„Newsweek” powtórzył schemat okładki „W Sieci” z prowadzącymi „Wiadomości” w mundurach ze stanu wojennego
Na okładce nowego numeru „Newsweek Polska” znajdują się fotomontaże z prowadzącymi „Wiadomości” i prezesem Telewizji Polskiej w PRL-owskich mundurach wojskowych. Analogicznie program i Piotra Kraśkę pod koniec ub.r. skrytykowało „W Sieci”. Nie wiadomo, czy Telewizja Polska podejmie w tej sprawie działania prawne.
Okładka nowego wydania „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) pokazuje prowadzących główne wydanie „Wiadomości” Danutę Holecką, Michała Adamczyka i Krzysztofa Ziemca oraz prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego w mundurach wojskowych, w jakich występowali dziennikarze prowadzący „Dziennik Telewizyjny” w stanie wojennym. Towarzyszy temu tytuł „Fabryka kłamstw” i tekst „Dlaczego dziennikarze ‘Wiadomości' zgadzają się firmować swoimi twarzami propagandę i manipulacje”.
Jest to zapowiedź artykułu Renaty Kim i Małgorzaty Święchowicz opisującego sytuację w redakcji „Wiadomości”. Przypomnijmy, że w połowie stycznia br. zaraz po zmianie władz Telewizji Polskiej w redakcji programu doszło do bardzo dużych roszad, rozstano się m.in. z prowadzącymi główne wydanie Piotrem Kraśko (był też szefem programu) i Beatą Tadlą, a także wieloma reporterami i wydawcami. Na ich miejsce pojawili się m.in. dziennikarze z innych anten TVP i TV Republika (w zeszłym tygodniu krótsze wydania „Wiadomości” zaczął prowadzić Antoni Trzmiel).
W ostatnich miesiącach część komentatorów i publicystów, m.in. tych wspierających środowiska opozycyjne, zarzuca „Wiadomościom”, że są przychylne wobec obecnego obozu rządzącego. W minionym tygodniu manipulację Krzysztofowi Ziemcowi zarzuciła Magda Jethon, redaktor naczelna KODuj24.pl, tydzień temu krytykowano program za niepodanie słów Baracka Obamy o trosce o polski Trybunał Konstytucyjny, a w maju program został sparodiowany przez Jacka Fedorowicza i Nowoczesną. Tydzień temu dziennikarka „Gazety Wyborczej” Agnieszka Kublik zaapelowała o wysyłanie skarg na program do KRRiT.
Okładka nowego „Newsweeka” przypomina pierwszą stronę „W Sieci” z grudnia ub.r., na której Piotr Kraśko został pokazany w mundurze PRL-owskim i z logo „Dziennika Telewizyjnego” oraz tytułem „Medialny zamach stanu”. Pozwanie wydawcy „W Sieci” za tę okładkę zapowiedział zarówno Piotr Kraśko, jak i Telewizja Polska. Temat pozwu zniknął na początku br. po zmianach we władzach TVP i redakcji „Wiadomości".
Biuro prasowe Telewizji Polskiej nie odpowiedziało na razie na nasze pytanie, czy nadawca podejmie kroki prawne w sprawie okładki nowego „Newsweeka”.
W niedzielę po południu na Twitterze do publikacji odniósł się natomiast reporter „Wiadomości” Jarosław Olechowski. - Szczyt hipokryzji. „Newsweek Polska” atakuje „Wiadomości”, choć ekipa Tomasza Lisa po przejęciu „Newsweeka” przeprowadziła w redakcji brutalną czystkę. Tomasz Lis wyrzucił z „Newsweeka” niemal wszystkich wieloletnich dziennikarzy tej gazety, którzy ją tworzyli. Były wielkie dramaty. Najbardziej haniebne było wyrzucenie twórczyń „Newsweek Historia” żeby zrobić miejsce dla zausznika Tomasza Lisa - napisał Olechowski. - Ten artykuł mnie nie zaskoczył Renata Kim brała udział w marszach Komitetu Obrony Demokracji. To nie jest bezstronna dziennikarka - dodał.
- Ktoś powinien zjeść Snickersa... - skomentowała okładkę na Twitterze Marzena Paczuska, szefowa „Wiadomości”. Natomiast Samuel Pereira, zastępca kierownika redakcji publicystycznej w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, zwrócił uwagę, że Marek Tumanowicz, który w stanie wojennym faktycznie prowadził „Dziennik Telewizyjny” w mundurze, obecnie wspiera KOD.
Newsweek nie musiał robić fotomontażu i mógł dać na okładkę oryginalne zdjęcie z KOD-owcem Tumanowiczem :) pic.twitter.com/4dBrLLpxz3
— Samuel Pereira (@SamPereira_) 17 lipca 2016
W połowie maja w „Newsweeku” znalazł się artykuł Renaty Kim i Rafała Gębury w mocno krytycznym świetle opisujący obecną sytuację w Telewizji Polskiej, zwłaszcza w redakcjach informacyjnych i publicystycznych. Na okładce zapowiadało go zdjęcie Jacka Kurskiego w fotelu reżysera i z tytułem „Jak się robi TVPiS”. - Niestety to głównie garść bzdur. Słabego ma Renata Kim informatora, albo specjalnie kłamie - ocenił publikację Samuel Pereira.
Według danych ZKDP w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 108 679 egz.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” powtórzył schemat okładki „W Sieci” z prowadzącymi „Wiadomości” w mundurach ze stanu wojennego