SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zły rok prasy

"Gazeta Wyborcza" dogania "Fakt" - wynika z najnowszych danych ZKDP

Coraz lepsze wyniki przynoszą nowe akcje marketingowe organizowane przez Agorę, wydawcę "Gazety Wyborczej". Przyczyniły się one do tego, że już dawno przewaga "Faktu" na "GW" nie była tak mała.

Jak wynika z najnowszych danych ZKDP w grudniu 2004 roku średnia sprzedaż "GW" wyniosła  454 749  egz., co oznacza wzrost o 5% w porównaniu do analogicznego okresu 2003 roku. Liderem pozostaje dziennik "Fakt", którego średnia sprzedaważ wyniosła 481 022  egz., czyli o ponad 10% mniej niż w 2003 roku.

Na trzecim miejscu plasuje się "Super Express" a na czwartym "Rzeczpospolita".

Tytuły  XII 2003   XII 2004  Zmiana
Fakt Gazeta Codzienna       534 904         481 022    -10,1%
Gazeta Wyborcza       432 899         454 749    5,0%
Super Express       267 191         243 829    -8,7%
Rzeczpospolita       188 286         181 580    -3,6%
Gazeta Prawna         80 813           74 233    -8,1%
Przegląd Sportowy/Tempo         74 981           64 821    -13,6%
Puls Biznesu         23 265           23 483    0,9%
Trybuna         26 475           23 243    -12,2%
Sport         12 611           10 958    -13,1%
Parkiet Gazeta Giełdy         10 319           10 565    2,4%
Dzienniki ogólnopolskie    1 651 744      1 568 483    -5,0%

Na rynku prasy regionalnej liderem jest "Dziennik Zachodni".
  

top Tytuły  XII 2003   XII 2004  Zmiana
1 Dziennik Zachodni         73 894         107 820    45,9%
2 Gazeta Pomorska         97 633         100 153    2,6%
3 Dziennik Bałtycki         62 066           60 714    -2,2%
4 Express Ilustrowany         56 477           59 614    5,6%
5 Dziennik Polski         55 842           55 695    -0,3%
6 Dziennik Łódzki         50 644           52 928    4,5%
7 Gazeta Lubuska         53 787           51 700    -3,9%
8 G Wrocławska S. Polskie         45 586           41 894    -8,1%
9 Echo Dnia         33 332           40 605    21,8%
10 G. Olsztyńska/Dziennik Elbląski         35 186           36 249    3,0%

   XII 2003   XII 2004  Zmiana
Dzienniki regionalne    1 035 204      1 055 110    1,9%
Dzienniki ogólnopolskie    1 651 744      1 588 483    -5,0%

Tymczasem z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że kupujemy coraz mniej gazet. W 2004 roku średnia dzienna sprzedaż wszystkich dzienników wyniosła 2,66 mln egzemplarzy i była o 2,6 proc. niższa niż rok wcześniej.

Źródło: Analiza Mediatak na podstawie danych ZKDP, XII 2003, XII 2004

Dołącz do dyskusji: Zły rok prasy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl