„Rzeczpospolita” i „Fakt” zarabiają coraz mniej z reklam
We wrześniu br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 4,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita”, „Fakt” i „Echo Miasta”, a największy wzrost osiągnął „Super Express”.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że 4,5 proc. to spadek cennikowych wpływów reklamowych gazet bez autopromocji. Z uwzględnieniem autopromocji te przychody zmniejszyły się o 3 proc., podczas gdy wydatki na autopromocję wzrosły o 27,7 proc.
>>> Wszystkie dzienniki tracą, najwięcej „Rzeczpospolita”
Wśród czołowych gazet największe spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały we wrześniu „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 23,3 proc., darmowe „Echo Miasta” (Polskapresse) - 15,5 proc., oraz „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 15,1 proc. Nieznacznie mniej niż rok wcześniej zarobiły też z reklam liderujące pod tym względem w segmencie dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) - o 8 proc., oraz „Polska” (Polskapresse) - o 1,2 proc.
>>> Dzienniki regionalne dalej tracą czytelników - liderem „Gazeta Pomorska”
Z drugiej strony wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) były o 8,1 proc. wyższe niż rok wcześniej, a „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 9,3 proc. Bezpłatne „Metro” (Agora) zarobiło z reklam 12,8 proc. więcej, a regionalna „Gazeta Pomorska” - 19,8 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe „Super Expressu” (Murator) były aż o 24,3 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
IX.2011 | IX.2010 | |
Gazeta Wyborcza | 66 556 294 zł | 72 326 998 zł |
Polska | 28 481 060 zł | 28 813 687 zł |
Fakt | 20 576 024 zł | 24 243 323 zł |
Rzeczpospolita | 13 518 839 zł | 17 624 029 zł |
Metro | 11 670 850 zł | 10 342 740 zł |
Super Express | 10 975 005 zł | 8 830 045 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 7 451 354 zł | 6 891 540 zł |
Gazeta Pomorska | 4 422 581 zł | 3 690 802 zł |
Puls Biznesu | 4 293 080 zł | 3 928 280 zł |
Echo Miasta | 4 239 467 zł | 5 015 758 zł |
monitorowane tytuły razem | 212 903 178 zł | 222 878 978 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 226 384 962 zł | 233 437 979 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 13 481 784 zł | 10 559 001 zł |
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Fakt” zarabiają coraz mniej z reklam