CO2 w układzie chłodzenia
2016-08-31 12:06:32 - Pablo Eldiablo
pytanie za 100 punktów: czy obecność CO2 w układzie chłodzenia (test chemiczny)
zawsze musi oznaczać walniętą uszczelkę pod głowicą?
Pacjent to L200 2,5 did. 3 tys. km temu po przegrzaniu silnika pękła głowica, olej
dostał się do układu chłodzenia.
Naprawa - wymiana głowicy, zasyfionej chłodnicy, pompy wody, większości przewodów
ukł. chłodzenia. Co się dało, było kilkukrotnie płukane chemią. Niestety na pewno w
kanałach silnika, nagrzewnicy itp. nieco masła olejowego zostało.
Teraz po przejechaniu ok. 3k km zrobiłem test chemiczny na obecność CO2 w układzie
chłodzenia - i niestety już po drugim zassaniu czynnik zmienił barwę.
Silnik pracuje normalnie, w płynie chłodzącym nie ma masła, olej wygląda normalnie,
nic się nie zbiera pod korkiem, temperatura równo w połowie skali...
Czy obecność dwutlenku węgla może być spowodowana resztkami oleju, które nie zostały
dopłukane z kanalików i zakamarków układu po pierwszej awarii? Czy jednak powinienem
się przejmować i póki jeszcze nie walnęło konkretnie, rwać znowu głowicę?... :( Nie
muszę chyba dodawać, że koszty są potężne, żeby to porządnie zrobić...
pablo
Re: CO2 w układzie chłodzenia
2016-08-31 12:52:43 - Kaczin
> Czołem
>
> pytanie za 100 punktów: czy obecność CO2 w układzie chłodzenia (test chemiczny)
zawsze musi oznaczać walniętą uszczelkę pod głowicą?
>
> Pacjent to L200 2,5 did. 3 tys. km temu po przegrzaniu silnika pękła głowica, olej
dostał się do układu chłodzenia.
> Naprawa - wymiana głowicy, zasyfionej chłodnicy, pompy wody, większości przewodów
ukł. chłodzenia. Co się dało, było kilkukrotnie płukane chemią. Niestety na pewno w
kanałach silnika, nagrzewnicy itp. nieco masła olejowego zostało.
>
> Teraz po przejechaniu ok. 3k km zrobiłem test chemiczny na obecność CO2 w układzie
chłodzenia - i niestety już po drugim zassaniu czynnik zmienił barwę.
>
> Silnik pracuje normalnie, w płynie chłodzącym nie ma masła, olej wygląda normalnie,
nic się nie zbiera pod korkiem, temperatura równo w połowie skali...
>
> Czy obecność dwutlenku węgla może być spowodowana resztkami oleju, które nie
zostały dopłukane z kanalików i zakamarków układu po pierwszej awarii? Czy jednak
powinienem się przejmować i póki jeszcze nie walnęło konkretnie, rwać znowu
głowicę?... :( Nie muszę chyba dodawać, że koszty są potężne, żeby to porządnie
zrobić...
>
> pablo
>
Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2?
--
Kaczin
Re: CO2 w układzie chłodzenia
2016-08-31 13:48:52 - Pablo Eldiablo
> >
>
> Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2?
>
> --
> Kaczin
Takim:
http://allegro.pl/tester-co2-szczelnosci-uszczelki-g
lowicy-jonnesway-i6425344559.html
Płyn z niebieskiego odbarwia się na zielono po reakcji z CO2.
pablo
Re: CO2 w układzie chłodzenia
2016-08-31 18:29:39 - PiteR
> Silnik pracuje normalnie, w płynie chłodzącym nie ma masła, olej
> wygląda normalnie, nic się nie zbiera pod korkiem, temperatura
> równo w połowie skali...
>
> Czy obecność dwutlenku węgla może być spowodowana resztkami oleju,
> które nie zostały dopłukane z kanalików i zakamarków układu po
> pierwszej awarii?
Raczej nie. Może masz przedmuch ale mikro.
> Czy jednak powinienem się przejmować i póki jeszcze nie walnęło
> konkretnie, rwać znowu głowicę?... :( Nie muszę chyba dodawać, że
> koszty są potężne, żeby to porządnie zrobić...
Ja bym jeszcze nie rwał. Co ja bym zrobił osobiscie na własne ryzyko.
Poobserwowałbym co się dzieje. Daleko nie wyjeżdzał z miasta.
Jeździłbym z włączonym nawiewem czy nie stygnie. Czy nie twardnieją
węże jak kamień. Czy nie przybywa oleju. Czy nie ubywa płynu. Czy płyn
nie opada a po zgaszeniu silnika nie podnosi się. Czy nie dymi na
biało. Czy nie stuka rano przy zapalaniu.
Małe majonezy na korku to ja z przymrużeniem oka traktuję bo zawsze
mam tam trochę a sytuacja sie nie pogarsza latami i auto jeździ.
Zmieniałem osobiście dwa razy uszczelkę (w benzynowym), nigdy nie
planowałem głowicy i było dobrze. W dieslu większe wymagania :/
Uszczelki używałem Elringa.
