Wydajność Internetu i wynikające z tego korzyści przegrywają najczęściej z preferencjami polskich przedsiębiorców ceniących kontakt osobisty ze sprzedawcą oraz możliwość negocjacji cenowych. Wiążący się z tym nakład czasu oraz straty wynikające z ograniczonego wyboru pomiędzy alternatywnymi ofertami, czy niekorzystne uzależnianie się od jednego dostawcy najczęściej są ignorowane lub po prostu zostają „wliczone w cenę”.
Pomimo tych trudności zentrada.network zdążyła się już na dobre upowszechnić wśród polskich przedsiębiorców. Od 2011 roku zentrada nie pobiera (niegdyś standardowych) opłat członkowskich i w dużej mierze finansuje się poprzez realizację transakcji B2B na platformach handlowych w Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Polsce, we Francji, Włoszech i na Węgrzech. Realizacja transakcji handlowych B2B odbywa się poprzez wysoko rozwinięty i zaawansowany technologicznie system powierniczej realizacji zamówień i płatności TradeSafe. Główne zalety systemu TradeSafe to gwarancja otrzymania płatności oferowana sprzedawcy towaru oraz szeroko rozumiany program ochrony kupującego dla transakcji B2B wraz z serwisem przy obsłudze zamówień świadczonym przez biura obsługi klienta zentrada & TradeSafe w 7 krajach europejskich.
Zentrada.pl stała się dla polskich handlowców, producentów, importerów i hurtowników przede wszystkim wirtualną bramą do rynków w Europie. Na dzień dzisiejszy w znacznie mniejszym stopniu stanowi natomiast platformę wyspecjalizowaną w realizacji transakcji krajowych, jak ma to miejsce w przypadku Aleo.pl. Przedsiębiorcy z Polski już dzisiaj po zalogowaniu się na platformie zentrada uzyskują bezpośredni dostęp do ponad 400.000 produktów w cenach hurtowych oferowanych głównie przez europejskich dostawców towaru. Oferta obejmuje przede wszystkim asortymenty o tematyce Fashion, dekoracje, drobne AGD, artykuły drogeryjne, sport czy rekreacja. Zentrada jest również wykorzystywana do sprzedaży towaru za granicą - szereg znanych polskich importerów i producentów zaopatruje w towar odbiorców w całej Europie, pomyślnie realizując tysiące transakcji hurtowych poprzez TradeSafe.
„Technologia Internetu daje zarówno hurtowym sprzedawcom, jak i hurtowym odbiorcom aktualnie największy potencjał wzrostu sprzedaży i zysków. Zentrada & TradeSafe przekonują dojrzałą i dopracowaną technologią oraz profesjonalną obsługą użytkowników. Poprzez naszą szeroką ofertę i bezpłatne członkostwo dla kupujących użytkowników zamierzamy obronić naszą wiodącą pozycję w handlu hurtowym online również na rynku polskim”, potwierdza Bertold Goerlich, pełniący funkcję Country Managera zentrada.pl od roku 2009.
Więcej informacji, rejestracja dla przedsiębiorców, informacje dla dostawców towaru w zentrada.network:
http://www.zentrada.pl
Więcej informacji o TradeSafe
http://www.tradesafe.eu