Był sport w FSO
2011-02-25 22:06:41 - Szuwaks
polecam ciekawy artykuł wspomnieniowy.
Wspomina Jacek Bartoś - ostatni szef OBR FSO.
www.warszawa.pl/Wiadomosci/3,6858,0,1,0,0-Był_sport_w_FSO_.html
To tak na marginesie upadku FSO w ogóle. :(
--
Pozdrawiam
Szuwaks
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 00:22:28 - DoQ
> To tak na marginesie upadku FSO w ogóle. :(
W sumie nic konkretnego sami nie osiągnęli, a teraz będą pewnie tłukli
indyjskie wynalazki - i tak dobrze.
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 08:17:01 - kml
Użytkownik DoQ
news:ik9e11$rcu$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 2011-02-25 22:06, Szuwaks pisze:
>
>> To tak na marginesie upadku FSO w ogóle. :(
>
> W sumie nic konkretnego sami nie osiągnęli, a teraz będą pewnie tłukli
> indyjskie wynalazki - i tak dobrze.
O ile będą. W ostatnich latach przegraliśmy ze wszystkimi sąsiadami jeżeli
chodzi o lokalizację nowych inwestycji motoryzacyjnych :|
--
pozdrawiam
kml
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 09:31:26 - Rabbit McCroolick
Użytkownik kml
news:ika9de$82o$1@inews.gazeta.pl...
> O ile będą. W ostatnich latach przegraliśmy ze wszystkimi sąsiadami jeżeli
> chodzi o lokalizację nowych inwestycji motoryzacyjnych :|
Bo ja wiem? Jeśli popatrzysz ile powstało i działa zakładów produkujących
dla przemysłu motoryzacyjnego, to jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji. W
Polsce od lat działa multum poddostawców fabryk samochodów. W moim mieście
40 -tysięczynym mieście są to Valmet Automotive (dawny Karmann), Pol-Orsa
(materiały tapicerskie), Or-Sat (elementy poliuretanowe i plastykowe) czy
Sekurit Saint Gobain (szyby). Za PRL w mieście tylko huta szkła (mniejsza
niż dziś) podukowała dla przemysłu samochodowego. Dziś to spora część
lokalnego przemysłu. W kraju takich zakładów jest więcej. Może nie powstają
u nas nowe fabryki samochodów, ale te które istnieją za granicą (i te
krajowe) korzystają z polskich podzespołów.
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 10:00:07 - Szuwaks
Rabbit McCroolick
news:ikador$p42$1@news.dialog.net.pl...
> W moim mieście 40 -tysięczynym mieście Za PRL w mieście tylko huta szkła
> (mniejsza niż dziś) podukowała dla przemysłu samochodowego.
Żary?
Huta Szkła Okiennego?
Pamiętam, że potrafili zrobić szybę do każdego samochodu.
Hartowane. (Klejone robili w Sandomierzu).
I jeszcze ją przyciemnić :))
Zdolne zuchy!
--
Pozdrawiam
Szuwaks
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 16:15:05 - Rabbit McCroolick
Użytkownik Szuwaks
news:ikaffa$qt8$1@inews.gazeta.pl...
> Żary?
Tak:-)
> Huta Szkła Okiennego?
Ano HSO Kunice
> Pamiętam, że potrafili zrobić szybę do każdego samochodu.
> Hartowane. (Klejone robili w Sandomierzu).
> I jeszcze ją przyciemnić :))
> Zdolne zuchy!
Fakt:-)
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 12:25:50 - kml
Użytkownik Rabbit McCroolick
news:ikador$p42$1@news.dialog.net.pl...
> Bo ja wiem? Jeśli popatrzysz ile powstało i działa zakładów produkujących
> dla przemysłu motoryzacyjnego, to jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji. W
> Polsce od lat działa multum poddostawców fabryk samochodów. W moim mieście
> 40 -tysięczynym mieście są to Valmet Automotive (dawny Karmann), Pol-Orsa
> (materiały tapicerskie), Or-Sat (elementy poliuretanowe i plastykowe) czy
> Sekurit Saint Gobain (szyby). Za PRL w mieście tylko huta szkła (mniejsza
> niż dziś) podukowała dla przemysłu samochodowego. Dziś to spora część
> lokalnego przemysłu. W kraju takich zakładów jest więcej. Może nie
> powstają u nas nowe fabryki samochodów, ale te które istnieją za granicą
> (i te krajowe) korzystają z polskich podzespołów.
Chodziło mi o fabryki a nie podwykonawców. Super, że mamy i to ale byłoby
jeszcze supszej jak byśmy mieli wszystko :)
--
pozdrawiam
kml
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 14:22:24 - andrzej
--
andrzej
Renowacja każdych schodów wewnętrznych
www.nowe-schody.prv.pl
Użytkownik kml
news:ikanvu$s04$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik Rabbit McCroolick
> news:ikador$p42$1@news.dialog.net.pl...