Możesz też przejechać się z manometrem tak jak to pokazują tutaj.
http://tinyurl.com/gubfj6a
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.
CO2 w układzie chłodzenia
2016-08-31 18:50:39 - Zenek Kapelinder
Re: CO2 w układzie chłodzenia
2016-08-31 19:37:02 - Kaczin
> W dniu środa, 31 sierpnia 2016 12:52:45 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
>
>>>
>>
>> Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2?
>>
>> --
>> Kaczin
>
> Takim:
> http://allegro.pl/tester-co2-szczelnosci-uszczelki-g
lowicy-jonnesway-i6425344559.html
>
> Płyn z niebieskiego odbarwia się na zielono po reakcji z CO2.
>
> pablo
>
Nigdzie nie mogę znaleźć składu tego płynu. Możesz zrobić mały test i
dodać do odrobiny świeżego (niebieskiego) płynu kroplę octu a potem
opisać czy coś się stało?
--
Kaczin
Re: CO2 w układzie chłodzenia
2016-08-31 19:57:00 - TomN
<news:nq74jt$s4d$1@dont-email.me>:
> W dniu 31.08.2016 o 13:48, Pablo Eldiablo pisze:
>> W dniu środa, 31 sierpnia 2016 12:52:45 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
>>> Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2?
>>> --
>>> Kaczin
>> Takim:
>> http://allegro.pl/tester-co2-szczelnosci-uszczelki-g
lowicy-jonnesway-i6425344559.html
>> Płyn z niebieskiego odbarwia się na zielono po reakcji z CO2.
>> pablo
> Nigdzie nie mogę znaleźć składu tego płynu.
Eeeee,
<http://www.uview.com/site/ywd_uview/assets/pdf/msds
_combustion_leak_tester_fluid_apr13.pdf>
Możesz zrobić mały test i
> dodać do odrobiny świeżego (niebieskiego) płynu kroplę octu a potem
> opisać czy coś się stało?
Wydzieli sie CO2 z reakcji i troche ciepła a płyn zmieni kolor :P
--
'Tom N'
Re: CO2 w układzie chłodzenia
2016-08-31 21:07:33 - Kaczin
> Kaczin w
> <news:nq74jt$s4d$1@dont-email.me>:
>
>> W dniu 31.08.2016 o 13:48, Pablo Eldiablo pisze:
>>> W dniu środa, 31 sierpnia 2016 12:52:45 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
>>>> Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2?
>>>> --
>>>> Kaczin
>>> Takim:
>>> http://allegro.pl/tester-co2-szczelnosci-uszczelki-g
lowicy-jonnesway-i6425344559.html
>>> Płyn z niebieskiego odbarwia się na zielono po reakcji z CO2.
>>> pablo
>
>> Nigdzie nie mogę znaleźć składu tego płynu.
>
> Eeeee,
> <http://www.uview.com/site/ywd_uview/assets/pdf/msds
_combustion_leak_tester_fluid_apr13.pdf>
Hmm.. za dużo szczegółów tam nie ma :< węglan sodu i tajemniczy składnik.
>
> Możesz zrobić mały test i
>> dodać do odrobiny świeżego (niebieskiego) płynu kroplę octu a potem
>> opisać czy coś się stało?
>
> Wydzieli sie CO2 z reakcji i troche ciepła a płyn zmieni kolor :P
>
>
Czyli płyn reaguje również na kwasy, powiadasz.
Bardzo możliwe.
A ty Pablo, nie kleiłeś czegoś w tym silikonem "octowym"?
--
Kaczin
Re: CO2 w układzie chłodzenia
2016-09-01 21:30:32 - t-1
> Hmm.. za dużo szczegółów tam nie ma :< węglan sodu i tajemniczy składnik.
Wywar z czerwonej kapusty.
Re: CO2 w układzie chłodzenia
2016-09-01 21:41:07 - Pablo Eldiablo
> W dniu 31.08.2016 o 13:48, Pablo Eldiablo pisze:
> > W dniu środa, 31 sierpnia 2016 12:52:45 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:
> >
> >>>
> >>
> >> Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2?
> >>
> >> --
> >> Kaczin
> >
> > Takim:
> > http://allegro.pl/tester-co2-szczelnosci-uszczelki-g
lowicy-jonnesway-i6425344559.html
> >
> > Płyn z niebieskiego odbarwia się na zielono po reakcji z CO2.
> >
> > pablo
> >
>
> Nigdzie nie mogę znaleźć składu tego płynu. Możesz zrobić mały test i
> dodać do odrobiny świeżego (niebieskiego) płynu kroplę octu a potem
> opisać czy coś się stało?
>
Tester nie był mój - spróbuję podpytać warsztat, czy nie zrobią takiego testu w
wolnej chwili. Jak znam życie - pracujący ludzie nie mają wolnych chwil, więc... ;-)
Czego można wg Ciebie się spodziewać po teście z octem? Raczej słabym byłem chemikiem
;-))
pablo