SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wojna sieciowych sklepów muzycznych

Internetowy sklep muzyczny Listen.com obniżył ceny ...

Internetowy sklep muzyczny Listen.com obniżył ceny oferowanych w ramach usługi Rhapsody utworów do poziomu 79 centów. Wszystko wskazuje na to, że dzięki niedawno uruchomionej usłudze Apple iTunes, internetowa branża muzyczna wreszcie budzi się z marazmu.

Listen.com – które w kwietniu zostało przejęte przez RealNetworks - obniżyło ceny z dotychczasowgo poziomu 99 centów. Przedstawiciele firmy zaprzeczają, aby miało to jakikolwiek związek z pojawieniem się muzycznego sklepu Apple, jednak trudno uniknąć takich skojarzeń. Apple sprzedaje piosenki w cenie 99 centów za sztukę, ale w odróżnieniu od Listen.com nie pobiera miesięcznego abonamentu w wysokości 10 USD.

Wygląda więc na to, że sukces sklepu iTunes okazał się być impulsem na jaki od dawna czekała branża muzyczna. Zachęceni powodzeniem Apple dystrybutorzy plików muzycznych zaczynają eksperymentować z różnymi modelami sprzedaży, które mają przyciągnąć klientów. Bo jak pokazało Apple, nie brakuje ludzi którzy są gotowi kupować muzykę w Sieci – byle tylko warunki takiej oferty były atrakcyjne. Analitycy szacują, że Internauci są w stanie zapłacić do 10 USD za pobranie jednej płyty CD, oczekują jednak możliwości swobodnego doboru utworów. Zakładając, że na płycie znajduje się średnio od 10 do 12 piosenek, cena 79 centów wydaje się więc rozsądna.

Najbliższe miesiące pokażą, czy jesteśmy świadkami początku wielkich przemian na rynku mediów. Odpowiedź dadzą kolejne wydarzenia, m.in. powrót - w komercyjnym wydaniu - legendarnego Napstera, którego wykupiła firma Roxio.

Dołącz do dyskusji: Wojna sieciowych sklepów muzycznych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl