Jak skutecznie przywiązywać do marki? Wiadomo, że budowanie lojalności polega na ciągłym stymulowaniu partnera biznesowego. Nie wystarczy już tylko identyfikacja z marką, ważne są poczucie przynależności i wzbudzanie pozytywnych emocji. W osiąganiu tych celów pomagają właściwie zarządzane programy lojalnościowe i motywacyjne, co potwierdza szereg badań.
Od wielu lat programy lojalnościowe są jednym z najbardziej skutecznych narzędzi do utrzymania lojalności i zwiększania wyników. Wielu retailerów uczestniczy średnio w 1-2 programach jednocześnie, a dystrybutorzy sprzętu IT przeprowadzają ich po kilkanaście w ciągu roku. Dlaczego? Ponieważ za pomocą programu aktywizujemy klientów, przywiązujemy ich do marki, tworzymy stałą więź z grupą docelową, a jednocześnie nagradzamy tych najbardziej efektywnych. Służą one także jako zachęta dla nowych partnerów do zawierania współpracy. Coraz więcej firm, zwłaszcza w kryzysie, zastępuje tradycyjne i najczęściej wysokobudżetowe akcje marketingowe właśnie programami motywacyjnymi i innymi działaniami BTL. Dla uatrakcyjnienia prowadzonej akcji wprowadza się dodatkowe promocje, konkursy czy premie. Ważnym elementem jest dobór odpowiednio spersonalizowanej nagrody, która przekroczy oczekiwania uczestników.
NAGRODA UKRYTA W KARCIE
Tradycyjne nagrody typu wycieczka, rower czy ekspres do kawy są w programach lojalnościowych od zawsze i nie są już na tyle atrakcyjne, aby przynosiły zamierzone efekty. Dlatego należy szukać urozmaicenia puli nagród, którym są np. karty przedpłacone. Umożliwiają one swobodne wydatkowanie środków, zgodnie z preferencjami i gustami osób, do których skierowany jest program. Tym samym karty są zbliżone do gotówki – jak wiadomo, nagrody najbardziej pożądanej. W ofercie Edenred klient znajdzie różne karty. Można nimi płacić we wszystkich punktach akceptujących karty MasterCard na całym świecie, wypłacać gotówkę z bankomatów. Innym rodzajem kart oferowanym przez Edenred są karty z ograniczonym zasięgiem akceptacji, np. do jednej lub kilku wybranych branż. To z kolei przybliża karty do popularnych nagród rzeczowych. Na korzyść kart przemawiają jednak prosta dystrybucja, logistyka i brak potrzeby ich magazynowania. Dlatego warto nagrody rzeczowe zastąpić kartami. Dodatkowo dzięki długiemu terminowi ważności raz przekazane karty są z reguły wielokrotnie zasilane na różne kwoty i z różną częstotliwością. Swobodne różnicowanie wartości nagród doskonale sprawdza się w przypadku długofalowych konkursów. Klienci często wybierają karty z własnym layoutem i z logo firmy, wiedząc, że to bardziej przybliża uczestnika do marki. Decydują się też na zamianę nagrody głównej, np. wycieczki, na kartę płatniczą Ticket Holiday®, a dodatkowe doładowania kart premiowych traktują jako nagrody pocieszenia.
NOWA JAKOŚĆ NA RYNKU
W celu osiągnięcia postawionych celów i uniknięcia błędów podczas prowadzenia programów lojalnościowych, konkursów czy akcji wspierających sprzedaż warto zaufać sprawdzonemu partnerowi. Firma Edenred zoptymalizuje koszty i doradzi w kwestiach prawno-podatkowych związanych z prawidłowym przebiegiem programu. Zaproponuje rozwiązania, wykorzystując do tego celu nowoczesne platformy internetowe. A to wszystko poparte know-how Edenred i długoletnim doświadczeniem na rynkach światowych.