Szefowa „Wiadomości” o braku infomacji nt. WOŚP: nie ma takiego obowiązku, to akcja promowana przez tv komercyjne
- TVP nie ma żadnego obowiązku informowania o akcjach promowanych przez tv komercyjne - tak szefowa „Wiadomości” Marzena Paczuska uzasadniła brak informacji w programie o wynikach tegorocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
We wtorek przedstawiciele Fundacji WOŚP m.in. Jerzy Owsiak, poinformowali, że podczas tegorocznego finału akcji zebrano ponad 105 mln zł, co jest rekordowym wynikiem (przed rokiem zebrano 72 mln zł, we wcześniejszych latach - po ok. 50 mln zł).
Ta wiadomość była eksponowana we wczorajszym wydaniu „Faktów” - pojawiła się jako pierwszy materiał, a do tematu wrócono w ostatnim materiale. Grupa TVN w br. pierwszy raz była głównym partnerem telewizyjnym finału WOŚP, relacje z wydarzenia pokazywano m.in. w TVN, TVN24 i TTV. O wyniku tegorocznej zbiórki WOŚP krótko poinformowano też w „Wydarzeniach” Polsatu.
Żadnych informacji na ten temat nie było natomiast w „Wiadomościach”, tak samo jak w „Panoramie” i „Teelexpressie”. Niektórzy dziennikarze aktywni na Twitterze krytykowali za to Telewizję Polską, przede wszystkim redakcję „Wiadomości”. Podkreślali, że WOŚP to akcja ogólnopolska, którą wspiera mnóstwo ludzi i wiele różnych podmiotów.
- TVP nie ma żadnego obowiązku informowania o akcjach promowanych przez tv komercyjne - uzasadniła to na Twitterze Marzena Paczuska, szefowa „Wiadomości”, w dyskusji o braku informacji w „Wiadomościach” na temat wyniku finału WOŚP.
@JanTelewizorek @marcin_kulinski TVP nie ma żadnego obowiązku informowania o akcjach promowanych przez tv komercyjne.
— Marzena Paczuska (@MarzenaPaczuska) 8 marca 2017
Przypomnijmy, że w dniu tegorocznego finału WOŚP o wyniku zbiórki poinformowano krótko na koniec wydania „Wiadomości”, niewiele relacji z akcji pokazano w TVP Info, natomiast więcej takich materiałów wyemitowano w stacjach regionalnych TVP. Publiczny nadawca został za to skrytykowany przez niektórych dziennikarzy, polityków i inne osoby publiczne. Z kolei w „Wiadomościach” z ujęcia z wypowiadającym się posłem PO wymazano logo WOŚP, które miał naklejone na kurtce.
Jerzy Owsiak w liście otwartym do prezesa TVP Jacka Kurskiego przypomniał mu, że jesienią ub.r. zapewniał, że finał WOŚP będzie relacjonowany w kanałach publicznego nadawcy. - Jestem zażenowany, że Telewizja Polska zrezygnowała z pokazywania tego wydarzenia, bo to wydarzenie obywatelskie, nas wszystkich. Trudno powiedzieć, że tylko jedna opcja ma oglądać telewizję. Jak tak chcecie, stracicie .To był polski duch, to się dzieje w Polsce. To jest telewizja publiczna, polska telewizja, za którą ja płacę pieniądze. I mam prawo, żeby ludzie to obejrzeli - dodał Owsiak na konferencji prasowej dzień po finale.
Kilka dni po finale WOŚP dziennikarz „Rzeczpospolitej” Jacek Nizinkiewicz będąc gościem w TVP Info, pokazał koszulkę z dużym logo tej akcji. - TVP Info przemilczało temat Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, śladowo o nim informując. W „Wiadomościach” pojawiło się tylko 14 sekund na ten temat, na stronie internetowej TVP Info do dzisiaj nie ma żadnej wzmianki na temat finału. A to była wielka zbiórka charytatywna na pomoc medyczną dzieciom i osobom starszym. Telewizja publiczna powinna informować o tego typu wydarzeniach, a nie je przemilczać - uzasadnił.
Pod koniec stycznia to, że TVP tak mało czasu poświęciła Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy, negatywnie ocenił Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych. - Dlaczego się kopać z koniem, zderzać się z wielką imprezą cieszącą się wielką popularnością. Nie podobało mi się, że telewizja publiczna ustawiła się na kontrze do tego. Można to było pokazywać w różny sposób: nie trzeba było współdziałać, ale trzeba było informować, pokazywać szlachetność ludzi, którzy działają w tej akcji, zbierając pieniądze - zasugerował Czabański.
Według danych Nielsen Audience Measurement w lutym br. średnia widownia głównego wydania „Wiadomości” wynosiła 3,04 mln widzów, co dało 19,4 proc. udziału w oglądalności pasma, w którym emitowany jest program.
Dołącz do dyskusji: Szefowa „Wiadomości” o braku infomacji nt. WOŚP: nie ma takiego obowiązku, to akcja promowana przez tv komercyjne