Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 01:03:20 - anacron
Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne. Jakoś nigdy nie
miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na odcinku
testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego podawanego
przez producenta. Często jadę nocą i zwyczajnie mi się nie spieszy i
wtedy tak 90-100km/h bez pospiechu, Ruchu nie ma to i tak średnia mi
wtedy pod 70km/h wychodzi. Tu najniższe uzyskane spalanie wyższe jest od
średniego podawanego przez producenta.
--
anacron
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 01:37:06 - marcin
> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>
> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
>
> W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
> nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne. Jakoś nigdy nie
> miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na odcinku
> testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego podawanego
> przez producenta. Często jadę nocą i zwyczajnie mi się nie spieszy i
> wtedy tak 90-100km/h bez pospiechu, Ruchu nie ma to i tak średnia mi
> wtedy pod 70km/h wychodzi. Tu najniższe uzyskane spalanie wyższe jest od
> średniego podawanego przez producenta.
cool story, bro
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 01:51:16 - dominik
> W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
> nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne. Jakoś nigdy nie
> miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na odcinku
> testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego podawanego
> przez producenta. Często jadę nocą i zwyczajnie mi się nie spieszy i
> wtedy tak 90-100km/h bez pospiechu, Ruchu nie ma to i tak średnia mi
> wtedy pod 70km/h wychodzi. Tu najniższe uzyskane spalanie wyższe jest od
> średniego podawanego przez producenta.
Wpiszą Ci inne opony i będzie odpowiednio mniej :>
--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 08:37:52 - Cavallino
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl...
> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>
> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
>
> W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
> nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne.
Jak to nie jest?
To jest właśnie prawidłowe spalanie, to co mają w katalogach to bajki, nie
do osiągnięcia w normalnej eksploatacji.
Wyniki bardzo zbliżone, do Ceeda 1.6 crdi.
> Jakoś nigdy nie
> miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na odcinku
> testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego podawanego
> przez producenta. Często jadę nocą i zwyczajnie mi się nie spieszy i
> wtedy tak 90-100km/h bez pospiechu
Gazu prawie nie dotykasz, hamulca też nie, zmieniasz biegi ZANIM auto
zaczyna ciągnąć?
Bo jak już zaczyna normalnie jechać, to znaczy że przepały robisz....
>, Ruchu nie ma to i tak średnia mi
> wtedy pod 70km/h wychodzi. Tu najniższe uzyskane spalanie wyższe jest od
> średniego podawanego przez producenta.
Norma.
Nikt normalny nie wierzy w dane z katalogów.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 09:02:50 - anacron
>> Tu najniższe uzyskane spalanie wyższe jest od
>> średniego podawanego przez producenta.
>
> Norma.
> Nikt normalny nie wierzy w dane z katalogów.
Ależ ja też nie wierzę, co nie znaczy, że nie są one do osiągnięcia,
mówię o testowo przejechanym nocą odcinku 100km z prędkością 90km/h. W
każdym aucie które miałem potrafiłem osiągnąć wynik maksymalnie o
0,5l/100 większy od katalogowego, w ostatnim aucie dwa razy osiągnąłem
spalanie katalogowe.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 09:59:31 - Cavallino
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:jpsjn4$vld$1@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2012-05-27 08:37, Cavallino pisze:
>>> Tu najniższe uzyskane spalanie wyższe jest od
>>> średniego podawanego przez producenta.
>>
>> Norma.
>> Nikt normalny nie wierzy w dane z katalogów.
>
> Ależ ja też nie wierzę, co nie znaczy, że nie są one do osiągnięcia,
> mówię o testowo przejechanym nocą odcinku 100km z prędkością 90km/h.
Czy realne (a nie testowe) spalanie w tym 1.4 jest większe niż to co
podawałeś?
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 11:37:18 - anacron
>
> Użytkownik anacron
> dyskusyjnych:jpsjn4$vld$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 2012-05-27 08:37, Cavallino pisze:
>>>> Tu najniższe uzyskane spalanie wyższe jest od
>>>> średniego podawanego przez producenta.
>>>
>>> Norma.
>>> Nikt normalny nie wierzy w dane z katalogów.
>>
>> Ależ ja też nie wierzę, co nie znaczy, że nie są one do osiągnięcia,
>> mówię o testowo przejechanym nocą odcinku 100km z prędkością 90km/h.
>
> Czy realne (a nie testowe) spalanie w tym 1.4 jest większe niż to co
> podawałeś?
Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l
mniejsze niż w moim egzemplarzu, no chyba nie niebieskie palą mniej niż
czarne.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 11:52:18 - Cavallino
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:
>> Czy realne (a nie testowe) spalanie w tym 1.4 jest większe niż to co
>> podawałeś?
>
> Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem
Realne czy testowe?
>, średnio jest o 1l
> mniejsze niż w moim egzemplarzu
Zależy kto jak jeździ.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 13:31:17 - Iksiński
Użytkownik anacron
news:jpssoo$uu2$1@mx1.internetia.pl...
> Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l
> mniejsze niż w moim egzemplarzu, no chyba nie niebieskie palą mniej niż
> czarne.
No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego testu
nie wymyślisz.
Pozdrawiam
X
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 13:37:08 - anacron
>
> Użytkownik anacron
> news:jpssoo$uu2$1@mx1.internetia.pl...
>
>> Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l
>> mniejsze niż w moim egzemplarzu, no chyba nie niebieskie palą mniej niż
>> czarne.
>
> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
> testu nie wymyślisz.
Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
Wynik? U mnie 5.27, u niego 4,13. W ASO (sztuk 3) twierdzą, że komputer
nie pokazuje błędów i jest dobrze. W czwartek wstawiam auto do 4 ASO.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 15:02:30 - Tomasz Pyra
> W dniu 2012-05-27 13:31, Iksiński pisze:
>>
>> Użytkownik anacron
>> news:jpssoo$uu2$1@mx1.internetia.pl...
>>
>>> Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l
>>> mniejsze niż w moim egzemplarzu, no chyba nie niebieskie palą mniej niż
>>> czarne.
>>
>> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
>> testu nie wymyślisz.
>
> Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
> druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
> Wynik? U mnie 5.27, u niego 4,13. W ASO (sztuk 3) twierdzą, że komputer
> nie pokazuje błędów i jest dobrze. W czwartek wstawiam auto do 4 ASO.
Jeżeli w 3 ASO nic nie wymyślili to pewnie i w 20 kolejnych też nic nie
wymyślą.
W każdym z nich otworzą tą samą stronę serwisówki opisującą ten problem i
zrobią to samo.
Jak chcesz czegoś się dowiedzieć, to musisz zabrać oba samochody na
hamownię i zrobić badanie z ciśnieniem doładowania i AFR.
Wtedy będziesz miał na jednym wykresie dane dotyczące mocy, ciśnienia,
mieszanki i oporów toczenia.
Plus te parametry można też odczytać przy jeździe ze stałą prędkością przy
tych około 100km/h z lekko wciśniętym gazem (bo problem może dotyczyć tylko
niewielkich obciążeń).
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 16:53:05 - Cavallino
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:
>> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
>> testu nie wymyślisz.
>
> Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
> druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
Ale żeś się uparł jak dziki osioł.
Pojedź normalnie i sprawdź jakie wtedy będą różnice w spalaniu.
Może są jakieś minimalne różnice w oprogramowaniu silnika i turbiny, co
powoduje iż przy założonych przez Ciebie prędkościach i obrotach pracują
one inaczej (np. turbina inaczej się kręci), więc więcej palą, co jest
rekompensowane przy innych obrotach i prędkościach.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 18:23:39 - anacron
>
> Użytkownik anacron
> dyskusyjnych:
>
>>> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
>>> testu nie wymyślisz.
>>
>> Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
>> druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
>
> Ale żeś się uparł jak dziki osioł.
Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
258zł różnicy, co przy zachowanej tendencji przebiegu rocznie da już
ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł.
Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km).
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 18:37:46 - anacron
>> Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
>> 258zł różnicy, co przy zachowanej tendencji przebiegu rocznie da już
>> ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł.
>> Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km).
>>
>
> ta, napewno wytrzyma 500kkm.
A dlaczego miałby nie wytrzymać? Auto robi głównie trasy więc nie
dostaje po dupie i u mnie silniki po 200 Mm są w lepszym stanie niż
takie co to robią po 5 km dziennie. Zresztą nie jednego i nie dwa
dokręciłem już do 500 Mm i tylko 150KM szmelcwagen tdi rozpieprzył się
przy niecałych 300.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 18:28:54 - marcin
> Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
> 258zł różnicy, co przy zachowanej tendencji przebiegu rocznie da już
> ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł.
> Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km).
>
ta, napewno wytrzyma 500kkm.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 19:11:45 - Cavallino
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:jptkik$4kk$1@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2012-05-27 16:53, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik anacron
>> dyskusyjnych:
>>
>>>> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
>>>> testu nie wymyślisz.
>>>
>>> Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
>>> druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
>>
>> Ale żeś się uparł jak dziki osioł.
>
> Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
> 258zł różnicy,
Zakładając że jest różnica.
Sprawdź je przy normalnej eksploatacji. a nie w jakichś wydumanych testowych
warunkach, które akurat danemu egzemplarzowi nie muszą pasować.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 19:42:26 - Tomasz Pyra
> W dniu 2012-05-27 16:53, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik anacron
>> dyskusyjnych:
>>
>>>> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
>>>> testu nie wymyślisz.
>>>
>>> Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
>>> druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
>>
>> Ale żeś się uparł jak dziki osioł.
>
> Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu.
A tam już wszystkie rozbiegowe programy się pokończyły?
Niektórzy producenci zmieniają nastawy na pierwszym przeglądzie, albo
zmieniają się one same na początku eksploatacji.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 19:46:19 - anacron
>> Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu.
>
> A tam już wszystkie rozbiegowe programy się pokończyły?
> Niektórzy producenci zmieniają nastawy na pierwszym przeglądzie, albo
> zmieniają się one same na początku eksploatacji.
Mówili o 1500 km. Do tego czasu auto może się dziwnie zachowywać etc.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 21:19:02 - Agent
>
> Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
> 258zł różnicy, co przy zachowanej tendencji przebiegu rocznie da już
> ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł.
> Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km).
Niby silników sie dziś nie dociera ale wszystkim moim znajomym dopiero po 5
tys km auta paliły wyraźnie mniej.
>
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 21:17:24 - Agent
>
> Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
> druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
> Wynik? U mnie 5.27, u niego 4,13. W ASO (sztuk 3) twierdzą, że komputer
> nie pokazuje błędów i jest dobrze. W czwartek wstawiam auto do 4 ASO.
Oponki nadmuchałeś tak samo? Najlepiej jakbyście się jednak zamienili
autami.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 18:17:48 - Artur Maśląg
> Użytkownik anacron
>
>> Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l
>> mniejsze niż w moim egzemplarzu, no chyba nie niebieskie palą mniej niż
>> czarne.
>
> No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
> testu nie wymyślisz.
LOL - teki test jest nic nie wart. Dobrym testem byłoby np. przekazanie
mi na 2 tygodnie do eksploatacji jednego i drugiego egzemplarza (bez
określenia który jest który). Później porównujemy spalanie itd.
i mamy dobry i dość miarodajny test.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 20:59:06 - Budzik
>> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>>
>> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
>> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
>>
>> W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
>> nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne.
