“Postaw na milion” miał 1,6 mln widzów, nowa seria jesienią
Teleturniej “Postaw na milion” oglądało wiosną w TVP 2 średnio 1,55 mln widzów. Program przegrał z propozycjami TVN i TVP 1, ale wygrał z Polsatem. Produkcja podniosła też nieco widownię Dwójki i ma powrócić jesienią.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że udział trzynastu odcinków programu (emisja w soboty o 19.05) w grupie 4+ wyniósł 12,44 proc., zaś w 16-49 – 10,72 proc. To więcej niż rok wcześniej, gdy w tym samym paśmie Dwójka notowała odpowiednio 10,84 proc. i 9,91 proc. udziału, a jej widownia wynosiła 1,32 mln osób.
W czasie nadawania “Postaw na milion” TVP 2 zajęła trzecie miejsce w rynku za TVP 1, która nadając “Wieczorynkę” i “Wiadomości”, zanotowała udział na poziomie 23,07 proc. Lepiej od Dwójki wypadł też TVN (“Fakty”, “Sport”, Pogoda”, Uwaga!, 22,43 proc.). Słabszy był natomiast Polsat (“Wydarzenia”,”Sport”,”Pogoda”, “Daleko od noszy”; 11,80 proc.). W grupie komercyjnej TVP 2 także była trzecia.
Cennikowo teleturniej przyniósł z reklam 3,9 mln zł (dane netto, bez rabatów). Oglądały go głównie kobiety, widzowie po 50. roku życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
W każdym odcinku programu, opartego na formacie „Money Drop”, brało udział dwóch dobrze znających się uczestników, którzy stawali do gry jako drużyna. Zanim usłyszeli pierwsze pytanie, otrzymywali milion złotych w gotówce. Aby zatrzymać wygraną musieli prawidłowo odpowiedzieć na osiem pytań z różnych kategorii. Program prowadził Łukasz Nowicki, a za produkcję odpowiadała firma Endemol Polska.
Jak informuje biuro prasowe TVP, są plany emisji kolejnej serii “Postaw na milion” w jesiennej ramówce.
Widownia “Postaw na milion” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
05-03-2011 | 2 052 811 | 14,32% | 13,13% |
12-03-2011 | 1 762 909 | 12,36% | 11,99% |
19-03-2011 | 1 711 419 | 12,39% | 10,09% |
26-03-2011 | 1 612 626 | 9,86% | 7,25% |
02-04-2011 | 1 689 141 | 13,22% | 11,44% |
09-04-2011 | 1 649 069 | 12,29% | 11,53% |
16-04-2011 | 1 296 062 | 10,84% | 8,65% |
23-04-2011 | 1 456 963 | 12,17% | 9,18% |
30-04-2011 | 1 260 491 | 11,49% | 8,81% |
07-05-2011 | 1 689 540 | 14,33% | 12,96% |
14-05-2011 | 1 300 018 | 13,27% | 13,68% |
21-05-2011 | 1 227 441 | 13,90% | 11,86% |
28-05-2011 | 1 436 485 | 12,38% | 10,47% |
Średnia | 1 548 915 | 12,44% | 10,72% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji teleturnieju
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 2 872 364 | 23,07% | 20,69% |
TVN | 2 792 518 | 22,43% | 23,80% |
Postaw na milion | 1 548 915 | 12,44% | 10,72% |
Polsat | 1 469 180 | 11,80% | 10,38% |
Profil widowni programu
Profil | TVP2 | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 39,68% | 82 |
Kobiety | 60,32% | 116 | |
Wiek | 4-9 | 2,53% | 43 |
10-15 | 4,97% | 73 | |
16 - 19 | 2,47% | 44 | |
20 - 24 | 3,48% | 44 | |
25 - 29 | 4,77% | 54 | |
30 - 34 | 6,01% | 73 | |
35 - 39 | 5,25% | 71 | |
40 - 44 | 4,09% | 64 | |
45 - 49 | 6,49% | 94 | |
50 - 54 | 11,69% | 145 | |
55 - 59 | 10,58% | 136 | |
60+ | 37,67% | 187 | |
Wlk. miasta | Wieś | 42,73% | 109 |
< 50 tys. | 26,29% | 109 | |
50-100 tys. | 8,11% | 94 | |
100-200 tys. | 7,01% | 87 | |
> 200 tys. | 15,87% | 79 | |
Zawód | Top management | 3,88% | 45 |
Pracownicy średniego szczebla | 10,60% | 71 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,79% | 94 | |
Emeryci | 48,36% | 188 | |
Inni | 18,38% | 60 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 58,44% | 129 |
Średnie | 26,04% | 88 | |
Wyższe | 8,03% | 64 | |
Inne | 7,49% | 59 |
Dołącz do dyskusji: “Postaw na milion” miał 1,6 mln widzów, nowa seria jesienią
Dlatego ten wynik jest dość nawet dobry