W tym roku internet pokona radio pod względem wydatków na reklamę
W bieżącym roku światowe wydatki na internetową reklamę będą wyższeniż na reklamę radiową.
Taką prognozę w trakcie prezentacji dla analityków w Paryżuprzedstawił Steve King, szef wchodzącego w skład grupy reklamowejPublicis domu mediowego ZenithOptimedia.
Zdaniem Kinga, wydatki na reklamę online w bieżącym rokuzwiększą się o 26 procent i będą stanowić 9,5 procenta ogółunakładów na światową reklamę. Tymczasem w przypadku radia wskaźnikten wyniesie 9 procent.
King przedstawił dane, według których konsumenci spędzają około15 procent swojego czasu w sieci. Zestawiając to z 9 procentamiudziałów internetu w rynku reklamy, pozostaje spore pole dowzrostu.
Większe wydatki na reklamę online mają zostać uzyskane takżedzięki temu, że rośnie poziom korzystania z tego medium: w bieżącymroku dostęp do sieci ma mieć 19 procent światowej populacji wobec17 procent w roku ubiegłym.
Szef ZenithOptimedia stwierdził również, że w ciągu najbliższychkilku lat internet pokona pod względem nakładów na reklamę takżeczasopisma.
źródło: Bloomberg.com
Dołącz do dyskusji: W tym roku internet pokona radio pod względem wydatków na reklamę