Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-04 21:46:30 - frigo
W ostatnim TG Hammond się bujał paskudnym, ale wspaniałym 959 i F40 -
cud-miód porównanie.
Przyuważyłem wajchę zmiany biegów w 959 z pozycją G. Co to za
wynalazek? Wie ktoś?
img97.imageshack.us/i/porscherg12345.jpg/
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-04 22:02:15 - Grejon
> Nie, nie mam z nią żadnych problemów ;)
> W ostatnim TG Hammond się bujał paskudnym, ale wspaniałym 959 i F40 -
> cud-miód porównanie.
> Przyuważyłem wajchę zmiany biegów w 959 z pozycją G. Co to za
> wynalazek? Wie ktoś?
> img97.imageshack.us/i/porscherg12345.jpg/
Znalazłem coś takiego
forums.forzamotorsport.net/forums/thread/4493848.aspx
forums.subdriven.com/showthread.php?5112340-Another-RARE-Exotic-Find-The-1988-Porsche-959-337-Produced-in-Total/page2
Jeśli dobrze zrozumiałem Porsche nie mogło sprzedawać 959 z 6-biegową
skrzynią, więc wymyślili 5-biegową z podbiegiem :)
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 parafinka Kombi
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-04 22:09:33 - frigo
> Je li dobrze zrozumia em Porsche nie mog o sprzedawa 959 z 6-biegow
> skrzyni , wi c wymy lili 5-biegow z podbiegiem :)
Dzięki, wyjaśnione.
Niezły myk wymyślili.
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-04 22:14:42 - Yogi(n)
news:5363394a-8fe6-46b4-9460-200774541f14@s4g2000vbq.googlegroups.com...
> Nie, nie mam z nią żadnych problemów ;)
> W ostatnim TG Hammond się bujał paskudnym, ale wspaniałym 959 i F40 -
> cud-miód porównanie.
> Przyuważyłem wajchę zmiany biegów w 959 z pozycją G. Co to za
> wynalazek? Wie ktoś?
> img97.imageshack.us/i/porscherg12345.jpg/
Jak zwykle wie ciotka wikipedia:
en.wikipedia.org/wiki/Porsche_959
It [the engine] was coupled to a unique manual gearbox offering 5 forward
speeds plus a G off-road gear, as well as reverse.
--
Yogi(n)
nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-04 22:27:04 - Sebastian Biały
> G off-road gear
A czym się różni od normalnego?
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-04 22:36:08 - Tomasz Pyra
> On 2011-03-04 22:14, Yogi(n) wrote:
>> G off-road gear
>
> A czym się różni od normalnego?
Tak z tego co poczytałem to tam ponoć była długa jedynka i dość wysokie
wolne obroty, co nie robiło problemów jak ktoś chciał uzyskać maksymalne
przyspieszenie, ale robiło jak ktoś chciał tym zaparkować, albo
potrzebował jechać z prędkością pieszego.
No i wymyślono to G, czyli bieg nieużywany w normalnej jeździe, a
jedynie tam gdzie trzeba było jechać wolno, czy spokojnie ruszyć pod górę.
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-04 23:20:56 - neoniusz
>>> G off-road gear
>>
>> A czym się różni od normalnego?
>
> Tak z tego co poczytałem to tam ponoć była długa jedynka i dość wysokie
> wolne obroty, co nie robiło problemów jak ktoś chciał uzyskać maksymalne
> przyspieszenie, ale robiło jak ktoś chciał tym zaparkować, albo
> potrzebował jechać z prędkością pieszego.
Na wypadek gdyby ktos chcial zrobic karawan pogrzebowy z 959 ;)
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-04 23:22:04 - Grejon
> W dniu 11-03-04 22:36, Tomasz Pyra pisze:
>>>> G off-road gear
>>>
>>> A czym się różni od normalnego?
>>
>> Tak z tego co poczytałem to tam ponoć była długa jedynka i dość wysokie
>> wolne obroty, co nie robiło problemów jak ktoś chciał uzyskać maksymalne
>> przyspieszenie, ale robiło jak ktoś chciał tym zaparkować, albo
>> potrzebował jechać z prędkością pieszego.
>
> Na wypadek gdyby ktos chcial zrobic karawan pogrzebowy z 959 ;)
Raczej po prostu wprowadzić auto do garażu.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 parafinka Kombi
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-05 16:53:23 - to
>> Na wypadek gdyby ktos chcial zrobic karawan pogrzebowy z 959 ;)
>
> Raczej po prostu wprowadzić auto do garażu.
Albo do krypty.
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-05 10:22:07 - Sebastian Biały
>>> G off-road gear
>> A czym się różni od normalnego?
> Tak z tego co poczytałem to tam ponoć była długa jedynka i dość wysokie
> wolne obroty
Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma
numeracji od 1 a nie od g. A ruszanie na dwójce to potrafi prawie kazdy
samochodzik, więc to zadne ewentualne wyjasnienie ;)
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-05 10:27:28 - Grejon
> Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma
> numeracji od 1 a nie od g. A ruszanie na dwójce to potrafi prawie kazdy
> samochodzik, więc to zadne ewentualne wyjasnienie ;)
A czy ty pamiętałbyś żeby za każdym razem ruszać z 2?
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 parafinka Kombi
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-06 07:25:30 - Sebastian Biały
>> Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma
>> numeracji od 1 a nie od g. A ruszanie na dwójce to potrafi prawie kazdy
>> samochodzik, więc to zadne ewentualne wyjasnienie ;)
> A czy ty pamiętałbyś żeby za każdym razem ruszać z 2?
A co to ma do rzeczy skoro w tym samochodzie 1 jest gdzie indziej niż
normalnie? I tak *trzeba* pamiętać że wsiadając do tegu cuda rusza się
*inaczej* niz reszta świata.
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-06 07:38:26 - Grejon
> A co to ma do rzeczy skoro w tym samochodzie 1 jest gdzie indziej niż
> normalnie? I tak *trzeba* pamiętać że wsiadając do tegu cuda rusza się
> *inaczej* niz reszta świata.
No właśnie niekoniecznie...
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 parafinka Kombi
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-05 11:50:52 - Tomasz Pyra
> On 2011-03-04 22:36, Tomasz Pyra wrote:
>>>> G off-road gear
>>> A czym się różni od normalnego?
>> Tak z tego co poczytałem to tam ponoć była długa jedynka i dość wysokie
>> wolne obroty
>
> Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma
> numeracji od 1 a nie od g. A ruszanie na dwójce to potrafi prawie kazdy
> samochodzik, więc to zadne ewentualne wyjasnienie ;)
Pewnie dlatego że na kursie uczyli żeby ruszać z 1, więc kierowca
rusza z 1.
Na ruszanie z 2 niewielu wpadnie, a o czytaniu instrukcji przez
kierowców, to zapomnij.
A tak wszystko jest jasne i oczywiste już od pierwszej jazdy.
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-05 15:01:37 - frigo
> W dniu 2011-03-05 10:22, Sebastian Bia y pisze:
>
> > On 2011-03-04 22:36, Tomasz Pyra wrote:
> >>>> G off-road gear
> >>> A czym si r ni od normalnego?
> >> Tak z tego co poczyta em to tam pono by a d uga jedynka i do wysokie
> >> wolne obroty
>
> > Czyli jedynka to taka dw jka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma
> > numeracji od 1 a nie od g. A ruszanie na dw jce to potrafi prawie kazdy
> > samochodzik, wi c to zadne ewentualne wyjasnienie ;)
>
> Pewnie dlatego e na kursie uczyli eby rusza z 1, wi c kierowca
> rusza z 1.
> Na ruszanie z 2 niewielu wpadnie, a o czytaniu instrukcji przez
> kierowc w, to zapomnij.
>
> A tak wszystko jest jasne i oczywiste ju od pierwszej jazdy.
A co jest tu jasne? Większość kierowców nawet nie dotknie tej G?
Równie dobrze mogli dać 12345 i jakiś über - bieg.
Ciekawe co pisali w instrukcji.
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-05 22:40:50 - Robert Rędziak
> Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma
> numeracji od 1 a nie od g.
Dlatego że bieg pełzający/terenowy to nie jest biegiem do
używania go na codzień.
> A ruszanie na dwójce to potrafi prawie kazdy
> samochodzik, więc to zadne ewentualne wyjasnienie ;)
Tylko nie w każdym pierwszy bieg umożliwiający rozpędzenie auta
do około 100km/h zapewnia wysokie osiągi.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-06 07:28:37 - Sebastian Biały
> Dlatego że bieg pełzający/terenowy to nie jest biegiem do
> używania go na codzień.
