Redan podtrzymał prognozę osiągnięcia 5,8 mln zł zysku netto w 2010 r.
Grupa Redan podtrzymała prognozę osiągnięcia sprzedaży na poziomie 334 mln zł i zysku netto wysokości 5,8 mln zł w 2010 r., mimo iż spółka nie widzi jeszcze oznak ożywienia na rynku modowym, poinformował prezes Piotr Kulawiński.
"Stawiamy na dynamiczny rozwój mimo kryzysu, głównie w segmencie dyskontowym. Sam Textilmarket rozwija się zgodnie z założeniami. Sprzedaż nam szybko rośnie. Na rynku modowym udaje nam się podnosić sprzedaż i jesteśmy przekonani, że w II kwartale na rynku modowym będziemy zarabiać" - powiedział Kulawiński na konferencji prasowej.
"Prognoza jest w pełni realizowana i podtrzymana przez zarząd" - zaznaczył prezes.
Strata netto grupy w I kw. wyniosła 1,6 mln zł wobec 14,5 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 8,6% w skali roku do 67,4 mln zł. Koszty spadły o 11,8% w skali roku do 29,5 mln zł. Marża handlowa wyniosła 28,3 mln zł i była wyższa o 10,4% rok do roku.
Strata na działalności operacyjnej wyniosła 1,2 mln zł w I kw. wobec 7,8 mln zł straty rok wcześniej. "Pierwszy kwartał jest zawsze gorszy pod tym względem. Kolejne kwartały powinny przynosić poprawę" - powiedział Kulawiński.
Prezes poinformował, że wzrost sprzedaży to zasługa przede wszystkim segmentu dyskontowego z marką Textilmarket, którego sprzedaż wzrosła o 20% r/r do 33,2 mln zł, a w sklepach porównywalnych o 9%. Wynik na sprzedaży wzrósł o 415% r/r do 1,4 mln zł, a rentowność brutto wyniosła 4,1% wobec 0,2% rok wcześniej.
"I kwartał w branży odzieżowej zwyczajowo jest najgorszy, ale w Textilmarket udaje nam się uzyskiwać wzrost sprzedaży przy niższych kosztach. Rośnie marża na sprzedaży. Koszty wzrosły o 11% i jest to wzrost proporcjonalny do wielkości wzrostu sieci"- zaznaczył prezes.
W I kw. powstało 9 nowych sklepów Textilmarket, w II kw. kolejnych 6, a w całym roku ich liczba ma wzrosnąć łącznie o 51 sklepów.
Redan poprawił w I kw. wyniki w segmencie modowym, ale kolejne kwartały, w ocenie zarządu raczej nie przyniosą poprawy koniunktury na tym rynku.
" Nie widzimy żadnych oznak ożywienia, a wręcz przeciwnie, kryzys się pogłębia. Mimo to nasza sprzedaż z roku na rok wzrosła o 5% mimo likwidacji sieci własnych Trolla. Udało się odbudować sprzedaż, a szybciej niż sprzedaż rosną nam marże" - powiedział prezes.
Dodał, że Top Secret stanowi 85% sprzedaży ogółem i pozwala zrekompensować spadek sprzedaży Trolla.
W I kw. Redan otworzył 3 multibrandowe sklepy Top Secret&Friends (obecnie ma ich 12), a 4 kolejne są w trakcie otwarcia.
Sprzedaż na rynku modowym wzrosła do 29,7 mln zł. Koszty spadły zaś o 14% w skali roku do 16,9 mln zł. Marża wzrosła o 9% r/r do 14,4 mln zł. Jednak wynik na sprzedaży był ujemny i wyniósł 2,5 mln zł, co oznacza spadek o 61%.
Znaczący wzrost wyników Redan odnotował także w działalności zagranicznej.
"W tym roku udało nam się osiągnąć na tyle dużą skalę sprzedaży na Ukrainie, że mogliśmy zanotować zysk brutto wobec 1 mln zł straty rok wcześniej. Otworzyliśmy 3 sklepy franczyzowe na Ukrainie, 3 kolejne są w przygotowaniu. Za granicą już zarabiamy i będziemy zarabiać jeszcze więcej"- powiedział Kulawiński.
Zysk brutto wyniósł 0,4 mln zł wobec 1,0 mln zł straty rok wcześniej. Sprzedaż wzrosła o 69% r/r do 2,8 mln zł. Wynik na sprzedaży sięgnął 0,4 mln zł wobec 0,3 mln zł straty w I kw. 2009 r.
Dołącz do dyskusji: Redan podtrzymał prognozę osiągnięcia 5,8 mln zł zysku netto w 2010 r.