Reklamy z Super Bowl z 476 mln obejrzeń w internecie, na czele spoty Mountain Dew, Budweisera i T-Mobile (wideo)
Spoty reklamowe emitowane przy tegorocznym finale Super Bowl 2016 wywołały szeroki odzew internautów. Liczba odsłon wszystkich reklam osiągnęła poziom 476 milionów, najwięcej zanotowały spoty Mountain Dew, Budweisera i T-Mobile.
Dane dotyczące internetowych reakcji na reklamy przygotowane na Super Bowl 2016 dostarczyła platforma iSpot.TV. Według niej od początku pojawienia się dedykowanych wydarzeniu spotów do momentu zakończenia meczu zostały one odtworzone w sumie 476 mln razy. Z tej liczby 62,4 mln odsłon przypada na dzień telewizyjnej transmisji tegorocznego finału NFL - 34 mln odsłon wygenerowali użytkownicy Facebooka, a 19,9 mln użytkownicy YouTube’a.
Na pierwszym miejscu wśród najchętniej oglądanych online spotów znalazła się reklama „PuppyMonkeyBaby” Mountain Dew (5,3 mln odsłon), która wyprzedziła „Give a Damn” Budweisera (4,8 mln) oraz „Drop the Ball” T-Mobile (4,3 mln).
W niedzielę reklamy przeznaczone na Super Bowl 50 wywołały wśród internautów 1,5 mln rozmaitych reakcji w serwisach społecznościowych, natomiast liczba reakcji związanych z wydarzeniem w ciągu miesiąca poprzedzającego finał osiągnęła poziom 5,8 mln.
Na podstawie posiadanych danych iSpot.tv wyróżnił 5 reklam, które wywołały największą aktywność użytkowników platform społecznościowych. Oto ich lista:
Mountain Dew: „Puppymonkeybaby” - 244,6 tys. reakcji
Hyundai: „First Date” - 79,4 tys. reakcji, ale zasięg organiczny 269 mln użytkowników
T-Mobile: „Drop the Balls” - 156,2 reakcji
Hyundai: „Ryanville” - 31,4 tys. reakcji
T-Mobile: „Restricted Bling” - 83,2 tys. reakcji
Dołącz do dyskusji: Reklamy z Super Bowl z 476 mln obejrzeń w internecie, na czele spoty Mountain Dew, Budweisera i T-Mobile (wideo)