Play: 7,4 mln klientów, 320 tys. nowych w I kwartale
Na koniec I kwartału br. Play miała 7,4 mln klientów, o 32 proc. więcej niż rok wcześniej. Swój udział w polskim rynku telekomunikacyjnym sieć szacuje na 14,5 proc.
Wśród 7,4 mln klientów Play na koniec marca 44 proc. stanowili abonenci, a pozostałe 56 proc. - użytkownicy ofert prepaidowych. W I kwartale sieć pozyskała 320 tys. nowych klientów, z których 136 tys. wykupiło abonament, a 184 tys. - taryfy prepaidowe. Wśród użytkowników przenoszących swój numer między sieciami (w ramach tzw. MNP) do Play trafiało 63 proc., a wśród klientów biznesowych - 75 proc.
15 proc. nowych abonentów Play wybiera obecnie ofertę Formuła 4.0, która została wprowadzona pod koniec marca (więcej na ten temat). Sieć ma również 600 tys. klientów biznesowych.
>>> Spada liczba klientów sieci Orange - 14,6 mln na koniec I kw.
Prawie 70 proc. telefonów sprzedawanych obecnie przez Play to smartfony, wśród których najpopularniejsze są dwa modele Samsunga: Galaxy Gio i Galaxy S Plus. W sieci aktywowano już ponad milion kart dostępu do internetu. Klient Play w I kwartale br. wykorzystał średnio 25 proc. więcej minut i SMS-ów niż rok wcześniej, 35 proc. więcej transferu danych w taryfach Play Online oraz aż o 353 proc. więcej transferu danych w telefonach.
>>> T-Mobile w Polsce: ponad 14,5 mln klientów, 1,75 mld zł przychodu w I kw.
Play podsumował też przeprowadzoną od 1 do 3 maja promocję SMS-ową (przeczytaj o niej więcej). W czasie akcji liczba SMS-ów wysyłanych z sieci wzrosła o 60 proc., 40 proc. SMS-ów było kierowanych do innych sieci, a sprzedaż pakietu nielimitowanych SMS-ów do wszystkich sieci podskoczyła o 80 proc.
Dołącz do dyskusji: Play: 7,4 mln klientów, 320 tys. nowych w I kwartale