Rekordowe cięcia budżetów marketingowych brytyjskich firm
W III kwartale bieżącego roku brytyjskie firmy obcięły swoje budżety marketingowe na niespotykaną dotąd skalę.
Raport Institute of Practitioners in Advertising (IPA) o nazwie Bellwether, w którym badane są zachowania 250 brytyjskich firm, pokazuje że obawy w związku z pogrążającą się w kryzysie gospodarką zaczęły znacząco wpływać na wydatki marketingowe - informuje serwis Brand Republic.
Poziom obniżenia budżetów marketingowych był w III kwartale najwyższy w 9-letniej historii raportu, a spadek zanotowano czwarty kolejny kwartał z rzędu. Jedynie 12 procent badanych firm zrewidowało swoje całoroczne wydatki reklamowe w górę, podczas gdy 35 procent zdecydowało się na ich zmniejszenie. Z kolei obecnie bardziej optymistycznie niż przed trzema miesiącami na przyszłość swojej branży patrzy tylko 8 procent firm.
Najbardziej dotkniętymi sektorami były budżety na reklamę w najważniejszych mediach oraz takie kategorie jak public relations, sponsoring imprez oraz badania rynku. Tylko w przypadku reklamy internetowej wydatki w III kwartale zostały minimalnie zwiększone, chociaż wzrost był tutaj najniższy w ciągu ostatnich siedmiu lat.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Rekordowe cięcia budżetów marketingowych brytyjskich firm