Wydatki na telewizyjną reklamę większe w Azji niż Europie Zach.
W zeszłym roku po raz pierwszy w historii wydatki na reklamę telewizyjną były większe w regionie Azji i Pacyfiku niż w Europie Zachodniej.
Z danych firmy Informa Telecoms & Media wynika, że w 2009 roku na reklamę telewizyjną w regionie Azji i Pacyfiku wydano 27,9 miliarda dolarów, w porównaniu do 26,7 miliarda dolarów w Europie Zachodniej.
Zdecydowanym światowym liderem była Ameryka Północna, z wydatkami rzędu 38,9 miliarda dolarów.
Informa szacuje, że po trudnym dla rynku telewizyjnej reklamy ubiegłym roku, globalne wydatki w tym sektorze wzrosną w roku 2010 o 3,7 proc., do 116 miliardów dolarów.
Z kolei w roku 2015 na telewizyjną reklamę w Ameryce Północnej ma zostać wydanych 47 miliardów dolarów, w regionie Azji i Pacyfiku 34,4 miliarda dolarów, a w Europie Zachodniej 33,6 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na telewizyjną reklamę większe w Azji niż Europie Zach.