SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Teraz Rock” i TerazMuzyka.pl sprzedane za 0,4 mln zł, nowym wydawcą spółka Wiesława Weissa

Firma Advertigo sprzedała swoją zorganizowaną część, obejmującą głównie miesięcznik „Teraz Rock” i serwis TerazMuzyka.pl, spółce Neker Media, której prezesem i większościowym udziałowcem jest Wiesław Weiss, redaktor naczelny „Teraz Rocka”.

W komunikacie giełdowym Advertigo poinformowano, że wartość transakcji wyniosła 0,4 mln zł.

Spóła Neker Media została założona pod koniec września br. Jej prezesem i posiadaczem 80 proc. udziałów jest Wiesław Weiss, redaktor naczelny „Teraz Rocka”, natomiast 20 proc. udziałów należy do Anny Weiss. Kapitał zakładowy firmy to 5 tys. zł.

Wiesław Weiss spytany przez Wirtualnemedia.pl, dlaczego zdecydował się kupić „Teraz Rocka” i TerazMuzyka.pl, powiedział: - Chcieliśmy, aby pismo ukazywało się nadal. Czasy są teraz ciężkie, pandemia koronawirusa, jedni  zamykają czasopisma i gazety, inni okrawają składy redakcyjne. Chciałem tego uniknąć, stąd zmiana właściciela.

- Co do składu redakcji i samego pisma - nic się tutaj nie zmieni, będziemy wydawali magazyn tak, jak dotąd. Zmienia się wyłącznie wydawca - zapewnił Weiss.

„Teraz Rock” droższy, mocno dotknięty epidemią

Miesięcznik „Teraz Rock” ukazuje się od 2003 roku, wcześniej inna spółka wydawała analogiczne pismo „Tylko Rock”. We wrześniu br. cena magazynu wzrosła o 3 zł do 12,99 zł, jednocześnie jego objętość zwiększono ze 100 do 116 stron. Wiesław Weiss podkreślił, że to pierwsza podwyżka ceny „Teraz Rocka” od 12 lat.

Pod marką „Teraz Rock” oprócz miesięcznika wydawane są cykliczne numery specjalne.

Advertigo, notowane na bocznym rynku warszawskiej giełdy, w maju informowało, że epidemia będzie mieć znaczący negatywny wpływ na jego działalność, głównie w związku z ograniczeniem handlu stacjonarnego w czasie lockdownu i dużo mniejszą liczbą koncertów.

- Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że lock down gospodarki, drastyczne ograniczenia w działalności galerii handlowych (utrudniony dostęp do punktów sprzedaży prasy) oraz brak koncertów (zakaz imprez masowych), których organizatorzy są głównymi reklamodawcami w produktach spółki mocno odbije się na wynikach - napisała firma.

Zaznaczyła, że kwietniowy numer „Teraz Rocka” ukazał się z ponad tygodniowym opóźnieniem. - W związku z zamknięciem galerii handlowych należy liczyć się ze spadkiem sprzedaży egzemplarzowej naszych tytułów. Trudno oszacować precyzyjnie skalę tego spadku, ale zarząd spółki przyjął, że będzie to spadek sprzedaży na poziomie 15-20 proc. - podała.

Wydawca poinformował, że w związku z niezadowalającymi wynikami serwisu TerazMuzyka.pl „analizuje sensowność dalszego rozwoju i finansowania tego projektu”. - Projekt w chwili obecnej nie jest rentowny. Zarząd spółki przewiduje, że w związku z brakiem imprez masowych (koncertów) portal TerazMuzyka.pl będzie w tym roku przynosił dalsze straty i może stać się trwale nierentowny - stwierdziła firma.

Advertigo sprzedało „PSX Extreme” i PPE.pl

Wiosną ub.r. Advertigo sprzedało spółce Idea Ahead, wydającej m.in. magazyn „Pixel”, prawa do miesięcznika „PSX Extreme” o grach wideo. - Wydawaliśmy „PSX Extreme” przez ostatnich osiem lat. To było piękne ale i trudne wyzwanie - skomentował Leszek Jastrzębski, prezes i większościowy akcjonariusz Advertigo.

Natomiast w kwietniu br. firma za 2,05 mln zł sprzedała serwis o grach wideo PPE.pl spółce Online Venture.

W drugim kwartale br. Advertigo zanotowało spadek przychodów rok do roku o 67 proc. do 524,5 tys. zł oraz 1,56 mln zł zysku, głównie dzięki wynikowi ze sprzedaży PPE.pl.

Dołącz do dyskusji: „Teraz Rock” i TerazMuzyka.pl sprzedane za 0,4 mln zł, nowym wydawcą spółka Wiesława Weissa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
on
Powodzenia :)
odpowiedź
User
Rockmen
Wszystkiego dobrego. Trudna sprawa, bo dużo problemów. Pandemia uderzyła w sprzedaż. Wcześniej też nie było różowo, bo jednak rock traci na popularności, a jednocześnie rozrósł się już do rozmiarów, które trudno ogarnąć. Wciąż czytałem narzekania, że za dużo klasycznego rocka, za mało nowych zespołów itd. Wciąż ktoś niezadowolony. Ogarnąć to będzie sztuką.

Ciekawe, czy uwolnienie się od wydawcy oznacza powrót Królikowskiego do składu.
odpowiedź
User
Seba
Szacunek za walkę, ale nic z tego nie będzie.
odpowiedź