System zbiera informacje, jakimi zagadnieniami i sekcjami tematycznymi interesowali się poszczególni użytkownicy serwisów grupy Onet. Na podstawie zebranych danych w czasie rzeczywistym przypisuje użytkowników do profili marketingowych oraz estymuje ich liczność.
Do dyspozycji reklamodawców przygotowano 20 profili predefiniowanych (np. ogólne takie jak Mężczyzna/Kobieta, czy też bardziej szczegółowe np. rodzice, gadżeciarze), ale jest też możliwość budowania profili indywidualnych (ściśle powiązanych z ofertą reklamodawcy). System umożliwia także łączenie informacji o zachowaniach na Onecie z retargetingiem (informacją o zachowaniu użytkownika na stronie reklamodawcy i serwowanie reklam ).
Platforma Netsprint Audience wyróżnia się na tle obecnej na rynku konkurencji tym, że pozwala uzyskać wysokiej jakości wiedzę o użytkownikach na podstawie ich rzeczywistych, historycznych wyborów, zapytań kierowanych do wyszukiwarki, czytanych artykułów i zainteresowań.
Dzięki temu, Biuro Reklamy Onet przy współpracy z Netsprint będzie w stanie dostarczyć czytelnikom portalu ciekawsze, lepiej dopasowane treści reklamowe, zarówno w ofercie bezpośredniej dla reklamodawców, ale też w niedalekiej przyszłości w ekosystemie RTB. Dokładna wiedza o zainteresowaniach użytkowników pozwoli również na rekomendowanie użytkownikom portalu treści indywidualnie dobranej do ich preferencji, co przekłada się zarówno na jakość wizyt użytkowników, jak i uzyskiwany poziom konwersji.