Sukces akcji TVN
Na dziennikarski apel TVN odpowiedziało blisko 2 mln osób
Akcję zbiórki pieniędzy przeprowadziła Fundacja TVN „nie jesteś sam” przy redakcyjnym wsparciu programów „Pod napięciem”, „Faktów” i „Uwagi”. Specjalne wydanie programu „Pod napięciem” 21 września obejrzało blisko 3 mln widzów, z których 2/3 wysłało SMS-a, aby wspomóc leczenie dzieci. Łącznie udało się zebrać sumę 2 325 000 PLN
Wszystko zaczęło się od materiału dziennikarskiego Marka Nowickiego wyemitowanego wiosną w głównym wydaniu Faktów. Obrazy pokazujące czwórkę chorych dzieci były wstrząsające, ich bohaterowie – dzieci miały świadomość, że powoli umierają. Marek Nowicki dowiedział się o istnieniu leku, który może uratować życie dzieci. Lek ten jest zarejestrowany w USA i krajach UE, ale jest bardzo drogi. W Polsce Ministerstwo Zdrowia nie kupiło leku ze względu na jego wysoką cenę! Roczna kuracja jednego dziecka to koszt 150.000 euro. W momencie rozpoczęcia kuracji lekiem należy ją kontynuować do końca życia. Sprawą zainteresowała się Fundacja TVN "nie jesteś sam", która wspólnie z redakcją programu "Pod Napięciem" podjęła decyzję o zrealizowaniu specjalnego wydania programu poświęconemu chorym dzieciom. Pieniądze były zbierane za pomocą SMS -ów, koszt SMS -a 1,22 PLN z Vat. Do akcji przyłączyli się wszyscy operatorzy telefonii komórkowej (ERA,IDEA, PLUS GSM), firma technicznie obsługująca SMS -y - DRQ oraz telewizja tvn. Wszyscy zrzekli się swoich zysków na rzecz akcji.
Do telewizji tvn i Fundacji TVN „nie jesteś sam” wpłynęło mnóstwo maili i telefonów od widzów poruszonych losem dzieci i ich rodzin. W odpowiedzi na nie Fundacja TVN dodatkowo uruchomiła specjalne konto bankowe, na które można wpłacać fundusze na rzecz dzieci chorych na Mukopolisacharydozę.
BRE Bank OR Wa-wa nr konta: 11401010-00-258118-PLNCURR04-59, z dopiskiem Fundacja TVN „nie jesteś sam”, na w/w konto można wpłacać pieniądze zarówno z Polski, jak i z zagranicy, w każdej walucie. Płatności można dokonywać za pomocą przelewów bankowych, pocztowych i internetowych.
TVN
Dołącz do dyskusji: Sukces akcji TVN