>
> Jak to nie jest?
> To jest właśnie prawidłowe spalanie, to co mają w katalogach to bajki,
> nie do osiągnięcia w normalnej eksploatacji.
> Wyniki bardzo zbliżone, do Ceeda 1.6 crdi.
jak znajdzie sie więcej takich, jak anacron - poprawią katalogi :)
Powodzenia - trzymam kciuki. DAj znać, jak sprawa się skończyła.
Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także _)
....i to by było na tyle
Jan T. Stanisławski
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 21:49:38 - jerzu
>Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
Poskarży się komendantowi.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 21:54:06 - 'Tom N'
> On Sun, 27 May 2012 18:59:06 +0000 (UTC), Budzik
>
>>Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>>będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
> Poskarży się komendantowi.
Komendant mu na zderzaku siedzi -- tak napisał
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 22:41:18 - anacron
> On Sun, 27 May 2012 18:59:06 +0000 (UTC), Budzik
>
>
>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
>
> Poskarży się komendantowi.
Pomogło?
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 23:04:36 - jerzu
wrote:
>Pomogło?
Tobie? A skąd mam wiedzieć?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 22:40:33 - anacron
> Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
>
>>> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>>>
>>> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
>>> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
>>>
>>> W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
>>> nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne.
>>
>> Jak to nie jest?
>> To jest właśnie prawidłowe spalanie, to co mają w katalogach to bajki,
>> nie do osiągnięcia w normalnej eksploatacji.
>> Wyniki bardzo zbliżone, do Ceeda 1.6 crdi.
>
> jak znajdzie sie więcej takich, jak anacron - poprawią katalogi :)
> Powodzenia - trzymam kciuki. DAj znać, jak sprawa się skończyła.
>
> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
Tak, ale chyba jest wskazówka dla serwisu czego/gdzie szukać. Zdjęcia
były robione dokładnie na tym samym płaskim odcinku drogi.
Przejazd pierwszy, II bieg, bez gazu, ulica płaska jak stół.
dl.dropbox.com/u/19673278/20120527_215917.jpg
Silnik został wyłączony i uruchomiony ponownie. Teraz przejazd drugi,
jadę dokładnie tą sama drogą, także II bez gazu i zdjęcie robię obok tej
samej posesji co pierwsze.
dl.dropbox.com/u/19673278/20120527_220718.jpg
Nie muszę chyba mówić, gdzie różnica? No i nasuwa się pytanie o przyczynę.
Co do reklamowania towaru jako niezgodnego z umową zgłosiłem już sprawę
do DAS.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 22:58:48 - Cavallino
Użytkownik Budzik
wiadomości grup dyskusyjnych:
> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
Nie da się.
Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 00:57:25 - J.F.
> Użytkownik Budzik
>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
>
> Nie da się.
> Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
No nie, to jakas pomylka sadowa, trzeba apelowac i ciagnac az do
Strasburga.
Tylko podejrzewam ze jest jeden maly problem - trzeba przeprowadzic badanie
zgodnie z norma. a to juz duze koszty, i pewnie sie okaze ze pali tyle ile
trzeba...
J
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 09:35:52 - Cavallino
Użytkownik J.F.
dyskusyjnych:1wbg9hd4bvsgn$.1g4yn2lppbyh7$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 27 May 2012 22:58:48 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik Budzik
>>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>>> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
>>
>> Nie da się.
>> Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
>
> No nie, to jakas pomylka sadowa, trzeba apelowac i ciagnac az do
> Strasburga.
>
> Tylko podejrzewam ze jest jeden maly problem - trzeba przeprowadzic
> badanie
> zgodnie z norma. a to juz duze koszty, i pewnie sie okaze ze pali tyle ile
> trzeba...
Też mi się tak wydaje.
Lepiej przestać wierzyć w bzdury podawane przez producentów, niż narażać się
na konkretne koszty.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 09:38:57 - Cavallino
Użytkownik J.F.
dyskusyjnych:1wbg9hd4bvsgn$.1g4yn2lppbyh7$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 27 May 2012 22:58:48 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik Budzik
>>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>>> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
>>
>> Nie da się.
>> Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
>
> No nie, to jakas pomylka sadowa, trzeba apelowac i ciagnac az do
> Strasburga.
Już chyba tylko Strasburg pozostał:
moto.wp.pl/kat,55194,title,Proces-o-wysokie-spalanie-wyrok-korzystny-dla-koncernow,wid,14451225,wiadomosc.html?ticaid=1e871
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 09:44:00 - anacron
>
> Użytkownik J.F.
> grup dyskusyjnych:1wbg9hd4bvsgn$.1g4yn2lppbyh7$.dlg@40tude.net...
>> Dnia Sun, 27 May 2012 22:58:48 +0200, Cavallino napisał(a):
>>> Użytkownik Budzik
>>>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>>>> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
>>>
>>> Nie da się.
>>> Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
>>
>> No nie, to jakas pomylka sadowa, trzeba apelowac i ciagnac az do
>> Strasburga.
>
> Już chyba tylko Strasburg pozostał:
> moto.wp.pl/kat,55194,title,Proces-o-wysokie-spalanie-wyrok-korzystny-dla-koncernow,wid,14451225,wiadomosc.html?ticaid=1e871
Ja mam prościej, bo znów auto przestało reagować poprawnie na pedał
gazu, jak znajda tą usterkę to i spalanie wtedy pewnie spadnie, bo gdy
auto jeździ ok, to jakoś nie ma problemu z osiągnięciem poniżej 4l na
100km, a według biegłego PZMOT ta przypadłość stwarza zagrożenie dla
użytkownika auta z racji nieprzewidywalności zachowania samochodu np. w
czasie wyprzedzania...
