Reklama w telewizji: tylko TVN w górę, TVP mocno w dół (TOP 10)
W listopadzie br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam prawie 6 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce spore spadki przychodów reklamowych zanotowały TVP 1 i TVP 2, a niewielki wzrost osiągnęła tylko TVN.
Dane Kantar Media przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były w listopadzie niższe niż rok wcześniej o 5,8 proc. bez uwzględniania autopromocji, a o 5,9 proc. - licząc z autopromocją. Same wydatki na autopromocję spadły w skali roku o 15,8 proc.
>>> Gazety 13 proc. mniej z reklam, „Fakt”, „Rz” i „DGP” najbardziej w dół
>>> Magazyny 7 proc. więcej z reklam. „Tina”, „Gala” i „Twój Styl” liderami wzrostu
Wśród czołowych stacji tylko TVN zarobiła z reklam więcej niż rok wcześniej - o 6,1 proc. Minimalnie - o 0,14 proc. - spadły przychody reklamowe Polsatu, a o kilka procent zmniejszyły się w przypadku TV 4 (dokładnie o 6,5 proc.) i TVN 24 (o 7,2 proc.).
Zdecydowanie bardziej zmalały wpływy z reklam TVP 1 - o 18,1 proc., TVP 2 - o 12,2 proc., Viva Polska - o 13,8 proc., oraz AXN - równo o 20 proc. Natomiast TV Puls cennikowo zarobiła na reklamach jedynie 29,7 proc. tego co rok wcześniej i wypadła z pierwszej dziesiątki zestawienia.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
XI.2011 | XI.2010 | |
TVN | 423 459 542 zł | 399 079 236 zł |
Polsat | 286 224 708 zł | 286 626 148 zł |
TVP 1 | 205 770 062 zł | 251 277 992 zł |
TVP 2 | 155 943 686 zł | 177 536 949 zł |
Viva Polska | 39 790 400 zł | 46 175 475 zł |
Disney Chanel | 37 856 795 zł | - |
TVN 24 | 35 453 981 zł | 38 215 484 zł |
AXN | 29 656 926 zł | 37 082 545 zł |
TV 4 | 29 630 379 zł | 31 702 513 zł |
… | ||
TV Puls | 20 360 291 zł | 68 467 359 zł |
monitorowane stacje razem | 1 554 574 306 zł | 1 649 807 296 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 1 571 868 443 zł | 1 670 331 122 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 17 294 137 zł | 20 523 826 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama w telewizji: tylko TVN w górę, TVP mocno w dół (TOP 10)