Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-09-14

A A A POLEĆ DRUKUJ

Manipulacja czy niezbędna umiejętność?

22.-23.09.11 odbędzie się szkolenie Agencji SEDNO pt. „Język skutecznego wywierania wpływu na ludzi - warsztat psychologiczny” prowadzone przez psycholog Henrykę Socha-Zawadzką – specjalistkę NLP i komunikacji interpersonalnej. Czy wywieranie wpływu na innych ludzi wymaga bezwzględnej, despotycznej strategii działania, czy odwrotnie - może być bezinwazyjną, elegancką formą komunikacji międzyludzkiej służącą osiągnięciu wyznaczonych celów?

Wywieranie wpływu instynktownie kojarzymy z działaniem o pejoratywnym zabarwieniu, w rzeczywistości jest to, stwierdzając bez kozery, codzienna umiejętność kontaktowania się z partnerami życia zawodowego czy osobistego. Począwszy od wywierania wpływu intrapersonalnego, czyli komunikacji z samym sobą, poprzez codzienne zadania osób, których narzędziem pracy jest język, po sprzedawców czy menadżerów, kończywszy na rutynowych wyzwaniach pedagogów, kluczowym elementem każdego komunikatu jaki wysyłamy jest język którym się posługujemy. Celem szkolenia jest praktyczna nauka stosowania struktur językowych, które pomagają trafić z konkretnym przekazem do odbiorcy i wywołać pierwotnie zamierzony efekt.
Program:
1. Język jako system reprezentujący model doświadczania świata przez człowieka.
2. Wywieranie wpływu na samego siebie czyli co i jak do siebie mówimy.
3. Niewerbalne i werbalne techniki budowania dobrego kontaktu jako podstawa wywierania wpływu na ludzi, omówienie tematu.
4. Siła sugestii czyli jak struktura używanego języka wpływa na kreowanie doświadczeń.
5. Złożone konstrukcje lingwistyczne stosowane w wywieraniu wpływu na doświadczenia i zachowania ludzi.
a) Implikacje, przykłady i stosowanie
b) Zastosowanie pytań zamkniętych i otwartych , omówienie jak i kiedy je stosować. Pułapka pytań "dlaczego" i jak ją ominąć.
c) Presupozycje, czym są, w jaki sposób działają i jak można je zastosować, by w sposób elegancki wywierać wpływ na innych.
• presupozycje na temat świadomości (uświadamiać sobie, zdawać sprawę..)szczegółowe omówienie zasad konstruowania i ich wykorzystanie,
• presupozycje pozornego wyboru ( możesz to albo to?/ jak i kiedy stosować),
• presupozycje na temat czasu (zanim, przed, po),
• presupozycje z liczebnikami porządkowymi (pierwszy, kolejny),
• spiętrzanie presupozycji jako sposób na proste i eleganckie dotarcie do celu. funkcje tej konstrukcji i jej zastosowanie w marketingu,
d) Cytaty, porównania i metafory jako skuteczne narzędzia sugestii. Mechanizmy działania tych struktur, ich istota i zasady konstruowania.
• cytowanie innych i samego siebie, czemu to służy,
• zastosowanie porównań w wywieraniu wpływu,
• metafora jako potężne narzędzie w wywieraniu wpływu na innych. Jak człowiek reaguje na metafory i w jaki sposób pod jej wpływem powstają zmiany?
6. Zastosowanie języka w wywieraniu wpływu na innych - podsumowanie treningu. Pytania, refleksje, inne zastosowania, przydatność w różnych dziedzinach życia.
7. Zakończenie treningu w formie indywidualnych prezentacji poszczególnych uczestników szkolenia.

Kolejne terminy:
17. – 18.11.11 Poznań




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS