"Polityka" liderem
Tygodnik ”Polityka” miał w pierwszym półroczu tego roku najwyższe wpływy reklamowe spośród kolorowych magazynów.
Kolejne dwa miejsca zajmują także tygodniki opinii, a na czwarte awansował dwutygodnik ”Viva!” - informuje internetowe wydanie "Pulsu Biznesu".
Z danych cennikowych Expert Monitora wynika, że w pierwszym półroczu br. trzy największe tygodniki miały przychody reklamowe wyższe niż w pierwszym półroczu 2004 roku. Liderem – nie tylko wśród tygodników, ale w całym segmencie czasopism – pozostaje ”Polityka”, która zarobiła cennikowo 54,2 mln zł. Na drugim miejscu jest ”Wprost” – 52,9 mln zł, na trzecim ”Newsweek Polska” – 47,7 mln zł.
Do dziesiątki tygodników o największych przychodach należą ponadto: ”Tele Tydzień” – 29,5 mln zł, ”Przyjaciółka” – 25,6 mln, ”Gala” – 21,9 mln, ”Tele Magazyn” – 16,6 mln, ”Naj” – 16,1 mln, ”Pani Domu” – 15,3 mln i ”Przekrój” – 15,2 mln zł.
Wśród dwutygodników przoduje ”Viva!” z 32,5 mln zł przychodów. W ogólnym rankingu dziesięciu najlepiej zarabiających magazynów awansowała z miejsca piątego na czwarte, wyprzedzając ”Claudię”. Ta ostatnia miała w tym półroczu wpływy o ok. 1 mln niższe niż w pierwszym półroczu 2004 roku – wyniosły 29,3 mln zł – ale pozostaje liderem przychodów wśród miesięczników.
Na drugim miejscu jest miesięcznik ”Twój Styl” – 22,8 mln zł, a na kolejnych: ”Elle” – 15,8 mln, ”Glamour” – 15,7 mln, ”Murator” – 15,4 mln, ”Olivia” – 13,8 mln, ”Cosmopolitan” – 12,7 mln, ”Poradnik Domowy” – 12,7 mln, ”Pani” – 10,1 mln zł. Ta ostatnia awansowała do pierwszej dziesiątki miesięczników, zajmując miejsce ”Playboya”.
Dołącz do dyskusji: "Polityka" liderem