>
>> Bo ja wiem? Jeśli popatrzysz ile powstało i działa zakładów produkujących dla
>> przemysłu motoryzacyjnego, to jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji. W Polsce od
>> lat działa multum poddostawców fabryk samochodów. W moim mieście
>> 40 -tysięczynym mieście są to Valmet Automotive (dawny Karmann), Pol-Orsa
>> (materiały tapicerskie), Or-Sat (elementy poliuretanowe i plastykowe) czy
>> Sekurit Saint Gobain (szyby). Za PRL w mieście tylko huta szkła (mniejsza niż
>> dziś) podukowała dla przemysłu samochodowego. Dziś to spora część lokalnego
>> przemysłu. W kraju takich zakładów jest więcej. Może nie powstają u nas nowe
>> fabryki samochodów, ale te które istnieją za granicą (i te krajowe)
>> korzystają z polskich podzespołów.
>
> Chodziło mi o fabryki a nie podwykonawców. Super, że mamy i to ale byłoby
> jeszcze supszej jak byśmy mieli wszystko :)
Motoryzacja ma największy udział w polskim eksporcie.
--
andrzej
Renowacja każdych schodów wewnętrznych
www.nowe-schody.prv.pl
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 15:36:41 - kml
news:ikauqj$i1k$1@news.onet.pl...
>> Chodziło mi o fabryki a nie podwykonawców. Super, że mamy i to ale byłoby
>> jeszcze supszej jak byśmy mieli wszystko :)
>
> Motoryzacja ma największy udział w polskim eksporcie.
No i? Lepiej mieć duży udział w eksporcie czy być producentem?
--
pozdrawiam
kml
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 15:55:01 - J.F.
>Użytkownik andrzej
>>> Chodziło mi o fabryki a nie podwykonawców. Super, że mamy i to ale byłoby
>>> jeszcze supszej jak byśmy mieli wszystko :)
>>
>> Motoryzacja ma największy udział w polskim eksporcie.
>
>No i? Lepiej mieć duży udział w eksporcie czy być producentem?
To na jedno wychodzi :-)
Motoryzacja .. samochody czy czesci do samochodow ?
Choc w sumie - GM zbankrutowal, a Delphi nie, moze lepiej byc
podwykonawca :-)
J.
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 16:01:30 - kml
Użytkownik J.F.
> Choc w sumie - GM zbankrutowal, a Delphi nie, moze lepiej byc
> podwykonawca :-)
Ja bym wolał mieć w pierwszym rzędzie producentów u siebie i siłą rzeczy
podwykonawców ;)
--
pozdrawiam
kml
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 21:18:18 - Jarek Andrzejewski
>
>Użytkownik J.F.
>
>> Choc w sumie - GM zbankrutowal, a Delphi nie, moze lepiej byc
>> podwykonawca :-)
>
>Ja bym wolał mieć w pierwszym rzędzie producentów u siebie i siłą rzeczy
>podwykonawców ;)
A gdyby Ci producenci importowali wszystko od podwykonawców?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Re: Był sport w FSO
2011-02-26 21:28:03 - J.F.
>On Sat, 26 Feb 2011 16:01:30 +0100, kml
>>Użytkownik J.F.
>>> Choc w sumie - GM zbankrutowal, a Delphi nie, moze lepiej byc
>>> podwykonawca :-)
>>Ja bym wolał mieć w pierwszym rzędzie producentów u siebie i siłą rzeczy
>>podwykonawców ;)
>
>A gdyby Ci producenci importowali wszystko od podwykonawców?
Przeciez importuja. Tylko oni decyduja od kogo, a do pewnego stopnia
rowniez po ile.
J.
Re: Był sport w FSO
2011-03-03 22:30:12 - Adam Płaszczyca
>> Motoryzacja ma największy udział w polskim eksporcie.
>
> No i? Lepiej mieć duży udział w eksporcie czy być producentem?
To pierwsze.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Re: Był sport w FSO
2011-03-03 22:29:22 - Adam Płaszczyca
> Witam,
>
> polecam ciekawy artykuł wspomnieniowy.
> Wspomina Jacek Bartoś - ostatni szef OBR FSO.
>
> www.warszawa.pl/Wiadomosci/3,6858,0,1,0,0-Był_sport_w_FSO_.html
>
> To tak na marginesie upadku FSO w ogóle. :(
W sumie mozna całość streścić tak:
Nie umieliśmy, nie mieliśmy na czym, nie było z czym do ludzi.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++