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 12:59:06 - Budzik
>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
>
> Nie da się.
> Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
>
z ciekawości - jakieś streszczenie argumentacji na nie? No i jakie był
na tak? Znaczy - róznice 0.3 czy 3.0? :)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także _)
Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
miliarderem - Charlie Chaplin
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 09:17:57 - MadMan
> Jakoś nigdy nie
> miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na odcinku
> testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego podawanego
> przez producenta. Często jadę nocą i zwyczajnie mi się nie spieszy i
> wtedy tak 90-100km/h bez pospiechu, Ruchu nie ma to i tak średnia mi
> wtedy pod 70km/h wychodzi.
Sprawdź na jakieś autostradzie jeśli masz w pobliżu.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 12:18:15 - tobi
> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>
> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
Jak już Ci to naprawią to radzę się udać na hamownię i sprawdzić osiągi. Kolega z takim samym problemem (tyle że z ix35) stracił dobre 15 koników :(... a odkręcić sprawę wcale nie było łatwo (i tanio).
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 13:33:20 - PavveL
Jak już Ci to naprawią to radzę się udać na hamownię i sprawdzić osiągi...
>
Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile można
wierzyć uzyskanym wynikom?
Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni silnikowej,
według konkretnej normy i z dokładnością +- 5%. Hamownia podwoziowa mierzy
siłę napędową na kołach i przelicza ją na moc i moment obr. silnika. Z nie
wiadomo jaką dokładnością i według jakiej normy. (A norma określa temp. i
wilgotność powietrza, temp. i gęstość paliwa, obciążenie lub nie silnika
dodatkowym osprzętem itd. itp.)
Generalnie wyniki pomiarów z popularnych hamowni są mało wiarygodne,
szczególnie z hamowni inercyjnych. Ludzie obsługujący te hamownie z reguły
nie wiedzą co to jest metrologia, niepewność pomiarowa, rachunek błędów. Bo
panie, to komputer mierzy, to jest dokładne i już.
Paweł
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 13:36:28 - Cavallino
Użytkownik PavveL
dyskusyjnych:jpt3dv$odk$1@usenet.news.interia.pl...
>>
> Jak już Ci to naprawią to radzę się udać na hamownię i sprawdzić
> osiągi...
>>
>
>
> Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile można
> wierzyć uzyskanym wynikom?
> Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni
> silnikowej, według konkretnej normy i z dokładnością +- 5%. Hamownia
> podwoziowa mierzy siłę napędową na kołach i przelicza ją na moc i moment
> obr. silnika. Z nie wiadomo jaką dokładnością i według jakiej normy. (A
> norma określa temp. i wilgotność powietrza, temp. i gęstość paliwa,
> obciążenie lub nie silnika dodatkowym osprzętem itd. itp.)
>
> Generalnie wyniki pomiarów z popularnych hamowni są mało wiarygodne,
> szczególnie z hamowni inercyjnych. Ludzie obsługujący te hamownie z reguły
> nie wiedzą co to jest metrologia, niepewność pomiarowa, rachunek błędów.
> Bo panie, to komputer mierzy, to jest dokładne i już.
To zmierz po i przed naprawą: na tej samej hamowni i ten problem masz z
głowy.
Przyciąć diesla żeby mniej palił nie jest problemem, pytanie czy to
przyniesie więcej szkody czy pożytku.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 14:50:18 - Bugatti
> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>
> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
Zużycie paliwa w katalogu jest uzyskiwane w badaniach lab. na hamowni
podwoziowej opisanej szeczgółowo w normach UE... pogooogaj sobie.
Jak oddasz do serwisu do żeby Cię mieć z głowy pewnie ci chiptuning'ują
ECU poprzez zmianę czasów otwarcia wtryskiwaczy, doładowania itd.. Raczej
powinni je zwiększyć i rozszerzyć zakres po to abyś miał większy Nm i jego
rozpiętość względem rpm...co spowoduje że będziesz go mniej butował =
mniejsze spalanie.
Ale też mogą Ci zmniejszyć (choć to nielogiczne). Więc albo jedź na hamownie
(ale tutaj będzie musiał 100-200 zł zapłacić....a przecież chcesz
zaoszczedzić). Zatem sprawdź przyspieszenie swego wozu w wybranym przez
Ciebie zakresie obrotów (prędkości) pod dużym obciążeniem (najbliżej
przełożenia bezpośredniego). Proponuje na 3. biegu 60 -100 km/h oraz na 4.
biegu 80 - 140 km/h. Albo w pełnym zakresie obrotów od 1500 - 4500 obr. na
3. lub 4. biegu.
Pomiar najlepiej racelogicem albo czyms innym co ma gps. Możesz też wykonać
ręcznie >3 próby ze stoperem i średnią z tych prób.
Pomiar dla przypadku np. 1500 - 4500 obr. wykonujesz w ten sposób że
jedziesz mniejsz niż 1500 obr. ( np.1200 obr.) i wciszkasz powoli (po to aby
przy tak niskich obotach. nie męczyć dwumasy) gaz tak aby przy tuz przed
1500 obr. mieć w 100% wciśnięty gaz i wtedy wciskasz stoper.
Pozdr.
--
Bugatti
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 15:23:04 - Tomasz Pyra
> Pomiar najlepiej racelogicem albo czyms innym co ma gps. Możesz też wykonać
> ręcznie >3 próby ze stoperem i średnią z tych prób.
Jeżeli coś mu będą modyfikować, to mapy POT i taki test nic nie pokaże.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 23:38:09 - Bugatti
> Jeżeli coś mu będą modyfikować, to mapy POT i taki test nic nie pokaże.
