Załamanie oglądalności stacji sportowych w marcu, Eleven Sports 1 najbardziej w dół
W zeszłym miesiącu liderem oglądalności wśród stacji sportowych był TVP Sport. Większość stacji z powodu zaprzestania transmisji imprez odnotowała duże spadki, a najwięcej stracił Eleven Sports 1 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Kilka tygodni temu z powodu rozwoju epidemii koronawirusa zarówno w Polsce, jak i na świecie w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie bieżące imprezy sportowe. Wstrzymane zostały takie wydarzenia, jak m.in. PKO BP Ekstraklasa, Liga Mistrzów, Liga Europy, mecze towarzyskie reprezentacji, PŚ w skokach narciarskich i MŚ w lotach narciarskich. Organizatorzy na inny termin przenieśli również duże imprezy, które miały się odbyć za parę miesięcy - m.in. Euro 2020, czy Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020. Odwołanie imprez sportowych natychmiast wpłynęło na ogromny spadek oglądalności kanałów sportowych w drugiej dekadzie marca, które niemal z dnia na dzień zostały zmuszone do zaprzestania transmisji na żywo.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Udział TVP Sport w marcu 2020 roku wyniósł 0,50 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zmniejszył się o 66,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Drugi był Eurosport 1, którego udział zmalał o 61,31 proc. do poziomu 0,30 proc.
Podium uzupełnia Polsat Sport. Wynik tej stacji w marcu br. wyniósł 0,26 proc. Zmniejszył się o 26 proc.
Najwięcej stracił Eleven Sports 1, który spadł z miejsca piątego na ósme. Udział stacji zmalał o 73,71 proc. do 0,05 proc.
14. pozycję, z udziałem wynoszącym 0,012 proc. (po wzroście o 100 proc. - największym w zestawieniu), zajął kanał Fightklub.
Od września ub.r. w panelu Nielsen Audience Measurement dostępne są dwa nowe kanały platformy Canal+: Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4, które uruchomione zostały 10 lipca ub.r. Pierwsza z tych stacji w marcu br. zanotowała 0,011 proc. udziału, a druga - 0,002 proc.
Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w ostatnim miesiącu wyniosła 1,55 proc. Względem marca 2019 roku strata wyniosła 56,65 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w marcu br. również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,41 proc., po spadku o 67,30 proc.
Z czwartego na drugie miejsce awansował Polsat Sport (0,13 proc.; - 42,42 proc.), a trzeci był Eurosport 1 (0,13 proc.; - 53,19 proc.), który spadł z drugiej lokaty.
Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł 1,11 proc. (spadek o 59,72 proc.).
Dołącz do dyskusji: Załamanie oglądalności stacji sportowych w marcu, Eleven Sports 1 najbardziej w dół