SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wartość rynku telefonii mobilnej wzrosła do ponad 19 mld zł w 2011 r

Wartość detalicznego rynku telefonii komórkowej w 2011 r. wyniosła nieco ponad 19 mld zł i wzrosła o 0,6% w stosunku do poprzedniego roku, podał Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE).

"Wartość segmentu mierzona przychodami z usług detalicznych osiągnęła niewiele ponad 19 mld zł (była zaledwie o 0,6% wyższa niż w roku 2010). Większość przychodów (80%) wygenerowali klienci post-paid. Największą kategorię przychodów stanowiły zyski z połączeń głosowych wychodzących (ponad 40%), przychody z SMS-ów osiągnęły prawie 14%, zaś z transmisji danych 8,6%. Przychody detaliczne z sektora telefonii ruchomej w 2011 r., podobnie jak w roku poprzednim stanowiły ponad 44% wartości całego rynku telekomunikacyjnego" - czytamy w raporcie nt. rynku telekomunikacyjnego w 2011 r.

UKE podał, że wartość średniego przychodu na klienta w telefonii komórkowej (ARPU) w Polsce spada systematycznie każdego roku. Jedną z głównych przyczyn spadku jest w dużej mierze redukcja stawek MTR, a także obniżki cen połączeń na rynku detalicznym.


 

Źródło: UKE

"W 2011 r. nastąpiła zmiana lidera na rynku telefonii komórkowej w Polsce pod względem osiągniętych przychodów. Został nim PTK Centertel (ponad 31,6%), swoją pozycję o 3 p.p. poprawił operator sieci Play. Najwyższy, prawie 6% spadek przychodów zanotował w 2011 r. Polkomtel, największy wzrost – ponad 49%, P4" - czytamy w raporcie. Urząd podał też, że najliczniejszą bazę klientów posiadała PTK Centertel, Polkomtel pomimo straty klientów znalazł się na drugim miejscu. Największy wzrost udziału (o ponad 3,1 p.p.) w porównaniu z 2010 r. zanotowała spółka P4.

Dołącz do dyskusji: Wartość rynku telefonii mobilnej wzrosła do ponad 19 mld zł w 2011 r

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl