SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN znów pozwie TVP za reklamy

TVN skieruje do sądu wniosek o zbadanie, czy Telewizja Polska ma prawo dzielić swoje programy na części i emitować między nimi reklamy. Stacja wygrała już jeden proces w podobnej sprawie.

Karol Smoląg, rzecznik prasowy TVN, potwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że jego stacja przygotowuje wniosek sądowy dotyczący dzielenia przez Telewizję Polską programów na części i nadawania reklam w przerwach między nimi. Ostatnio TVP emituje w ten sposób show „Bitwa na głosy”, a w lutym na części podzielone przerwami reklamowymi została podzielona transmisja rozdania „Telekamer”.

„Bitwa na głosy” o 900 tys. osób podnosi widownię TVP 2


– Sprawą zajmują się obecnie nasi prawnicy, przygotowując materiały dla sądu – opisuje Smoląg. – Procedura wygląda tak, jeśli sąd uzna zasadność naszego wniosku, TVP otrzyma wezwanie do zaprzestania dzielenia programów na części przerywane reklamami, a jeśli się do niego nie zastosuje, skierujemy przeciwko niej pozew – wyjaśnia.

Zbigniew Badziak, dyrektor biura reklamy Telewizji Polskiej, w niedawnym wywiadzie dla portalu Wirtualnemedia.pl twierdził, że TVP emituje reklamy zgodnie z prawem. – Bloki reklamowe pomiędzy autonomicznymi częściami programów emitujemy tylko wtedy, kiedy zakupione licencje pozwalają na to lub regulują tę kwestię w sposób prawny, a także przy transmisjach wydarzeń, w których scenariusze zakładają podział wydarzenia na części – wyjaśniał.

TVN już raz pozwała TVP za dzielenie programów na części i nadawanie w przerwach reklam. Sprawa dotyczyła m.in. emitowanego w 2007 i 2008 roku programu „Gwiazdy tańczą na lodzie”. Pod koniec ub.r. sąd uznał, że TVP naruszyła w ten sposób ustawę medialną, i nałożył na nią karę w wysokości 0,5 mln zł.

Dołącz do dyskusji: TVN znów pozwie TVP za reklamy

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fajnie
brawo tvn :)
odpowiedź
User
faegerh
Nudzi im się w tefałenie. Może lepiej zająć się nieusuwaniem kanału Warszawa?
odpowiedź
User
BeeJay
Klasyczny pies ogrodnika, sam nie zje i drugiemu nie da. Nie rozumiem tej polityki TVN, która szkodzi nam wszystkim - widzom. Po pierwsze pieniądze z reklam dla TVP nie trafią do TVN, bo z reguły ci reklamodawcy już tam są. Po drugie dodatkowe pieniądze z reklam dla TVP oznaczają być może ciekawy program "misyjny" w którymś z kanałów spółki. Po trzecie przerwa reklamowa oznacza, że widz który statystycznie nie znosi reklam zmieni kanał być może na TVN i tam zostanie, czyli klasyczny strzał w stopę. No chyba, że chodzi o uwalenie konkurenta, ale to jak pisałem nam wszystkim szkodzi, więc pie***ć TVN.
odpowiedź