Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 10:23:58 - Cavallino
Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania?
A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
Pomijając błędy użytkownika w rodzaju palenia gum czy złego ciśnienia w
oponach.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 10:28:11 - wchpikus
powinno byc od 70 do 100zl
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 10:30:54 - Cavallino
news:il4srb$13md$1@news2.ipartners.pl...
> Drogo, bardzo drogo.
> powinno byc od 70 do 100zl
Tak myślałem właśnie.
Gdzie w Poznaniu zrobią to dobrze i taniej?
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 11:10:17 - J.F.
>Użytkownik wchpikus
>> Drogo, bardzo drogo.
>> powinno byc od 70 do 100zl
>Tak myślałem właśnie.
Za jedna os.
Wiec za dwie to moze nie tak duzo.
>Gdzie w Poznaniu zrobią to dobrze i taniej?
Bedzie dyskusja, ale ja lubie zaklady z komputerem do tego.
Przynajmniej sie wyswietli cala geometria, a nie tylko zbieznosc.
J.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 11:44:19 - Cavallino
> Bedzie dyskusja, ale ja lubie zaklady z komputerem do tego.
> Przynajmniej sie wyswietli cala geometria, a nie tylko zbieznosc.
No właśnie mi o to chodzi, skoro i tak muszę wymienić opony, to nie
chciałbym aby następne się ząbkowały.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 22:09:08 - Michał Baszyński
>>> powinno byc od 70 do 100zl
>> Tak myślałem właśnie.
>
> Za jedna os.
pod koniec listopada ustawiałem we Wrocławiu po wymianie amortyzatorów z
przodu. Sprawdzane i ustawiane były _obie_ osie. Zapłaciłem równo 100zł.
W tym tygodniu będę chyba musiał znów ustawiać - prawy przedni
amortyzator poszedł właśnie do reklamacji, bo zsikał się po 3 miesiącach
i 5000km..
Dwa lata temu kosztowało mnie to mniej, bo przy tylnej osi nie było
potrzeby nic robić.
--
Pozdr.
Michał
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 10:45:09 - Tomasz Pyra
> Drogo, bardzo drogo.
> powinno byc od 70 do 100zl
W trójmieście to 70-100zł kosztuje albo ustawienie samej zbieżności
przodu, albo ewentualnie tylko odczyt geometrii z obu osi.
Ustawienie geometrii na obu osiach cena to tak 150-200zł.
No i na geometrie trzeba jechać z idealnie prostymi felgami, więc warto
to robić przy okazji zmiany opon na letnie kiedy to dokładnie można
sprawdzić (i ewentualnie wyprostować) felgi przy przekładaniu.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 10:48:37 - wchpikus
U mnie w ZG sprawdzenie zbieznosci, cisnienia w oponach i ustawienie do
100zl max.
Najtaniej w ASO Kia, 70zl.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 11:42:20 - Cavallino
news:il4u1l$1484$1@news2.ipartners.pl...
> Drogo macie.
> U mnie w ZG sprawdzenie zbieznosci, cisnienia w oponach i ustawienie do
> 100zl max.
> Najtaniej w ASO Kia, 70zl.
Warto byłoby podjechać nawet, szkoda że się nie wybieram w okolice.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 11:13:58 - MarcinJM
> W dniu 2011-03-08 10:28, wchpikus pisze:
>> Drogo, bardzo drogo.
>> powinno byc od 70 do 100zl
>
> W trójmieście to 70-100zł kosztuje albo ustawienie samej zbieżności
> przodu, albo ewentualnie tylko odczyt geometrii z obu osi.
> Ustawienie geometrii na obu osiach cena to tak 150-200zł.
>
> No i na geometrie trzeba jechać z idealnie prostymi felgami, więc warto
> to robić przy okazji zmiany opon na letnie kiedy to dokładnie można
> sprawdzić (i ewentualnie wyprostować) felgi przy przekładaniu.
Tu sie mylisz: i tak mierzy sie bicie felgi i wylicza srednia. Wiec
prostota rzeczonej nie ma znaczenia.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 11:37:21 - bratPit[pr]
>> przodu, albo ewentualnie tylko odczyt geometrii z obu osi.
>> Ustawienie geometrii na obu osiach cena to tak 150-200zł.
>>
>> No i na geometrie trzeba jechać z idealnie prostymi felgami, więc warto
>> to robić przy okazji zmiany opon na letnie kiedy to dokładnie można
>> sprawdzić (i ewentualnie wyprostować) felgi przy przekładaniu.
>
> Tu sie mylisz: i tak mierzy sie bicie felgi i wylicza srednia. Wiec
> prostota rzeczonej nie ma znaczenia.
dokładnie, dobre (/wszystkie?) maszyny mają kompensację bicia felg,
brat
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 14:14:44 - Jakub Witkowski
>>> No i na geometrie trzeba jechać z idealnie prostymi felgami, więc warto
>>> to robić przy okazji zmiany opon na letnie kiedy to dokładnie można
>>> sprawdzić (i ewentualnie wyprostować) felgi przy przekładaniu.
>>
>> Tu sie mylisz: i tak mierzy sie bicie felgi i wylicza srednia. Wiec prostota rzeczonej nie ma znaczenia.
>
> dokładnie, dobre (/wszystkie?) maszyny mają kompensację bicia felg,
Jak mi nieraz gość ustawiał po staremu niekomputerowo, to oczywiście
bicie mierzył u średnią brał.
Ale jak mi Nissan regulował geometrię to założyli przyrządy na felgi
i do końca ustawiania nie ruszyli nawet kołami. Ciekawe jak zmierzyli
to bicie...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 14:17:48 - bratPit[pr]
>
> Jak mi nieraz gość ustawiał po staremu niekomputerowo, to oczywiście
> bicie mierzył u średnią brał.
> Ale jak mi Nissan regulował geometrię to założyli przyrządy na felgi
> i do końca ustawiania nie ruszyli nawet kołami. Ciekawe jak zmierzyli
> to bicie...
hmm... dobre pytanie, nie wiem, w tych maszynach, które ja znam kołem kręci
się co 90 stopni i dokonuje kalibracji,
brat
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 14:29:39 - MarcinJM
> W dniu 2011-03-08 11:37, bratPit[pr] pisze:
>
>>>> No i na geometrie trzeba jechać z idealnie prostymi felgami, więc warto
>>>> to robić przy okazji zmiany opon na letnie kiedy to dokładnie można
>>>> sprawdzić (i ewentualnie wyprostować) felgi przy przekładaniu.
>>>
>>> Tu sie mylisz: i tak mierzy sie bicie felgi i wylicza srednia. Wiec
>>> prostota rzeczonej nie ma znaczenia.
>>
>> dokładnie, dobre (/wszystkie?) maszyny mają kompensację bicia felg,
>
> Jak mi nieraz gość ustawiał po staremu niekomputerowo, to oczywiście
> bicie mierzył u średnią brał.
> Ale jak mi Nissan regulował geometrię to założyli przyrządy na felgi
> i do końca ustawiania nie ruszyli nawet kołami. Ciekawe jak zmierzyli
> to bicie...
Ewidentny blad w sztuce.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 20:28:11 - Przemysław Czaja
Użytkownik Jakub Witkowski
> Jak mi nieraz gość ustawiał po staremu niekomputerowo, to oczywiście
> bicie mierzył u średnią brał.
> Ale jak mi Nissan regulował geometrię to założyli przyrządy na felgi
> i do końca ustawiania nie ruszyli nawet kołami. Ciekawe jak zmierzyli
> to bicie...
I dalej jak ściągał tak ściąga?
;-)
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-09 10:25:07 - Cavallino
news:4d75faa5$0$2437$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2011-03-08 10:28, wchpikus pisze:
>> Drogo, bardzo drogo.
>> powinno byc od 70 do 100zl
>
> W trójmieście to 70-100zł kosztuje albo ustawienie samej zbieżności
> przodu, albo ewentualnie tylko odczyt geometrii z obu osi.
> Ustawienie geometrii na obu osiach cena to tak 150-200zł.
No i takie właśnie ceny znalazłem też w Poznaniu.
Nawet w ASO (innym), więc po prostu zmieniam ASO w którym będę robił
przegląd, przy okazji zaoszczędzę trochę na samym przeglądzie.
Tak to chytry dwa razy traci, nie dość że nie zarobią na geometrii, to nie
zarobią też na przeglądzie.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 11:09:17 - MarcinJM
> Drogo, bardzo drogo.
> powinno byc od 70 do 100zl
Za zbieznosc owszem. Geometria kosztuje nieco wiecej. Wlasnie rzeczone
ca 250zl (dla tylu i przodu).
Jak mieszkalem w poznaniu to robilem u Mielcarka kolo mostu
gorczynskiego. Znakomity fachowiec.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 11:16:24 - wchpikus
Jaki jest sens sprawdzenia zbieznosci i jej nie ustawienia?
Rozumiem ze u was sprawdzenie zbieznosci to jedno, a ustawienie
geometrii to drugie? Zwa to i tak i tak..
Geometria to chyba jak auto zostawia 4 slady, ale raczej to nie bedzie
tania naprawa:(
Jak mowie, wjezdzam na kanal, podpinaja mierniki do kol, sprawdzaja i
ustawiaja jak trzeba.
Koszt 70-100zl.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 12:49:31 - BaX
> Rozumiem ze u was sprawdzenie zbieznosci to jedno, a ustawienie geometrii
> to drugie? Zwa to i tak i tak..
Bo to są dwie różne rzeczy szczególnie dla pojazdów z regulacją obu osi w
obu płaszczyznach.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 12:57:11 - wchpikus
> Bo to są dwie różne rzeczy szczególnie dla pojazdów z regulacją obu osi
> w obu płaszczyznach.
z tego co rozmawialem z tym warsztatem, cena ta sama, bez wzgledu na to
czy jest mozliwosc ustawienia czy nie.
Fakt, nie wszystkie auta maja taka mozliwosc.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 20:45:20 - Tomasz Pyra
> Witam!
> Jaki jest sens sprawdzenia zbieznosci i jej nie ustawienia?
> Rozumiem ze u was sprawdzenie zbieznosci to jedno, a ustawienie
> geometrii to drugie? Zwa to i tak i tak..
Zbieżność to tylko regulacja długości drążków kierowniczych przedniej
osi i faktycznie za około 80zł to można ustawić.
Natomiast Cavallino pytał o całą geometrię obu osi, na co składa się
znacznie więcej parametrów i co kosztuje bliżej 200zł.
W zależności od konstrukcji zawieszenia różne rzeczy są możliwe do
ustawienia, a w razie braku możliwości regulacji wymienia się krzywe
podzespoły.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 11:45:14 - bratPit[pr]
> ASO chce 240 zł za obie osie.
> Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania?
jako, że obie osie są regulowane to powinno być jakieś 150-200zł, pewnie ta
kwota 240zł wynika z ASO-wości zakładu ;-)
> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia,
swego czasu takie problemy były np z Vectrami B - wiadomo było, że
fabrycznie zakładane Good Yeary o nazwie Eagle Touring się ząbkują i nie ma
na to mocnych, sprawa załatwiała się w momencie zmiany opon na inne, np
Pirelli P6/P7,
w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po
prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie powodują
huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich wyząbkowania,
brat
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 11:51:21 - Cavallino
>> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
>
> z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia,
> swego czasu takie problemy były np z Vectrami B - wiadomo było, że
> fabrycznie zakładane Good Yeary o nazwie Eagle Touring się ząbkują i nie
> ma na to mocnych, sprawa załatwiała się w momencie zmiany opon na inne, np
> Pirelli P6/P7,
Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne.
Miałem te same opony (Michelin Energy) w Megane i nic się nie działo, w Kii
3 lata (w tym połowa na zimówkach) i buczą.
> w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po
> prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie
> powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich
> wyząbkowania,
O to to właśnie.
Ciekawe czy też tylko tylne mi się ząbkują?
A jakie nie powodują?
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 12:05:56 - bratPit[pr]
>>
>> z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia,
> Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne.
> Miałem te same opony (Michelin Energy) w Megane i nic się nie działo, w
> Kii 3 lata (w tym połowa na zimówkach) i buczą.
zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też
Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe
niemal znika w oczach),
>> w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po
>> prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie
>> powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich
>> wyząbkowania,
>
> O to to właśnie.
> Ciekawe czy też tylko tylne mi się ząbkują?
hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert,
> A jakie nie powodują?
gumiarze znają problem z Focusami, trzeba by poszperać na forach Forda co
zakładają, ew. popytać jakiegoś oponiarza co się sprawdza na takich autach,
jak sądzę dobrze byłoby jednak poczynić poszukiwania pod kątem Ceeda -
jednak dany model opony różnie może się zachowywać w różnych modelach aut,
brat
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 12:11:34 - Cavallino
news:il52in$o9t$1@inews.gazeta.pl...
>>>> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
>>>
>>> z...duetu kształt bieżnika+konstrukcja zawieszenia,
>
>> Cenna uwaga, czyli jak będę zakładał to inne.
>> Miałem te same opony (Michelin Energy) w Megane i nic się nie działo, w
>> Kii 3 lata (w tym połowa na zimówkach) i buczą.
>
> zdecydowanie zmień producenta/model opony, na V-B sprawdzają się też
> Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe
> niemal znika w oczach),
No to makabrycznie miękkich nie chcę.
A jakiś kompromis cenowy?
>
>>> w Focusach I też znany jest problem silnego ząbkowania opon tylnych, po
>>> prostu w takich przypadkach trzeba zakładać opony takie, które nie
>>> powodują huku podobnego do kończących się łożysk w momencie ich
>>> wyząbkowania,
>>
>> O to to właśnie.
>> Ciekawe czy też tylko tylne mi się ząbkują?
>
> hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert,
Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie, co
powoduje bardziej równomierne zużycie.
Ale nie wiem czy ten Michelin to nie jest opona asymetryczna i też tak
można.
Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 12:37:41 - bratPit[pr]
>> Yokohamy (tyle że są makabrycznie miękkie - bieżnik przy ostrej jeździe
>> niemal znika w oczach),
>
> No to makabrycznie miękkich nie chcę.
> A jakiś kompromis cenowy?
nie wiem jak zachowają się na zawieszeniu wielowahaczowym Yokohamy A-drive,
te mogę Ci polecić, teraz będę w Astrze jeździł już 3 sezon i jest OK,
natomiast C-drive przy ostrzejszej jeździe na V-B wytrzymuje na prawdę
niewiele,
sprawdź też ceny Pirelli P6 - kiedyś były bardzo drogie, obecnie może ceny
spadły,
>> hmm nie znam Ceeda ale pewnie tylko tył daje taki koncert,
>
> Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie,
> co powoduje bardziej równomierne zużycie.
> Ale nie wiem czy ten Michelin to nie jest opona asymetryczna i też tak
> można.
asymetryczne powinno się dać, trzeba zwracać uwagę kiedy opona jest
kierunkowa,
> Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób.
niekoniecznie, po przełożeniu stronami i tył z przodem, może nastąpić
....błoga cisza w aucie :-) trzeba sprawdzić,
brat
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 12:42:58 - Cavallino
>> Czytam właśnie że należy przekładać lewy tył na prawy przód i odwrotnie,
>> co powoduje bardziej równomierne zużycie.
>> Ale nie wiem czy ten Michelin to nie jest opona asymetryczna i też tak
>> można.
>
> asymetryczne powinno się dać, trzeba zwracać uwagę kiedy opona jest
> kierunkowa,
>
>> Choć pewnie już za późno i tych co mam nie uratuje ten sposób.
>
> niekoniecznie, po przełożeniu stronami i tył z przodem, może nastąpić
> ...błoga cisza w aucie :-) trzeba sprawdzić,
Od tego zacznę, bo buczeć zaczęły przy właśnie takiej zmianie, więc po zimie
z powrotem je odwrócę.
Pytanie tylko czy można RÓWNIEŻ ze zmianą stron.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 12:37:25 -
> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
> Pomijając błędy użytkownika w rodzaju palenia gum czy złego ciśnienia w
> oponach.
Z doswiadcznei wiem, iz za zabkowanie odpowiedizalnych jest masa rzeczy i/lub
polaczenie kilku
- opona i jej wlasciwosci
- moze auto - Passat (zawieszenie fabrycznie sprawne)
- nasz drogi
Moje GY Hydragip wyzabkowaly sie po kilku tys. km ;) tak, ze radia nie bylo
slychac tylko wycie myslalem, ze to lozyska padly, ale sam bieznik nie niesl
sladow zuzycia ;) po jednym nie pelnym sezonie.
po zmianie na Excellance, ten sam rozmiar, auto przechulao 4 lata, mase km, w
ciszy, spokoju i niesamowitym ogolnym komforcie ;).
Oczywoscie gwarant wciskal mi kity, ze zla zbieznosc, ten zarzut odpadl, no to
zawieszenie wytluczone to tez... trwalo to cala zime ale wygralem ;).
uwazm, iz ciezko okreslic co jest winne jak napisalem winnych jest masa
czynnikow ;) ale przewaznie sa to winne opony ;) czego gwarant nie mogl pojac
do konca ;)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 12:40:42 - Cavallino
> Moje GY Hydragip wyzabkowaly sie po kilku tys. km ;) tak, ze radia nie
> bylo
> slychac tylko wycie myslalem, ze to lozyska padly, ale sam bieznik nie
> niesl
> sladow zuzycia ;) po jednym nie pelnym sezonie.
>
> po zmianie na Excellance, ten sam rozmiar, auto przechulao 4 lata, mase
> km, w
> ciszy, spokoju i niesamowitym ogolnym komforcie ;).
>
> Oczywoscie gwarant wciskal mi kity, ze zla zbieznosc, ten zarzut odpadl,
> no to
> zawieszenie wytluczone to tez... trwalo to cala zime ale wygralem ;).
Z gwarantem od czego?
Od opon czy od samochodu?
Ja po 4 latach raczej nie mam szans niestety.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 15:15:39 -
> Z gwarantem od czego?
> Od opon czy od samochodu?
>
> Ja po 4 latach raczej nie mam szans niestety.
Daj spokoj opon oczysice, obejzyj wczorjajsza turbo kamere, jak STALY KLIENT
walczyl przed sadem 7 lat aby Kulczyk oddal mu kase lub wymienil samochod
(Golfa) na wolny od wad, z VW nie wygrasz przechodzilem te gehenne rowniez -
winny serwis - i chodzilo o naprawde pierd, a nie o caly samochod, olalem i od
temtej pory jezdze gowniana Toyodą, a nie perfekcyjnym VW i nikomu nie zycze
trafic na ich zly dzien lub samochod.
Ta po 4 latach to juz tylko wymiana Ci zostala, a nie zawracnaie glowy gwarantowi.
