego
samochodu.
To co widzisz na obrazkach w katalogach, to wersja za ponad 70 000 - i tyle
trzeba liczyć za Dustera w sensownej wersji, z dieslem.
Podobny ASX kosztuje raptem 20% więcej, no i nadal jest to Mitusbushi a nie
Dacia.
Re: Wpadka Dustera
2011-02-24 22:44:55 - z
> Tylko 3 gwiazdki w teście NCAP.
> To chyba nie jest normalne wśród współczesnych SUV-ów?
Najbardziej zaszkodziły jej: słaby wynik testu zderzeniowego z pieszym i
ubogie wyposażenie w systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.
Znaczy nie ma się czym podniecać
z
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 08:10:47 - kml
Użytkownik z
> Najbardziej zaszkodziły jej: słaby wynik testu zderzeniowego z pieszym i
> ubogie wyposażenie w systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.
>
> Znaczy nie ma się czym podniecać
Nie, ubogie wyposażenie w systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego nie
jest niczym nad czym warto się podniecać.
--
pozdrawiam
kml
Re: Wpadka Dustera
2011-02-28 12:21:31 - Laisar
- dorośli: 74% = 27 pkt z 36, 4* są od 65 do 80% (24-29 pkt);
- dzieci: 78% = 38 pkt z 49, 4* są od 60 do 75% (23-37 pkt);
- piesi: 28% = 10 pkt z 35, 4* są od 25 do 40% (9-14 pkt).
- systemy bezpieczeństwa: 29% = 2 pkt z 7, 4* są od 40 do 60% (3-4
pkt).
Czyli Dusterowi zabrakło do 4* JEDNEGO pkt za systemy bezpieczeństwa -
czy to wpadka, czy nie, to już sobie każdy może ocenić sam...
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 11:35:21 - Cavallino
news:4d671200$0$2488$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>> Też nie jest ok - testowany razem z nim bezpośredni konkurent w klasie
>> (ASX) bije go na głowę pod każdym względem.
>
> ASX to bezpośredni konkurent Dustera? Co Wy tam palicie, Cavallino?
> Najtańszy ASX jest prawie 2x droższy od najtańszego Dustera.
Jak każdy SUV praktycznie.
Co nie znaczy, że Duster figuruje w innej klasie samochodów niż kompaktowe
SUV-y.
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 11:47:22 - Cavallino
> Najtańszy ASX jest prawie 2x droższy od najtańszego Dustera.
Są jeszcze inne opcje jak najtańsza, koszmarnie, nieakceptowalnie uboga i
wyglądająca wersja Dustera.
Ja np. szukam auta 4WD z silnikiem diesla.
Zrównując wyposażenie (czyli praktycznie Duster musiałby być w najbogatszej
wersji, żeby był sens jego zakupu) różnica w cenie to 87 tys vs 72 tys, więc
już różnica jest daleko mniejsza niż sobie założyłeś z wersji podstawowej.
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 18:35:25 - Cavallino
news:4d67e62f$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>> Jak każdy SUV praktycznie.
>> Co nie znaczy, że Duster figuruje w innej klasie samochodów niż
>> kompaktowe SUV-y.
>
> Są jeszcze inne kryteria oprócz rozmiarów.
JESZCZE inne to nie znaczy że rozmiary nagle się przestają liczyć.
Wręcz przeciwnie - to właśnie rozmiary decydują o klasyfikacji samochodów.
A czy to jest segment low-cost, czy premium, czyli podział KLASY na
SEGMENTY, to jednak już dużo mniej istotny wyróżnik.
Zresztą - czy Golf to jest inny segment niż dajmy na to Fiat Bravo?
Nie, nie jest, nawet jeśliby RÓWNIEŻ kosztował o 20% więcej, (a pewnie
różnice są jeszcze większe) tak jak porównywalny ASX przy porównywalnym
Dusterze.
Oba będą typowymi kompkatami, a to że jeden tańszy, a drugi droższy, nie
przenosi ich do innych klas.
>Duster to typowe auto low
> costowe.
> Możesz go sobie z Tatą porównać.
A jaki samochód ma Tata wśród kompaktowych suv?
Bo chętnie bym zanabył.
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 18:44:39 - Cavallino
news:4d67e93e$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>> JESZCZE inne to nie znaczy że rozmiary nagle się przestają liczyć. Wręcz
>> przeciwnie - to właśnie rozmiary decydują o klasyfikacji samochodów.
>
> To sobie porównuj Audi A1 i Tata Indica Vista, ale sensu nie ma to
> żadnego...
A je też dzieli różnica 20% ceny?
Bo jakoś samar twierdzi, że od 100 do prawie 300%.
Nie uważasz, że to jednak drastycznie inne liczby?
