UOKiK startuje z kampanią o naruszeniach prawa konkurencji
Pod hasłem „Zmowa rynkowa? Daj sygnał!" rusza kampania prezesa UOKiK, która ma zwiększyć świadomość na temat naruszeń prawa konkurencji i zachęcić pracowników firm do przeciwdziałania im.
Kampania społeczna prezesa UOKiK wystartowała 6 grudnia, w Światowy Dzień Konkurencji. Promuje m.in. program Sygnalista, dzięki któremu prezes UOKiK otrzymuje anonimowe sygnały dotyczące potencjalnych naruszeń prawa konkurencji.
Program Sygnalista działa od kwietnia 2017 r. Na początku sygnaliści mogli nawiązać kontakt z Urzędem za pomocą skrzynki mailowej oraz infolinii. Od grudnia 2019 r. mogą wysyłać zgłoszenia za pomocą specjalnej platformy internetowej dostępnej pod adresem report.whistleb.com/pl/uokik.
- Z okazji Światowego Dnia Konkurencji uruchamiamy w mediach społecznościowych kampanię „Zmowa rynkowa? Daj sygnał!” skierowaną głównie do byłych i obecnych pracowników dużych i średnich przedsiębiorstw m.in. z branży budowlanej, transportowej, motoryzacyjnej, IT. Chcemy im uświadomić, jakie praktyki, z którymi być może spotykają się w swojej pracy, są zakazane jako naruszające zasady uczciwej konkurencji. Celem kampanii jest także zachęcenie do informowania UOKiK o niedozwolonych porozumieniach. Można to zrobić anonimowo. Dzięki przekazanym sygnałom, które umożliwią wykrycie i położenie kresu zmowie na rynku, skorzystają uczciwi przedsiębiorcy, a także konsumenci, którzy zyskają swobodny dostęp do produktów i bez ograniczeń będą mogli wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę - mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
„Zmowa rynkowa? Daj sygnał!”
Kampania „Zmowa rynkowa? Daj sygnał!” potrwa do 20 grudnia. Banery, grafiki i krótki spot o tym, w jaki sposób zawiadomić Prezesa UOKiK o zmowie rynkowej lub przetargowej albo nadużywaniu pozycji dominującej pojawią się m.in. na portalach branżowych, Facebooku i YouTubie.
Dołącz do dyskusji: UOKiK startuje z kampanią o naruszeniach prawa konkurencji