Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
2017-01-12 07:27:39 - k...@g...com
Pytałem w innym wątku ale obiło się bez echa a sprawa dość intersująca.
O ile w dieslu ma podobno dodatnie skutki to ciekawi nie jak wygląda to w benzynie?
Jaki wpływ na pracę silnika benzynowego ma planowanie głowicy np. o 0,2mm? Na ile
prawdopodobne jest pojawianie się spalana stukowego?
Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
2017-01-12 09:01:25 - Lewis
> Cześć.
> Pytałem w innym wątku ale obiło się bez echa a sprawa dość intersująca.
>
> O ile w dieslu ma podobno dodatnie skutki to ciekawi nie jak wygląda to w benzynie?
>
> Jaki wpływ na pracę silnika benzynowego ma planowanie głowicy np. o 0,2mm? Na ile
prawdopodobne jest pojawianie się spalana stukowego?
>
Zależy ile CR było wyjściowo. 0.2mm nie wniesie praktycznie żadnych
zauważalnych zmian, a jak zbiera się więcej to są grubsze uszczelki po
głowicę.
--
Pozdrawiam
Lewis
Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
2017-01-12 09:13:03 - k...@g...com
obróbce bloku oraz w dieslach a nie benzynach.
Każdy pisze co innego, jak to w końcu jest?
Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
2017-01-12 09:14:56 - Lewis
> przecież cały czas się mówi że grubsze uszczelki dobiera się pod wystający tłok
przy obróbce bloku oraz w dieslach a nie benzynach.
> Każdy pisze co innego, jak to w końcu jest?
>
W benzynikach nawet tzw kanapki się robi ;)
--
Pozdrawiam
Lewis
Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
2017-01-12 14:06:37 - k...@g...com
A jak z Waszego doświadczenia to wygląda, pojawia się drastycznie spalanie stukowe
czy nie widać roznicy?
Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
2017-01-12 15:19:15 - Zenek Kapelinder
brakuje i moga z piec zalozyc. Ale to idioci. Jedynym parametrem ktory jest istotny
to czy przy maksymalnych obrotach tlok nie zawadzi o zawor, bo zawor nie zdazy sie
schowac. Zebranie o dyche czy o pol milimetra nie ma zadnego znaczenia na spalanie
stukowe. Dawno temu byla etylina 78 i dalo sie bez spalania stukowego jechac na niej
duzym fiatem ktory wymagal lepszej. I jak nie dodawac ostro gazu to nie stukalo. Maly
fiat mial stopien sprezania taki jak w silnikach zasilanych etylina 78 lub gorsza i
wymagal 94. Wersja eksportowa 125p jaka byla na Chiny byla dostosowana do etyliny 78
i roznila sie od normalnej walkiem aparatu zaplonowego, ustawieniem zaplonu i
swiecami. Inny podobno tez byl regulator podcisnieniowy wyprzedzenia zaplonu, mial
zmieniona charakterystyke, znaczy sie slabsza sprezyne.
Re: Wpływ obróbki głowicy na stopień sprężania
2017-01-12 17:24:28 - Lewis
> Nie sluchaj go z tymi uszczelkami, wpuszcza Cie w kanal. Oczywiscie idiotow nie
brakuje i moga z piec zalozyc. Ale to idioci. Jedynym parametrem ktory jest istotny
to czy przy maksymalnych obrotach tlok nie zawadzi o zawor, bo zawor nie zdazy sie
schowac. Zebranie o dyche czy o pol milimetra nie ma zadnego znaczenia na spalanie
stukowe. Dawno temu byla etylina 78 i dalo sie bez spalania stukowego jechac na niej
duzym fiatem ktory wymagal lepszej. I jak nie dodawac ostro gazu to nie stukalo. Maly
fiat mial stopien sprezania taki jak w silnikach zasilanych etylina 78 lub gorsza i
wymagal 94. Wersja eksportowa 125p jaka byla na Chiny byla dostosowana do etyliny 78
i roznila sie od normalnej walkiem aparatu zaplonowego, ustawieniem zaplonu i
swiecami. Inny podobno tez byl regulator podcisnieniowy wyprzedzenia zaplonu, mial
zmieniona charakterystyke, znaczy sie slabsza sprezyne.
>
Oczywiście że przy planowaniu i pozostawieniu seryjnego silnika nie ma
sensu kombinacji z uszczelkami. Dlatego napisałem że nie zauważy żądnej
różnicy.
Ale skoro wspomniał, że to tylko w dieslach i przy występie tłoku ponad
blok wkłada się grubą uszczelkę, to napisałem że w benzyniakach też...
tylko, że takich które się uturbia i mocno dmucha, odpręża się między
innymi kanapką. Oczywiście wypadałoby zmienić tłoki na jakiegoś JE,
wossnera etc. odprężającego ale najtańsza jest kanapka.
--
Pozdrawiam
Lewis