Jedno czego sie nauczylem to trze meczyc, bo rzucaja klody pod nogi wrecz z
automatu.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 19:31:28 - Cavallino
news:il5dmb$4c7$1@inews.gazeta.pl...
> Cavallino
>
>> Z gwarantem od czego?
>> Od opon czy od samochodu?
>>
>> Ja po 4 latach raczej nie mam szans niestety.
>
>
> Daj spokoj opon oczysice, obejzyj wczorjajsza turbo kamere, jak STALY
> KLIENT
> walczyl przed sadem 7 lat aby Kulczyk oddal mu kase lub wymienil samochod
> (Golfa) na wolny od wad, z VW nie wygrasz przechodzilem te gehenne rowniez
Ale ja mam Kię, a nie VW.
Co oczywiście pewnie świadczy równie słabo o szansach na odpowiedź inną, niż
nie podlega gwarancji. :-(
> Ta po 4 latach to juz tylko wymiana Ci zostala, a nie zawracnaie glowy
> gwarantowi.
Wiesz, ja bym tylko nie chciał żeby po roku się okazało, że nowe opony już
też mają ząbki.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-08 23:05:43 - V-Tec
> ASO chce 240 zł za obie osie.
> Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania?
>
> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
podejrzewam TTTM (ten typ tak ma) - jak np. vectra c. Z tyłu
poząbkowały? Wielowahacz masz z tyłu? Możesz przekładać stronami co
kilka kkm (np. w połowie sezonu). Możesz też zastosować opony mniej
podatne na ząbkowanie.
www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116
--
pozdrawiam,
W.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-09 00:47:44 - Cavallino
news:il697p$ead$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-03-08 10:23, Cavallino pisze:
>> ASO chce 240 zł za obie osie.
>> Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania?
>>
>> A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?
>
>
> podejrzewam TTTM (ten typ tak ma) - jak np. vectra c. Z tyłu poząbkowały?
Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było.
Gumiarze gadali, że wszystkie takie (były zamieniane co rok tył->przód), a
które bardziej buczały to czort wie.
>Wielowahacz masz z tyłu?
Coś w ten deseń.
> Możesz przekładać stronami co kilka kkm (np. w połowie sezonu).
Aż tak ambitny to nie jestem.
Możesz też zastosować opony mniej
> podatne na ząbkowanie.
>
> www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116
No o tym artykule wspominałem.
Ale jakie KONKRETNIE opony są mniej podatne na ząbkowanie to nie wspominali.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-09 22:36:30 - V-Tec
[..]
> Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było.
ręką powinieneś wyraźnie wczuć. Jak pogłaskasz bieżnik do przodu i do
tyłu to wyczujesz różnicę. Może będziesz w stanie określić czy to
przednie czy tylne się wyząbkowały.
> Gumiarze gadali, że wszystkie takie (były zamieniane co rok tył->przód),
> a które bardziej buczały to czort wie.
hm, po założeniu na przód powinny się zetrzeć ząbki.
[..]
> Ale jakie KONKRETNIE opony są mniej podatne na ząbkowanie to nie
> wspominali.
info od mojego gumiarza:
Continental (Sport Contact) - nie ząbkują
Dunlop SP Sport Fast Response - ząbkują
Fulda Carat Progresso - ząbkują
Z tego co czytałem to bardziej ząbkują te z poprzeczną kostką i dużymi
odstępami między nimi w osi wzdłużnej.
W.
Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
2011-03-09 23:53:48 - Cavallino
news:il8rsv$c52$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-03-09 00:47, Cavallino pisze:
> [..]
>
>> Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było.
>
> ręką powinieneś wyraźnie wczuć. Jak pogłaskasz bieżnik do przodu i do
> tyłu to wyczujesz różnicę. Może będziesz w stanie określić czy to
> przednie czy tylne się wyząbkowały.
Wszystkie są poząbkowane zdaniem gumiarza.
Ale nie wiem które mi buczały w zeszłym roku.