opengsm.pl naruszył kodeks reklamowy; 'haniebna reklama'
Komisja Etyki Reklamy uznała, że billboardy serwisu opengsm.pl naruszają kodeks branżowy. Kontrowersyjna kreacja pokazuje dwóch mężczyzn i kobietę przed pisuarami oraz hasło "Trzeba porównać".
Komisja Etyki Reklamy zajęła się reklamami outdoorowymi serwisu opengsm.pl na podstawie skargi otrzymanej w tej sprawie. Jeden z odbiorców ocenił, że kreacja graficzna pokazująca dwóch mężczyzn i kobietę przed pisuarami wraz z hasłem "Trzeba porównać" jest "prymitywna, wulgarna, bez związku z telefonią komórkową i wręcz chamska". W proteście - dotyczącym nośników umieszczonych w Krakowie - oceniono również, że "w przestrzeni publicznej papieskiego miasta, który swego czasu był także Europejskim Miastem kultury, umieszczanie takich reklam jest haniebne i karygodne".
Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej, uchybiania godności człowieka oraz wprowadzania klientów w błąd. Odpowiedzialna za tę akcję firma Open Connect zbyt późno złożyła wyjaśnienia, dlatego nie były one brane pod uwagę podczas rozpatrywania tej sprawy.
Komisja Etyki Reklamy oceniła, że kampania narusza dobre obyczaje, ponieważ do jej kontrowersyjnego przekazu zostało źle dobrane medium outdoorowe. W konsekwencji instytucja uznała, że reklama łamie przepisy kodeksu branżowego.
Dołącz do dyskusji: opengsm.pl naruszył kodeks reklamowy; 'haniebna reklama'