Co to są mapy POT ?
--
Bugatti
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 14:56:17 - Tomasz Pyra
> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>
> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
>
> W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
> nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne.
A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.
No i to raczej niezbyt mocny silnik - być może 90-100 to już trochę za dużo
żeby osiągnąć deklarowane zużycie paliwa. Jakie masz obroty silnika przy
100km/h?
Spróbuj pojechać 80-90 i wtedy zobacz co się będzie działo ze zużyciem
paliwa.
> Jakoś nigdy nie
> miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na odcinku
> testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego podawanego
> przez producenta.
Też się nie spotkałem jeszcze z samochodem gdzie byłby jakiś problem z
osiągnięciem deklarowanego zużycia paliwa, pod warunkiem nie przekraczania
właśnie 90-100km/h.
O ile miasto miastu nie równe i trudno to porównywać, to przy niedużym
ruchu na trasie nie powinno być problemów.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 15:01:06 - Bugatti
> A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
> Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.
A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też mega
ważne. Ale nie że napiszesz od tak sobie tylko zacytuj odniesnie
literaturowe ;-]
Pozdr/.
--
Bugatti
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 15:25:27 - Tomasz Pyra
> Użytkownik Tomasz Pyra napisał w wiadomości:
>
>> A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
>> Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.
>
> A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też mega
> ważne.
W większości samochodów dane konfiguracyjne można podać w zasadzie dowolne,
więc i błąd może być praktycznie dowolny.
Nie raz już spotkałem się z użytkownikami którzy twirdzili że średnie
zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z
paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus).
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 18:42:49 - anacron
> On Sun, 27 May 2012 15:01:06 +0200, Bugatti wrote:
>
>> Użytkownik Tomasz Pyra napisał w wiadomości:
>>
>>> A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
>>> Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.
>>
>> A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też mega
>> ważne.
>
> W większości samochodów dane konfiguracyjne można podać w zasadzie dowolne,
> więc i błąd może być praktycznie dowolny.
> Nie raz już spotkałem się z użytkownikami którzy twirdzili że średnie
> zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z
> paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus).
Rozbieżności u mnie nie przekraczają 5% między tym co pokazuje komputer,
a tym co wychodzi z tankowania.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 23:50:51 - Bugatti
>> A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też
>> mega
>> ważne.
>
> W większości samochodów dane konfiguracyjne można podać w zasadzie
> dowolne,
> więc i błąd może być praktycznie dowolny.
> Nie raz już spotkałem się z użytkownikami którzy twirdzili że średnie
> zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z
> paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus).
Nie zrozumieliśmy się. Wiem że kompy onboardowe przekłamują.
Chodziło mi o to że obliczając pomiar zużycia paliwa z dystrybutora także
popełniamy błąd...gdyż za każdym razem dystrybutor odbija troszkę inaczej
(rozkład par paliwa w zbiorniku oraz działanie zaworu odpowietrzającego).
Dlatego spytałem Cię o błąd pomiaru z tych dwóch metod w porównaniu do
prawidłowego badania zużycia paliwa jakim jest pomiar homologacyjny (na
hamowni silnikowej) polegający na zmierzeniu strumienia objętości (lub masy)
paliwa przepływającego przez zbiorniczek o zadanej pojemności w określonym
czasie np. 0,1 dm^3 w ciągu x sekund.
Zaś w opisywanym przypadku pomiar drogowy polegałby na zmierzeniu na danym
odcinku drogi (dm^3 /km lub na jednostkę czasu) za pomocą wyskalowanego
zbiorniczka. Taki pomiar byłby najdokładniejszy a nie jakieś bonie z
dystybutora.
Pozdr.
--
Bugatti
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 18:45:32 - anacron
> A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
Z tankowania.
> No i to raczej niezbyt mocny silnik - być może 90-100 to już trochę za dużo
> żeby osiągnąć deklarowane zużycie paliwa. Jakie masz obroty silnika przy
> 100km/h?
2000 obr./min na VI biegu.
>> Jakoś nigdy nie miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na
>> odcinku testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego
>> podawanego przez producenta.
>
> Też się nie spotkałem jeszcze z samochodem gdzie byłby jakiś problem z
> osiągnięciem deklarowanego zużycia paliwa, pod warunkiem nie przekraczania
> właśnie 90-100km/h.
> O ile miasto miastu nie równe i trudno to porównywać, to przy niedużym
> ruchu na trasie nie powinno być problemów.
A tu są.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 21:22:34 - Agent
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl...
> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>
> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
>
> W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
> nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne. Jakoś nigdy nie
> miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na odcinku
> testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego podawanego
> przez producenta. Często jadę nocą i zwyczajnie mi się nie spieszy i
> wtedy tak 90-100km/h bez pospiechu, Ruchu nie ma to i tak średnia mi
> wtedy pod 70km/h wychodzi. Tu najniższe uzyskane spalanie wyższe jest od
> średniego podawanego przez producenta.
A mierzyłeś kompem czy przy dystrybutorze?
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 23:07:27 - Arbiter
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 23:08:40 - jerzu
wrote:
>Nowoczesny mały diesel przy 90kmh powinien spalić na trasie około 3,5
Jeszcze troche i będziecie produkować paliwo :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 23:14:17 - Cavallino
Użytkownik Arbiter
dyskusyjnych:jpu52e$1q2$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik anacron napisał w wiadomości news:jprnk2
>
>> Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
>>
>> Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
>> Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
>
> to duzo spala, reklamuj. Moja Szkoda Superb TDI 1,9 AWX zw trasie przy
> predkosci 90-95kmh (średnia z komputerka 81kmh wliczając zatrzymania)
> spala 4,6l/100 (jadac bardzo delikatnie, ecodriving)
>
> A TDI to wcale nie jest zbyt oszczędne. Jakbym miał spalić w trasie 4,9 to
> mogłbym jechac cały czas 100kmh. W mieście 6,9 realne ale nie w centrum
> tylko jakies dłuższe odcinki
>
> Nowoczesny mały diesel przy 90kmh powinien spalić na trasie około 3,5
Owszem, jak za TIR-em pojedzie.