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 19:50:13 - Cavallino
> Ale tu nie tylko chodzi o cenę, tylko ogólnie o przeznaczenie.
Przeznaczenie wszystkich kompkatowych suv-ów jest takie same.
Duster to
> auto generalnie tanie, więc dodatki komfortowe są drogie, bo mało kto
> je zamawia. W efekcie jeśli go jakoś ekstremalnie doposażysz to już wcale
> tani nie będzie, ale to nie znaczy, że to klasa ASX-a.
Sugerujesz że Duster za 72 tys i ASX za 87 (a takie mnie interesują) to są
auta innej klasy?
To znaczy który należy do innej i jakiej, bo jakoś nie czaję?
Re: Wpadka Dustera
2011-02-25 19:51:13 - Cavallino
news:4d67ec7e$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>> Zrównując wyposażenie (czyli
>> praktycznie Duster musiałby być w najbogatszej wersji, żeby był sens
>> jego zakupu) różnica w cenie to 87 tys vs 72 tys, więc już różnica jest
>> daleko mniejsza niż sobie założyłeś z wersji podstawowej.
>
> Duster dCi 4x4 w wersji laureate kosztuje 65 700
Cały czas mało, musi mieć wszystko co wymyślono (no może oprócz skóry), żeby
jego zakup był do zaakceptowania.
ASX ma to wszystko w std.
Re: Wpadka Dustera
2011-02-26 17:44:23 - Cavallino
news:4d6926bd$0$2492$65785112@news.neostrada.pl...
> begin J_K_K
>
>> Mylisz pojęcie klasy, ze standardem wyposażenia.
>
> Nie mylę.
Mylisz.
Re: Wpadka Dustera
2011-02-26 17:44:03 - Cavallino
news:4d68debc$0$2498$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>>> Ale tu nie tylko chodzi o cenę, tylko ogólnie o przeznaczenie.
>>
>> Przeznaczenie wszystkich kompkatowych suv-ów jest takie same.
>
> Nie, nie jest.
No dobra, Ty masz inne.
Ja nie widzę różnicy.
>
>> Sugerujesz że Duster za 72 tys i ASX za 87 (a takie mnie interesują) to
>> są auta innej klasy?
>> To znaczy który należy do innej i jakiej, bo jakoś nie czaję?
>
> Oczywiście, że są to auta innej klasy. Już samo to, że do Dustera musisz
> dokupić wszystko co się da, żeby uzyskać poziom wyposażenia podobny jak w
> seryjnym ASX nie daje Ci do myślenia?
Oczywiście że daje.
Wychodzi, że Duster jest bez sensu, dla każdego kto chce normalnego auta.
Re: Wpadka Dustera
2011-02-28 18:35:52 - Cavallino
news:4d6bcb47$0$2460$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>>> Nie mylę.
>>
>> Mylisz.
>
> Obaj nie ogarniacie, ze pojecie klasy jest wielowymiarowy.
Nie jest.
Klasy pojazdów są dość ściśle określone.
A to że ich nie znasz, nie oznacza że jest inaczej.
Re: Wpadka Dustera
2011-02-28 18:36:43 - Cavallino
news:4d6bcbb8$0$2460$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>> Wychodzi, że Duster jest bez sensu, dla każdego kto chce normalnego
>> auta.
>
> Dokładnie, bo to auto dla kogoś, kto potrzebuje stosunkowo solidnego
> pojazdu do jazdy po kiepskich drogach,
To kupi Ładę Nivę, albo Dacię Sandero Stepway.
Re: Wpadka Dustera
2011-02-28 19:56:45 - Cavallino
news:4d6bee77$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>> Nie jest.
>> Klasy pojazdów są dość ściśle określone. A to że ich nie znasz, nie
>> oznacza że jest inaczej.
>
> LOL. A kto je zdefiniował? Redaktor Auto Świata?
Istotne nie jest kto tylko czy.
Re: Wpadka Dustera
2011-03-03 20:23:33 - Cavallino
news:4d6fc5b2$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...
> begin Cavallino
>
>> Jak już łaskawie olałeś to, że low-cost Duster w wersjach które mają
>> sens (czyli lepszych niż ta za 39 tys) kosztuje niewiele mniej niż
>> normalne auto, cały czas potężnie mu ustępując, to teraz tych wersji nie
>> wywołuj z lasu.
>
> Ciekawe co jeszcze wymyślisz żeby zaprzeczyć oczywistemu. ;) W
> rzeczywistości Dusterowi bliżej do Pandy 4x4 niż do ASX-a.
W Twoim świecie może.
Ja się cieszę, że żyję w zupełnie innym, w którym Octavia jest w klasie
Bravo, a nie Maserati, a ASX, Sportage czy Quasqai (czy jak go tak zwą) też
są w tej samej klasie.