Audyt korzyści koncentrował się na obszarach prowadzących do obniżenia kosztów obsługi odbiorców, racjonalizacji asortymentu na magazynie oraz kontroli poziomu rentowności sprzedaży. Przedmiotem analizy stała się również kwesta wykorzystania platformy B2B - Pulpitu Kontrahenta, czyli elektronicznej platformy współpracy z kontrahentami, jak również automatyzacji przepływu dokumentów od dostawców do systemu Comarch CDN XL, wykorzystywanego przez BHU.
Rezultaty audytu korzyści wskazały, że zmiany organizacyjno-informatyczne, które zaproponowaliśmy, pozwolą na znaczne zmniejszenie zaangażowania personelu klienta , obniżenie wartości magazynu, oraz znaczny wzrost marży w skali roku. Szacujemy, że nakład pracy na obsługę niektórych procesów może zostać zmniejszony nawet o kilka tysięcy roboczo-godzin rocznie, a marża ze sprzedaży może wzrosnąć nawet o kilkaset tysięcy złotych rocznie. Wdrożenie zmian wymaga zrealizowania trzech, opracowanych przez nas projektów – kontynuuje Tomasz Krause, Prezes Zarządu Graphcom Sp. z o.o.
Zaplanowane zmiany w systemie ERP będą dotyczyły wdrożenia:
- projektu wspierania decyzji zakupowych, służącego racjonalizacji stanów magazynowych i zwiększeniu dostępności kluczowych towarów,
- projektu zwiększenia sprzedaży, poprzez zarządzanie promocjami ,
- projektu ergonomicznego – redukującego nakład pracy na obsługę dokumentów zakupu.
Więcej o Graphcom Sp. z. o.o. dostępne na www.graphcom.pl