Już taki test nawet był w Automaniaku.
Ludzie, dopóki nie stwierdzicie takiego spalania to nie wierzcie w takie
bzdury.
Ceed crdi waży ponad 1300 kg, plus kierowca, paliwo itd.
I30 lżejszy nie jest, a wręcz może być cięższy, jeśli to nowa wersja, nawet
jeśli ma mniejszy silnik.
To nie jest Golf 1 który ważył 800 kg, taką masę trzeba mieć czy popchnąć.
>
>
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 23:20:47 - anacron
> Ceed crdi waży ponad 1300 kg, plus kierowca, paliwo itd.
> I30 lżejszy nie jest, a wręcz może być cięższy, jeśli to nowa wersja,
> nawet jeśli ma mniejszy silnik.
1,2T własnej, 1,9T Całkowitej.
> To nie jest Golf 1 który ważył 800 kg, taką masę trzeba mieć czy popchnąć.
Aha, po upgrade firmware przez jeden dzień miałem wyniki średnie 3.0 na
odcinku 20km na autostradzie przy 70 km/h i 3,7 przy 90km/h średnie z 15
km według komputera. Przy 140 km/h średnie z 20 km wynosiło 5.8.
Szczęście jednak trwało tylko jeden dzień.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 23:34:41 - Cavallino
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:jpu5vq$mk1$1@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2012-05-27 23:14, Cavallino pisze:
>> Ceed crdi waży ponad 1300 kg, plus kierowca, paliwo itd.
>> I30 lżejszy nie jest, a wręcz może być cięższy, jeśli to nowa wersja,
>> nawet jeśli ma mniejszy silnik.
>
> 1,2T własnej,
Ważyłeś?
Ale niechby nawet, tak czy tak wieziesz 1350 kg.
>> To nie jest Golf 1 który ważył 800 kg, taką masę trzeba mieć czy
>> popchnąć.
>
> Aha, po upgrade firmware przez jeden dzień miałem wyniki średnie 3.0 na
> odcinku 20km na autostradzie przy 70 km/h
Znaczy utrzymywałeś 70 km/h na autostradzie?
I Ty marudzisz, że mandatów za dużo dostajesz?
Za mało, zdecydowanie za mało.
> i 3,7 przy 90km/h średnie z 15
> km według komputera. Przy 140 km/h średnie z 20 km wynosiło 5.8.
> Szczęście jednak trwało tylko jeden dzień.
A możesz masz tam dpf?
I jeśli tak zamulasz silnik, to włącza dopalacz co 5 km...... ;-)
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 23:37:13 - anacron
>> Aha, po upgrade firmware przez jeden dzień miałem wyniki średnie 3.0 na
>> odcinku 20km na autostradzie przy 70 km/h
>
> Znaczy utrzymywałeś 70 km/h na autostradzie?
Tak przez 20km, ciężarówki mnie wyprzedzały :)
>> i 3,7 przy 90km/h średnie z 15
>> km według komputera. Przy 140 km/h średnie z 20 km wynosiło 5.8.
>> Szczęście jednak trwało tylko jeden dzień.
>
> A możesz masz tam dpf?
> I jeśli tak zamulasz silnik, to włącza dopalacz co 5 km...... ;-)
To były testowe jazdy.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 09:28:14 - Cavallino
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:
>> A możesz masz tam dpf?
>> I jeśli tak zamulasz silnik, to włącza dopalacz co 5 km...... ;-)
>
> To były testowe jazdy.
Może wystarczyły do zamulenia.... ;-)
>
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-27 23:22:27 - anacron
> Ceed crdi waży ponad 1300 kg, plus kierowca, paliwo itd.
> I30 lżejszy nie jest, a wręcz może być cięższy, jeśli to nowa wersja,
> nawet jeśli ma mniejszy silnik.
1,2T własnej, 1,9T Całkowitej.
> To nie jest Golf 1 który ważył 800 kg, taką masę trzeba mieć czy popchnąć.
Aha, po upgrade firmware przez jeden dzień miałem wyniki średnie 3.0 na
odcinku 20km na autostradzie przy 70 km/h i 3,7 przy 90km/h średnie z 15
km według komputera. Przy 140 km/h średnie z 20 km wynosiło 5.8.
Szczęście jednak trwało tylko jeden dzień.
dl.dropbox.com/u/19673278/20120522_114344.jpg
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 00:52:46 - Arbiter
Użytkownik Cavallino
news:4fc29927
> Ludzie, dopóki nie stwierdzicie takiego spalania to nie wierzcie w takie
> bzdury.
Wydaje mi sie ze jezdziles tylko kią CRDI i wszystko oceniasz przez pryzmat
tego samochodu. Takim samochodem nie jeżdziłem więc nie wypowiem się, ale
kilka wyników z bardzo spokojnych jazd:
fiat panda 1,3 diesel - wynik 2,9l/100 na trasie 140km, jazda z predkoscia
70-80kmh
fabia 1,4TDI - trasa i styl j.w - 3,4l/100
renault clio eco2 diesel - na trasie schodzi bez problemu ponizej 4. Akurat
jezdzilem na innej trasie niż pandą i fabią, ale zejście poniżej 4 nie jest
żadnym osiągnięciem
Superb - odcinek 193km, AVS=83kmh, średnie zużycie 4,3l/100 - jazda 90kmh
img689.imageshack.us/img689/1954/1500ko.jpg
Wszystkie wyniki przy bardzo delikatnym stylu jazdy
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 01:07:49 - RoMan Mandziejewicz
Monday, May 28, 2012, 12:52:46 AM, you wrote:
[...]
> fiat panda 1,3 diesel - wynik 2,9l/100 na trasie 140km, jazda z predkoscia
> 70-80kmh
> fabia 1,4TDI - trasa i styl j.w - 3,4l/100
> renault clio eco2 diesel - na trasie schodzi bez problemu ponizej 4. Akurat
> jezdzilem na innej trasie niż pandą i fabią, ale zejście poniżej 4 nie jest
> żadnym osiągnięciem
> Superb - odcinek 193km, AVS=83kmh, średnie zużycie 4,3l/100 - jazda 90kmh
> img689.imageshack.us/img689/1954/1500ko.jpg
> Wszystkie wyniki przy bardzo delikatnym stylu jazdy
Jak myslisz, czy to, że udało mi się w 13-letnim Lanosie 1.6 uzyskać w
krótkiej trasie wynik 5.8l/100km świadczy w jakikolwiek sposób o
normalnym spalaniu w tym samochodzie? Bo moim zdaniem - nie. Ja wiem,
ile naprawdę, przy normalnej jeździe potrafi spalić Lanos i jak bardzo
trzeba się starać, żeby tak ekstremalny wynik uzyskać.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 09:34:35 - Cavallino
Użytkownik Arbiter
dyskusyjnych:jpub7t$gu3$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik Cavallino
> news:4fc29927
>
>> Ludzie, dopóki nie stwierdzicie takiego spalania to nie wierzcie w takie
>> bzdury.
>
> Wydaje mi sie ze jezdziles tylko kią CRDI
Oczywiście, to był mój pierwszy samochód.
Do tego nie czytałem testów i nie widziałem testów na zużycie paliwa w tv.
> i wszystko oceniasz przez pryzmat tego samochodu. Takim samochodem nie
> jeżdziłem więc nie wypowiem się, ale kilka wyników z bardzo spokojnych
> jazd:
Twoich?
Bo jak nie, to bajki tego typu możesz sobie dzieciom opowiadać.
>
> fiat panda 1,3 diesel - wynik 2,9l/100 na trasie 140km, jazda z predkoscia
> 70-80kmh
> fabia 1,4TDI - trasa i styl j.w - 3,4l/100
> renault clio eco2 diesel - na trasie schodzi bez problemu ponizej 4.
> Akurat jezdzilem na innej trasie niż pandą i fabią, ale zejście poniżej 4
> nie jest żadnym osiągnięciem
Tylko jeśli:
1. jedziesz testowo w stylu jazdy o kropelce, a nie normalnie
2. auto jest do tego przystosowane (wszystkie blue motiony, węższe opony,
mniejsze wloty itd)
3. jedziesz malutkim i lekkim autem
4. lub jedziesz za tirem
Ten i30 nie spełnia ŻADNEGO z tych warunków.
W każdym innym przypadku są to czyste bzdury, normalne diesle w kompaktach
palą ŚREDNIO o kilka litrów więcej niż napisałeś.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 09:38:12 - anacron
> Ten i30 nie spełnia ŻADNEGO z tych warunków.
Ale ten drugi już tak. Widzisz, w klubie hyundai znalazłem druga i30
taka jak moja i facet jest skory do pomocy i on ma właśnie wyniki na
poziomie poniżej 4l, gdy jedzie 90-100km/h na trasie.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 09:43:55 - Cavallino
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:jpva5g$qmh$1@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2012-05-28 09:34, Cavallino pisze:
>> Ten i30 nie spełnia ŻADNEGO z tych warunków.
>
> Ale ten drugi już tak. Widzisz, w klubie hyundai znalazłem druga i30
> taka jak moja i facet jest skory do pomocy i on ma właśnie wyniki na
> poziomie poniżej 4l, gdy jedzie 90-100km/h na trasie.
Skąd wiesz, bo on tak powiedział?
Sprawdź to empirycznie, a nie wierz bajkopisarzom na słowo.
Chętnie podstawię swojego 1.6 crdi to takiego testu.
Mnie nie udało się zejść poniżej 4,5 l mimo że jechałem na próbę bardzo
delikatnie, raczej 70 niż 90.
Fakt, nie na autostradzie, ale i tak w bez problemu poniżej 4 l nie
uwierzę.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 09:48:28 - anacron
>
> Użytkownik anacron
> dyskusyjnych:jpva5g$qmh$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 2012-05-28 09:34, Cavallino pisze:
>>> Ten i30 nie spełnia ŻADNEGO z tych warunków.
>>
>> Ale ten drugi już tak. Widzisz, w klubie hyundai znalazłem druga i30
>> taka jak moja i facet jest skory do pomocy i on ma właśnie wyniki na
>> poziomie poniżej 4l, gdy jedzie 90-100km/h na trasie.
>
> Skąd wiesz, bo on tak powiedział?
> Sprawdź to empirycznie, a nie wierz bajkopisarzom na słowo.
> Chętnie podstawię swojego 1.6 crdi to takiego testu.
Kurwa, ja jeździłem jego samochodem, a on moim. Potem pojechaliśmy na
100km jeden za drugim. Ja nie wierze na słów, ja to widziałem. Aha
testowy 1.6 z salonu pali mniej pod moja noga.
> Mnie nie udało się zejść poniżej 4,5 l mimo że jechałem na próbę bardzo
> delikatnie, raczej 70 niż 90.