Dobrze, ale dlaczego? Znajduje się w miejscu 1. Każdy kierowca
przesiadając się z byle czego będzie go używał w wyniku przyzwyczajenia.
Dlaczego ten bieg nie jest gdzieś w *innym* położeniu tylko przemieścił
całą numerację odwracając lewarek?
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-06 11:31:59 - Robert Rędziak
> Dobrze, ale dlaczego? Znajduje się w miejscu 1. Każdy kierowca
,,Każdy kierowca'' nie będzie miał zaszczytu przejechania się
959. Po pierwsze za mało ich i są zbyt drogocenne, po drugie
jest to jeden z tych samochodów, o którym trzeba mieć pojęcie.
> przesiadając się z byle czego będzie go używał w wyniku przyzwyczajenia.
A w skrzyniach w układzie dog-leg będzie wbijał wsteczny lub
nieistniejący?
> Dlaczego ten bieg nie jest gdzieś w *innym* położeniu tylko przemieścił
> całą numerację odwracając lewarek?
Nic nie przemieścił. Jedyna została tam, gdzie w skrzyniach
dog-leg umieszcza się pierwszy bieg. Bieg, który jest potrzebny
do ruszania i ewentualnie na najwolniejszym zakręcie na próbie.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-06 19:42:25 - Sebastian Biały
>> Dobrze, ale dlaczego? Znajduje się w miejscu 1. Każdy kierowca
>
> ,,Każdy kierowca'' nie będzie miał zaszczytu przejechania się
> 959. Po pierwsze za mało ich i są zbyt drogocenne, po drugie
> jest to jeden z tych samochodów, o którym trzeba mieć pojęcie.
O widzisz i się wyjaśniło ;) Sobiarstwo :) EOT ;)
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-06 20:08:46 - Robert Rędziak
>> ,,Każdy kierowca'' nie będzie miał zaszczytu przejechania się
>> 959. Po pierwsze za mało ich i są zbyt drogocenne, po drugie
>> jest to jeden z tych samochodów, o którym trzeba mieć pojęcie.
>
> O widzisz i się wyjaśniło ;) Sobiarstwo :) EOT ;)
Trudno żeby samochód, który powstał w setkach egzemplarzy, był
jednym z najbardziej zaawansowanych pojazdów w swojej epoce i
jeszcze w wiele lat po zakończeniu produkcji, kosztował ponad
400000DM, osiągał 300km/h, był autem dla każdego. Jakoś tak się
stało, że rewolucja zdechła i kible ze złota i 959 dla każdego
nigdy nie stały się realnymi.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-07 10:55:34 - J.F.
>On Sun, 06 Mar 2011 07:28:37 +0100, Sebastian Biały
>> Dobrze, ale dlaczego? Znajduje się w miejscu 1. Każdy kierowca
> ,,Każdy kierowca'' nie będzie miał zaszczytu przejechania się
> 959. Po pierwsze za mało ich i są zbyt drogocenne, po drugie
> jest to jeden z tych samochodów, o którym trzeba mieć pojęcie.
>
>> przesiadając się z byle czego będzie go używał w wyniku przyzwyczajenia.
>
> A w skrzyniach w układzie dog-leg będzie wbijał wsteczny lub
> nieistniejący?
A zebys ty wiedzial ile razy w maluchu wbilem piatke.
I to co ciekawe wcale nie z przyzwyczajenia - na codzien jezdzilem
wtedy autem z 4 biegami.
J.
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-06 01:25:28 - to
> Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma
> numeracji od 1 a nie od g.
A dlaczego wsteczny nazywa się R, a nie -1, a jałowy się w ogóle nie
nazywa, chociaż mógłby nazywać się 0? Czy nad tymi ciekawymi
zagadnieniami też się trapisz? ;)
--
An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools. -- Ernest Hemingway
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-06 07:26:25 - Sebastian Biały
> A dlaczego wsteczny nazywa się R, a nie -1, a jałowy się w ogóle nie
> nazywa, chociaż mógłby nazywać się 0? Czy nad tymi ciekawymi
> zagadnieniami też się trapisz? ;)
Nie, zastanawia mnie co za d*** wpadł na pomysł zmiany ułożenia biegów
jeśli *faktycznie* 1 w tym samochodzie jest do ruszania.
Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
2011-03-05 09:37:40 - fuen fuen[spam]@wp.pl