– Jak donosi dziennik Rzeczpospolita, obecnie tylko co czwarta firma duża firma handlowa prowadzi sprzedaż internetową. Tymczasem iMall24 daje szansę na zaistnienie w Internecie szczególnie tym firmom, które dotychczas – głównie z braku wiedzy – nie udostępniały swojej oferty w sieci. W przypadku iMall24 promocją portalu i dostępnych tam towarów zajmuje się Comarch. Klient musi jedynie zaznaczyć odpowiedni parametr w systemie Comarch CDN XL, aby dany towar udostępnić do sprzedaży w iMall24. Współpraca z iMall24 jest również możliwa za pośrednictwem Comarch iSklep24 – mówi Edyta Kozek, Business Development Manager ERP w Comarch.
Zmiany z obszaru internetowych narzędzi sprzedaży dotknęły także platformę B2B – Pulpit Kontrahenta. W nowej wersji aplikacji wprowadzono m.in. nowe języki (słowacki, czeski, litewski, węgierski) oraz umożliwiono wyświetlanie dodatkowych informacji na banerze (wartość przeterminowanych płatności oraz wykorzystanego limitu kredytowego).
Dotychczas w Comarch CDN XL rezerwacje sprzedażowe dla klientów tworzone były w chwili potwierdzania zamówienia sprzedaży. Zasada taka powodowała, że nawet jeżeli operator wstępnie potwierdził klientowi dostępność towaru, to podczas potwierdzania zamówienia mogło się okazać, że dany towar został już w międzyczasie sprzedany lub zarezerwowany przez innego operatora. Aby tego uniknąć, w najnowszej wersji systemu umożliwiona została taka praca na zamówieniach sprzedaży, aby dodanie pozycji na zamówienie od razu rezerwowało towar. Dla większej elastyczności pracy na zamówieniach wprowadzono możliwość zapisania zamówień o nieokreślonej dacie rezerwacji.
Wzrost popularności leasingu jako formy finansowania przesądził o wprowadzeniu obsługi leasingu u korzystającego (leasingobiorcy). Zmiany dotyczą różnych obszarów systemu Comarch CDN XL i obejmują m.in. ewidencję środków trwałych przyjętych do użytkowania na podstawie umów leasingu, a także umów pokrewnych: dzierżawy i najmu, ewidencję umów leasingu wraz z harmonogramem spłat oraz zmiany w odliczeniach podatku VAT (kontrola kwoty odliczenia VAT).
Wśród zmian z obszaru CRM warto wymienić rozwój terminarzy i zadań, m.in. podgląd zadań współpracownika, zmianę wyglądu okna terminarza w kierunku wyglądu terminarza MS Outlook czy możliwość jednoczesnego definiowania zadań indywidualnych dla pracowników w jednym oknie. Dodano także obsługę merchandisingu.
Zmiany objęły również narzędzie analityczne Business Intelligence. Wśród licznych nowości warto wymienić usprawnienia ergonomiczne (odświeżenie interfejsu) oraz nowy bardziej wydajny typ raportów SQL/MDX wykorzystujący mechanizm in-memory. Narzędzie do budżetowania w Comarch CDN XL 10.5 pozwala na uzupełnianie budżetów w MS Excel oraz wykorzystanie pełnej funkcjonalności MS Excel do obliczeń pomocniczych. Wprowadzono możliwość wykorzystania danych statystycznych (analiza liczby przedsiębiorstw oraz analiza liczby ludności) w raportach Business Intelligence. Dostęp do danych statystycznych pozwala m.in. na prowadzenie analiz rynku – analizy nie tylko od strony wyników firmy, ale także od strony potencjalnego popytu związanego z liczbą ludności oraz przedsiębiorców. Połączenie analiz typu ABC (klasyfikacja produktów pod względem wielkości generowanej sprzedaży) i XYZ (podział ze względu na charakter zapotrzebowania i rotację na magazynie) pozwala z kolei na skuteczne zarządzanie asortymentem.
Comarch CDN XL 10.5 to także liczne nowości wynikające ze zmian w przepisach podatkowych. System pozwala na obsługę uproszczonych zasad ustalania różnic kursowych. Ze względu na zmianę sposobu wyliczania proporcji przy rozliczeniu VAT naliczonego związanego ze sprzedażą zwolnioną i opodatkowaną w systemie udostępniono parametr, który pozwala na odpowiednie zaokrąglenie wskaźnika struktury sprzedaży przy przeliczaniu deklaracji za dany miesiąc. Comarch CDN XL 10.5 posiada także nowy wzór deklaracji VAT-UE.
Comarch CDN XL jest wyposażony również w rozwiązania mobilne Comarch Mobile dla przedstawicieli handlowych oraz pracowników magazynu i managerów. Najważniejsze zmiany w Comarch Mobile 6.0 to: możliwość dodawania i planowania wizyty przez przedstawiciela handlowego wprost na urządzeniu mobilnym, jeszcze bardziej intuicyjny i ergonomiczny interfejs, raportowanie, zmiana stanu realizacji zamówień, obsługa zamienników, rozliczanie płatności, czy też wyświetlanie łącznej wagi elementów dyspozycji.