Wrzuciłem Ci screen, 3.0 przy 70km/h na autostradzie. Tego samego dnia z
przeszło 600km, z czego ponad 200 autostradami (większość czasu
140km/h), reszta poza miastem w przedziale 100-120km/h przy
dystrybutorze wyszło mi 4,13, a z komputera 4.3. Następnego dnia, mniej
więcej w południe wystąpił znów problem z reakcja na pedał gazu i
spalanie zaczęło rosnąć.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 09:55:47 - Cavallino
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:
>>> Ale ten drugi już tak. Widzisz, w klubie hyundai znalazłem druga i30
>>> taka jak moja i facet jest skory do pomocy i on ma właśnie wyniki na
>>> poziomie poniżej 4l, gdy jedzie 90-100km/h na trasie.
>>
>> Skąd wiesz, bo on tak powiedział?
>> Sprawdź to empirycznie, a nie wierz bajkopisarzom na słowo.
>> Chętnie podstawię swojego 1.6 crdi to takiego testu.
>
> Kurwa, ja jeździłem jego samochodem, a on moim. Potem pojechaliśmy na
> 100km jeden za drugim.
W celu osiągnięcia minimalnego zużycia jak rozumiem, a nie tak normalnie?
>Ja nie wierze na słów, ja to widziałem. Aha
> testowy 1.6 z salonu pali mniej pod moja noga.
>
>> Mnie nie udało się zejść poniżej 4,5 l mimo że jechałem na próbę bardzo
>> delikatnie, raczej 70 niż 90.
>
> Wrzuciłem Ci screen, 3.0 przy 70km/h na autostradzie.
Chwilowe spalanie mnie nie kręci, taki wynik to nie problem.
Żeby powiedzieć, że auto pali poniżej 4l, trzeba by ZIMNYM autem ruszyć,
przejechać jakiś sensowny odcinek, parę razy się zatrzymać, znowu ruszyć,
zahamować, przyspieszyć itd.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 10:11:01 - anacron
>
> Użytkownik anacron
> dyskusyjnych:
>
>>>> Ale ten drugi już tak. Widzisz, w klubie hyundai znalazłem druga i30
>>>> taka jak moja i facet jest skory do pomocy i on ma właśnie wyniki na
>>>> poziomie poniżej 4l, gdy jedzie 90-100km/h na trasie.
>>>
>>> Skąd wiesz, bo on tak powiedział?
>>> Sprawdź to empirycznie, a nie wierz bajkopisarzom na słowo.
>>> Chętnie podstawię swojego 1.6 crdi to takiego testu.
>>
>> Kurwa, ja jeździłem jego samochodem, a on moim. Potem pojechaliśmy na
>> 100km jeden za drugim.
>
> W celu osiągnięcia minimalnego zużycia jak rozumiem, a nie tak normalnie?
>
>
>> Ja nie wierze na słów, ja to widziałem. Aha
>> testowy 1.6 z salonu pali mniej pod moja noga.
>>
>>> Mnie nie udało się zejść poniżej 4,5 l mimo że jechałem na próbę bardzo
>>> delikatnie, raczej 70 niż 90.
>>
>> Wrzuciłem Ci screen, 3.0 przy 70km/h na autostradzie.
>
> Chwilowe spalanie mnie nie kręci, taki wynik to nie problem.
> Żeby powiedzieć, że auto pali poniżej 4l, trzeba by ZIMNYM autem ruszyć,
> przejechać jakiś sensowny odcinek, parę razy się zatrzymać, znowu
> ruszyć, zahamować, przyspieszyć itd.
20km niech będzie chwilowe, ale mnie o to chodzi, jak w czasie 20 km z
prędkością 80km/h będę widział coś zbliżonego do tego co podaje
producent to dam spokój.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 10:27:00 - Cavallino
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:
>> Chwilowe spalanie mnie nie kręci, taki wynik to nie problem.
>> Żeby powiedzieć, że auto pali poniżej 4l, trzeba by ZIMNYM autem ruszyć,
>> przejechać jakiś sensowny odcinek, parę razy się zatrzymać, znowu
>> ruszyć, zahamować, przyspieszyć itd.
>
>
> 20km niech będzie chwilowe, ale mnie o to chodzi, jak w czasie 20 km z
> prędkością 80km/h będę widział coś zbliżonego do tego co podaje
> producent to dam spokój.
Noo, tyle to faktycznie możesz uzyskać, jak naprawisz to auto, pewnie będzie
tak jak piszesz, że między nieprawidłową pracą silnika, a za wysokim
spalaniem, związek okaże się wyraźny.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 12:59:06 - Budzik
>> Nowoczesny mały diesel przy 90kmh powinien spalić na trasie około 3,5
>
> Owszem, jak za TIR-em pojedzie.
> Już taki test nawet był w Automaniaku.
> Ludzie, dopóki nie stwierdzicie takiego spalania to nie wierzcie w takie
> bzdury.
Corsa 1,4 oraz Yaris 1,4 oba TD- przy ecodrivingu do 110km/h miesciły się w
4,3.
Podobno te pierwsze modele yarisów był jeszcze oszczędniejsze.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także _)
Dyplomata potrafi powiedzieć idź do diabła w taki sposób,
że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.
Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
2012-05-28 14:04:35 - Tomisk
>
> Corsa 1,4 oraz Yaris 1,4 oba TD- przy ecodrivingu do 110km/h miesciły się w
> 4,3.
> Podobno te pierwsze modele yarisów był jeszcze oszczędniejsze.
>
no to żaden szał Focusem 1.6 TDCI kombi bez większych problemów wyrabiam
się w okolicy 4,5 na trasie, prędkość do 110 i trochę przewidywania co
się może na drodze wydarzyć.
Pozdrawiam Tomek